Kuiper Trading
Heb dit ook gehad bij een 50 mm carbon tubewiel, bleek het ventiel te zijn wat klapperde in het ventielgat. Tapje erover, geluid weg. Bij mij was het ook alleen het voorwiel vreemd genoeg. Achterwiel alleen bij heel slecht wegdek.
Succes ermee.
Succes ermee.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik heb een tijdje geleden een keer een defecte (ik denk gescheurde) spaaknippel gehad welke ik makkelijk heb gerepareerd. Probleem is echter dat de oude spaaknippel nog in de velg zit. Qua rijeigenschappen geen probleem maar bij langzame snelheden hoor je dus de hele tijd dat dingetje in de velg rammelen.
Na een uur zitten puzzelen, draaien is het me niet gelukt om die nippel eruit te krijgen. Een pincet krijg ik weer niet door de gaatjes in de "open" stand en een magneet werkt niet omdat het geen ijzeren nippel is.
Iemand suggesties hoe dit op te lossen?
Na een uur zitten puzzelen, draaien is het me niet gelukt om die nippel eruit te krijgen. Een pincet krijg ik weer niet door de gaatjes in de "open" stand en een magneet werkt niet omdat het geen ijzeren nippel is.
Iemand suggesties hoe dit op te lossen?
ervan uitgaande dat je een spaak uit het wiel los hebt, dus een gat creëert in je wiel:
1: een stevig stuk tape oprollen, met de plakzijde aan de buitenkant om zodoende de nippel te vangen door middel van de 'plakkracht' van het tape (staafje maken van tape dus)
2: een stevig stuk tape/rietje door het midden geknipt in de velg steken om zodoende de nippel op te vangen/geleiden
1: een stevig stuk tape oprollen, met de plakzijde aan de buitenkant om zodoende de nippel te vangen door middel van de 'plakkracht' van het tape (staafje maken van tape dus)
2: een stevig stuk tape/rietje door het midden geknipt in de velg steken om zodoende de nippel op te vangen/geleiden
Addict R1
@Eric, had me een e-mail gestuurd hierover dan had het al opgelost kunnen zijn.
Wat jansen01 aangeeft zou kunnen werken.
Zo niet, stuur hem op haal ik de nippel eruit en word die weer kosteloos terug gestuurd.
Wat jansen01 aangeeft zou kunnen werken.
Zo niet, stuur hem op haal ik de nippel eruit en word die weer kosteloos terug gestuurd.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
@Chris,
Bedankt maar dit was mijn eigen schuld en het stoort me eigenlijk helemaal niet maar ik haalde dit weekend het wiel uit de fiets en toen viel het me weer eens op. Ik zal deze week nog eens proberen.
PS: Omdat ik mijn Powertap moest laten repareren heb ik sinds lange tijd weer eens standaard velgen (zonder carbon velgrand gemonteerd) en het viel me op dat deze (met standaard Campa record remblokken) minder goed remde dan de Kuiper FCC 50 met Swisstop Yellow. Terwijl ik dacht dat aluminium velgrand altijd beter zou zijn.
Bedankt maar dit was mijn eigen schuld en het stoort me eigenlijk helemaal niet maar ik haalde dit weekend het wiel uit de fiets en toen viel het me weer eens op. Ik zal deze week nog eens proberen.
PS: Omdat ik mijn Powertap moest laten repareren heb ik sinds lange tijd weer eens standaard velgen (zonder carbon velgrand gemonteerd) en het viel me op dat deze (met standaard Campa record remblokken) minder goed remde dan de Kuiper FCC 50 met Swisstop Yellow. Terwijl ik dacht dat aluminium velgrand altijd beter zou zijn.
Ik heb de fcc38 op mij Van Nicholas en die rijden erg prettig. Lopen mooi en voel weinig van de wind die ik wel voelde met mijn oude cosmic carbone.timken schreef:Heeft er iemand al ervaring met de FCC38 wielen? De combinatie FCC50 vooraan en de FCC85 achteraan heb ik en die zijn zeer goed, maar over de FCC38 vind ik niet onmiddelijk veel.
Do or Do not.. There is no try
Over het algemeen zijn de meeste carbonwielen wel hetzelfde behalve de duurdere varianten zoals ffwd e.dLook 695 schreef:Mijn fietsmaat heeft een set carbon wielen 50mm van van Nicolas (VNT)
Deze lijken heel erg veel op de Kuiper FCC 50 wielen.
Zijn dit dezelfde wielen ?
Zijn veel mensen die beginnen met een ''eigen merk'' stickers erop en hoppakee.
Het lijkt me dat, als fabrikanten zoals Kuiper zelf wielen in elkaar zetten, er variatie kan zitten in het type spaken en de naven die ze gebruiken.JarnoV20 schreef:Over het algemeen zijn de meeste carbonwielen wel hetzelfde behalve de duurdere varianten zoals ffwd e.dLook 695 schreef:Mijn fietsmaat heeft een set carbon wielen 50mm van van Nicolas (VNT)
Deze lijken heel erg veel op de Kuiper FCC 50 wielen.
Zijn dit dezelfde wielen ?
Zijn veel mensen die beginnen met een ''eigen merk'' stickers erop en hoppakee.
Trouwens ook in de velgen, al weet ik niet of er heel veel verschillende 50mm carbon velgen los te koop zijn.
Die van Nicholas zijn inderdaad hetzelfde, zei hebben alleen de FCC50 (denk inmiddels ook al enige tijd uitverkocht).
Graag licht ik tot slot toe dat de reactie van Jarno V20 niet helemaal klopt.
Veel merken gebruiken een velg uit een open mal (ook het merk zoals door hem genoemd), die toegankelijk is voor ieder merk.
Daarbij word vaak een eigen ontwerp voor de naaf gemaakt om het wiel "unieker" te maken.
Al wil je een merk die zelf velgen produceert kan je alleen over Bontrager, Corima, Reynolds en Zipp praten.
Tot slot: De Kuiper wielen inmiddels al meer dan 5 jaar op de markt.
Graag licht ik tot slot toe dat de reactie van Jarno V20 niet helemaal klopt.
Veel merken gebruiken een velg uit een open mal (ook het merk zoals door hem genoemd), die toegankelijk is voor ieder merk.
Daarbij word vaak een eigen ontwerp voor de naaf gemaakt om het wiel "unieker" te maken.
Al wil je een merk die zelf velgen produceert kan je alleen over Bontrager, Corima, Reynolds en Zipp praten.
Tot slot: De Kuiper wielen inmiddels al meer dan 5 jaar op de markt.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)