Kees0251 schreef: Geen idee, mdedelingen van moddereters kiep ik standaard ongelezen weg.
Ze zouden jou ook weg moeten gooien.
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
TiesT schreef:Kees0251 schreef: Geen idee, mdedelingen van moddereters kiep ik standaard ongelezen weg.
Ze zouden jou ook weg moeten gooien.
BRT schreef: Vorig jaar heb ik deze fiets meegenomen op vakantie. Hier merkte ik dat mijn verzet niet licht genoeg kon. Daarom heb ik het idee om een triple blad voor te monteren. Is dit mogelijk bij zo'n oude fiets?
Theodoro Campagnolo schreef:
Van een gewezen 170 mm tripleblad de binnenste nokken weggevijld en zo een compact crank 48-33 geproduceerd. Als in jouw Batavus nog de originele trapas zit zal dat een Shimano iig geen Campa zijn, effe checke want Campa heeft een andere hoek, daar passen alleen Campa crankstellen op.
Kees0251 schreef: Kleinste blad weggelaten en een dubbel met 48/33 gemaakt ? Dat kan alleen als de steek van de 2 grootste bladen 110mm is.
Kees0251 schreef: Overgens heeft het vierkant van ISO en JIS dezelfde hoek, alleen lengte & begindikte verschilt
@jaapieo, nee, tenzij je 't over nieuwe stalen fietsen hebt. Bij een alu of carbonframe mag je bijvoorbeeld de inbouwbreedte van 't achterwiel niet veranderen. Dan is voor mij de lol eraf
@jaapieo, nee, tenzij je 't over nieuwe stalen fietsen hebt. Bij een alu of carbonframe mag je bijvoorbeeld de inbouwbreedte van 't achterwiel niet veranderen. Dan is voor mij de lol eraf