Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2007?

whocares
Forum-lid

whocares 02 nov 2007 17:44

[quote="NEOS"]
Verdomme er staat toch duidelijk honden aan de lijn of zijn de hondebezitters ook vaak analfabeet
:([/quote]

Die zijn gewoon te lui om hun hond aan te lijnen.

Ik denk dat velen het niet eens weten dat ze hun hond overal aangelijnd dienen te houden , behalve waar het toegestaan is.

Aanlijnen of loslopen

In Nederland is per gemeente een aanlijngebod vastgelegd in de Algemene Politie Verordening. Ook in natuurgebieden, bossen en op stranden geldt een aanlijngebod of toestemming om honden los te laten lopen. Informatie hierover vindt u meestal op borden op de terreinen zelf of eventueel bij de gemeente/provincie. Het is verstandig de aanlijngeboden te volgen. Tegen bekeuringen kunt u zich niet verzekeren en bij ongelukken die zijn ontstaan door toedoen van een loslopende hond op een plek waar dat niet is toegestaan, is de eigenaar altijd de schuldige.

Honden lopen natuurlijk het liefst los. Echter, niet elk ras is daarvoor geschikt. Niet getrainde honden met veel jachtinstinct en diverse Poolhondenrassen nemen bij het loslaten zoveel ruimte dat ze niet meer onder appèl te houden zijn. Hierdoor kunnen gevaarlijk situaties ontstaan.

Ook sommige Brakken zijn niet gemakkelijk los mee te nemen. Wees attent op plaatsen met in de nabije omgeving verkeer.

Een verkeersongeluk vormt een van de meest voorkomende doodsoorzaken bij honden. In de praktijk zal een hond buiten meestal aan de lijn moeten lopen. Zeker in steden is het moeilijk om plaatsen te vinden waar het toegestaan is de hond los te laten lopen. Er zijn diverse soorten lijnen in de handel die de hond toch een wat grotere bewegingsvrijheid geven dan de traditionele hondenriem.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

neos
Forum-lid

neos 04 nov 2007 14:12

Om 9:00 weg , meteen het bos ingedoken om zo eens tegen de keer van mijn normale trainings rondje te rijden.
Het is wel vreemd dat je dan soms de verkeerde afslagen neemt en de heuvels minder zwaar zijn dan andersom.
Wel nu een leuk etra lusje van 3km gevonden met enkele klimmetjes.
Al met al 2:15 lekker gecrost.
cornelli racing cycles Uden

roeieber
Forum-lid

roeieber 04 nov 2007 17:40

[quote="joren"]en ik kan al raden wie :p salden :p[/quote]

Ik??? naar Salden? Nee hoor....

Ben naar Bikes4fun in Vaals geweest, ff praten over mn Tarmac SL2.
I Am SpeCiAliZed

raphael
Forum-lid

raphael 04 nov 2007 18:11

Was weer genieten vandaag!

Een klein rondje groene hart gereden: A'dam - Abcoude - Breukelen - Woerdense verlaat - Uithoorn en terug.

Was benieuwd hoe het zou gaan, want van woensdag t/m vrijdag intern in conferentie oord voor een cursus, en dat betekent meestal te veel zitten en teveel eten. Gisteren in de sportschool kracht/duur en daarna RPM. Dat was wel weer lekker. Mijn lijf vroeg om wat inspanning. Gisteravond teveel drank op feestje en te laat naar bed. Was benieuwd hoeveel last ik daarvan ging krijgen.

Was van plan om een D1 training te doen, maar kon 't niet laten iets harder te gaan.
Ging lekker, kon soepel draaien, tot de stadsrand 74km en 2u23 = 31.0 gem. daarna uitgereden tot huis. Was niet druk op de weg, wel heel veel (race)fietsers gezien [:)]. totaal net op de rand van D1 en D2 (142 pbm)

Kon ook mijn nieuwe Assos 851 winterbroek testen (zie topic 'laatste aankoop')

conclusie: een heerlijk begin van de dag.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 nov 2007 18:17

Was geen gek dagje, toch een spatje regen gehad helaas.

Ben om 12:00 vertrokken met Blaffy voor 95 km. Rondje A'dam - Uithoorn - Nieuwveen - Leidschendam - Ringvaart linksom - Amsterdam.

diamond
Forum-lid

diamond 04 nov 2007 18:22

Ook ik heb vandaag ff getoerd Leeuwarden-Den Oever-Leeuwarden 129 km uit en thuis.In Den Oever ff een bakkie +appelgebak toen weer terug,weing fietsers tegengekomen. Totaal 5 uurtjes gefietst heerlijk:p:D:)Geen spatje regen gehad hiero,wel bijna m'n nieuwe fiets in de kreukels pffffffff ging nog net goed:rolleye:

renes.
Forum-lid

renes. 04 nov 2007 19:41

Dik 85 kilometer vanmorgen op de racefiets, waarvan deels met de toerclub.
Rustig aan gepeddeld door het mooie herfstlandschap via Breda-Effen-Meersel Dreef-Chaam-Baarle Nassau-Alphen-Baarle Nassau en naar Strijbeek (voor een voedzame lunch bij schoonmoeder :D!).
Stevens SCF1-Campa Chorus/Record-Eurus
Planet X Stealth-Campa Chorus-Xentis Mark 1

trudie
Forum-lid

trudie 04 nov 2007 19:56

[quote="raphaël"]

[/quote]

Wat doe je dan aan als het echt koud is?

raphael
Forum-lid

raphael 04 nov 2007 20:37

[quote="Trudie"][quote="raphaël"]

[/quote]

Wat doe je dan aan als het echt koud is?[/quote]

leuk: zoals ik al zei, was een testje... vandaag had het gekund met koersbroek en beenstukken, maar met deze broek was het erg comfortabel. Die 851 moet het tot +/- 4oC volhouden.

Enne: voor de echte winter heb ik de Assos Airplus LL met een Fugu jack. Daarmee heb ik bij -5 gereden zonder het koud te krijgen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 nov 2007 21:52

Ik vond beenstukken al te warm vandaag (wel aangehouden overigens).

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 04 nov 2007 22:03

Ik heb ook lekker gefietst :) Twee kleine buitjes op m'n dak gehad, stelde weinig voor. 115 km over de Utrechtse Heuvelrug. Was wel een beetje glibberen over de bladeren, vooral onder de bomen waar de weg niet opgedroogd was. Wordt nu wel tijd voor andere banden, hoewel ik over de Corsa Evo's nog niets te klagen heb qua lekbestendigheid! Ben sowieso een mazzelaar wat dat betreft, mijn laatste lekke band dateert van 2002 geloof ik (of ik kijk goed waar ik rijd?).

IBAN
Forum-lid

IBAN 05 nov 2007 11:50

Gisteravond op de wielerbaan in sloten met Speric en Andromeda een baanclinic gevolgd. Erg leuk om eens om zo'n houten baan te rijden.

Plaats reactie