Stevens
- Jaap Telder
- Forum-lid
Zie ik dat mijn Stevens Arcalis in Spanje wordt verkocht onder de naam Macario Arcalis
- Jaap Telder
- Forum-lid
Schijfremmen remmen superieur, hydraulisch wel te verstaan. Heb nu twee Stevens' racefietsen met hydraulische schijfremmen.
Mechanische schijfremmen ben ik geen fan van, kan je net zo goed de reguliere velgremmen gebruiken.
Vooral in afdalingen zijn ze ( voor mij ) onmisbaar geworden: veel later en sneller gedoseerd kunnen remmen.
Nat weer: altijd goede, en dezelfde remkracht.
De remmen hebben óók op het vlakke bij noodsituaties hun werk gedaan, met gewone remhoeven was ik onherroepelijk de sjaak geweest.
Kortom, voor mij het beste remsysteem. Praktijktesten bevestigen dit ieder keer, zie de vakbladen.
Velen zullen dit niet beamen (omdat zij er wellicht niet mee gereden hebben).
p.s. gaarne hier geen nieuwe welles/nietes discussie over schijfremmen, daar is dit topic niet voor. Dank.
Mechanische schijfremmen ben ik geen fan van, kan je net zo goed de reguliere velgremmen gebruiken.
Vooral in afdalingen zijn ze ( voor mij ) onmisbaar geworden: veel later en sneller gedoseerd kunnen remmen.
Nat weer: altijd goede, en dezelfde remkracht.
De remmen hebben óók op het vlakke bij noodsituaties hun werk gedaan, met gewone remhoeven was ik onherroepelijk de sjaak geweest.
Kortom, voor mij het beste remsysteem. Praktijktesten bevestigen dit ieder keer, zie de vakbladen.
Velen zullen dit niet beamen (omdat zij er wellicht niet mee gereden hebben).
p.s. gaarne hier geen nieuwe welles/nietes discussie over schijfremmen, daar is dit topic niet voor. Dank.
Rijd sinds dit jaar ook met hydraulische schijfremmen en DI2. Voordelen op het vlakke zijn minimaal, tijdens de ritten in Frankrijk duidelijk de voordelen gemerkt. Beter te doseren in afdalingen en werken top, nog nooit zo snel gedaald. Ik ben een zware jongen, kwam nu echt beter tot stilstand. De voordelen tijdens regenritten lees je overal en kan ik alleen maar beamen. Was in het begin best sceptisch maar ben nu helemaal om.
Ik ben ook helemaal lyrisch over mijn schijfremmen (hydro + DI2)
Ik ben niet akkoord met de stelling dat je op het vlakke er geen voordeel van hebt: je (dure) carbon velgen slijten helemaal niet in (ook niet na regenweer, of wanneer je die wielen niet hebt proper gemaakt) en je krijgt die vuiligheid die van remblokken afkomen niet overal op je wielen.
Hier ook een zware jongen (met IT-handjes), vroeger na een afdaling altijd zere handen van het knijpen in de remmen, nu met 1 vinger remmen, echt super.
Onlangs nog een lange afdaling gedaan achter een tergend trage auto (geen plaats om te passeren), dus continu slepende remmen, geen enkel probleem, met velgremmen (op carbon wielen) had dit zeker problemen opgeleverd.
Die Stevens Arcalis is echt wel een mooie fiets.
Ik ben niet akkoord met de stelling dat je op het vlakke er geen voordeel van hebt: je (dure) carbon velgen slijten helemaal niet in (ook niet na regenweer, of wanneer je die wielen niet hebt proper gemaakt) en je krijgt die vuiligheid die van remblokken afkomen niet overal op je wielen.
Hier ook een zware jongen (met IT-handjes), vroeger na een afdaling altijd zere handen van het knijpen in de remmen, nu met 1 vinger remmen, echt super.
Onlangs nog een lange afdaling gedaan achter een tergend trage auto (geen plaats om te passeren), dus continu slepende remmen, geen enkel probleem, met velgremmen (op carbon wielen) had dit zeker problemen opgeleverd.
Die Stevens Arcalis is echt wel een mooie fiets.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Een van de nieuwe kleurstellingen Arcalis 2017.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Andere kleurstelling Arcalis 2017: