Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 08 mar 2011 23:38

Roy1975 schreef:
Ace1978 schreef:Ik had twee sets velgen besteld (50mm en 38mm). Eigenlijk zat ik te wachten op de brief van TNT dat ik invoerrechten en BTW moet betalen, maar opeens stond de postbode met de doos voor de deur, exact een week na bestellen. Dat is dus helemaal een koopje op deze manier!


Bij welke Site heb je de wilen besteld en bevallen ze of?

thanks


Ze zijn besteld bij Flixii en moeten nog gespaakt worden. Er komen DT 240 naven icm Aerolite spaken in.

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 09 mar 2011 20:45

Nou Tinn ziet er super uit, en zeker dat rood bij jou fiets,
ook ik ben benieuwd naar de levensduur rijeigenschappen,
Grt. Zapp

spaakie
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2006 22:34

spaakie 09 mar 2011 23:11

ZAPPerdeflap schreef: Nou Tinn ziet er super uit, en zeker dat rood bij jou fiets,
ook ik ben benieuwd naar de levensduur rijeigenschappen,


Met je ff op roadbikereview kijken, staan veeeeeeeel reviews van yishun wielen.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 10 mar 2011 01:03

Alleen kun je voor die prijs bijna net zo goed een "merk" wielset kopen gewoon in een Nederlandse winkel. Ziet er prima uit hoor, maar niet echt het koopje van de week.

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 10 mar 2011 10:52

Ik heb straks een wielset bestaande uit Chinese velgen, Dt 240 naven, DT aerolite spaken voor nog geen 600 euro. Dat noem ik best wel een koopje van de week...

Die Yishun is trouwens duur en volgens mij verkopen ze allemaal precies hetzelfde.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 10 mar 2011 13:37

Ok als je ze zelf in elkaar kunt zetten en je hebt deze redelijke prijzen voor de naven en spaken betaald, dan is het inderdaad niet slecht.

goromo
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2010 11:50

goromo 11 mar 2011 00:17

Beste wielerliefhebbers,

Een geweldig topic.
Aan de hand van de gedeelde ervaringen, heb ik contact opgenomen met GreatKeenBike en cyclingYong voor een prijsopgave voor een originele Chinarello.
Wat me opvalt is het enorme prijsverschil tussen beide.
Frame, Vork, Spuitwerk, Headset & versturen kost:
GreatKeenBike $ 555,-
CyclingYong $ 780,-

Op de vraag aan dhr. Yong waarom hij $ 225,- duurder is, was het antwoord dat zijn Spuitwerk beter is.
Kunnen jullie dit beamen.
Zijn er andere motivatie waarom je bij de een of de ander zou moeten bestellen ?

Wat we trouwens verbaasd is dat deze Chinarello's door de douane het lan worden binnen gelaten, terwijl het een imitatie betreft.
Om Te Leren Opstaan, Moet Je Eerst Gevallen Zijn

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40205
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mar 2011 08:56

Kan Greatkeenbikes ook gewoon blanco Chinarello's leveren?
Less is bore

funlovinbiker
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 apr 2010 18:03

funlovinbiker 11 mar 2011 10:10

goromo schreef:Beste wielerliefhebbers,

Een geweldig topic.
Aan de hand van de gedeelde ervaringen, heb ik contact opgenomen met GreatKeenBike en cyclingYong voor een prijsopgave voor een originele Chinarello.
Wat me opvalt is het enorme prijsverschil tussen beide.
Frame, Vork, Spuitwerk, Headset & versturen kost:
GreatKeenBike $ 555,-
CyclingYong $ 780,-

Op de vraag aan dhr. Yong waarom hij $ 225,- duurder is, was het antwoord dat zijn Spuitwerk beter is.
Kunnen jullie dit beamen.
Zijn er andere motivatie waarom je bij de een of de ander zou moeten bestellen ?

Wat we trouwens verbaasd is dat deze Chinarello's door de douane het lan worden binnen gelaten, terwijl het een imitatie betreft.


Dezelfde fabrikant hanteren voor hetzelfde frame verschillende prijzen. Alleen heb je dat in eerste instantie niet in de gaten omdat ze verschillende websites en handelsnamen gebruiken.
Ik kwam er achter na het aanvragen van meer informatie bij verschillende websites. In de mail die in kreeg stonden soms de verschillende websites die de fabrikant gebruikt. Op ebay willen ze ook wel eens een frame goedkoper aanbieden dan op hun eigen site.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 11 mar 2011 10:14

Als je wat pingelt krijg je bij Yong frame ook goedkoper... spuitwek is puik bij yong ook bij jing is goed maar yong is beter.
oeps wat doe ik nou mag geen reclame meer maken voor chinarello's heb al dreigmails gehad van handelaren (of mensen die zich voordoen als)
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 11 mar 2011 12:07

Daniel1975 schreef:Kan Greatkeenbikes ook gewoon blanco Chinarello's leveren?


Volgens mij heb ik er een op ebay gezien voor iets van USD 350. Veel goedkoper zal het wel niet worden. Moet je wel maatje 54 hebben (italiaans gemeten dacht ik.

groenewold
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 jul 2010 16:27

groenewold 11 mar 2011 12:13

Ik kan spuitwerk kwaliteit niet vergelijken (en ben ook geen specialist op dat terrein) maar mijn Yong-frame (1 week geleden ontvangen met EMS, bestelt op 19 januari) met 56cm Pinarello dogma 60.1 color 464 Mclaren (zilver, rood, 3k carbon), ziet er puik uit (750$, incl. EMS en paypal kosten die hij moet maken). Het frame heeft een iets kleinere wielbasis dan mijn Red Bull Carbon Pro. Voor je bestelt is het een goed idee om de maattekening (geometrics) van het frame te downloaden, maar meteen ook die van de Pinarello website, en, die diverse lengtes te vergelijken. Ik heb die 2 naast die van mij Red Bull 57cm frame gelegd en vergeleken en weet nu dat het een goede keuze was (56cm versie). Dat vergelijken is ook handig als extra hulp om zeker te weten dat je je voorvork uiteindelijk op de juiste lengte afzaagt.

Wel een crime om de bijgeleverde Neco cup+lagers in het frame te persen (of beter gezegd, recht in het frame te tikken met een kunststofhamer op zo'n grijs stuk pvc afvoerpijp. Die past w.b. diameter precies op de buitenring van het onderste 1,25 inch cup/lager. het bovenste cup/lager druk je er gemakkelijk met de hand in, wel natuurlijk met beleid en wat kracht. De lokale fm had er uiteindelijk geen trek in om het klus je te doen (op mijn verantwoordelijkheid) met zijn speciale gereedschap. Hij zei dat je het onderste cup/lager er met een paar tikjes van een kunststof hamer in kon slaan, maar zei niet (of wist niet?) dat je de cup toch nog zo'n 2 a 3 mm onder de buitenrand naar binnen moet tikken (ivm ruimte aansluiting vorkcup en balhoofdcup). Beter is het om een speciale lagercup-pers te gebruiken, maar ik vond dat een beetje dure grap voor 1 keer gebruik. Ik heb het zo dus opgelost, maar er zijn ook andere trucs om het te doen.

Mijn grootste probleem nu is dat de doorvoer door de voorvork voor de bout van de voorrem een Japanse/USA maatvoering blijkt te hebben. Dwz. dat als je een Ultegra voorrem erop wil zetten je een inbus-schroef voor op de bout nodig hebt die 32mm lang is. Standaard (heb ik me laten vertellen) wordt in Europa een 18 of 27mm lange schroef geleverd omdat de blokkade in het doorvoer-kanaal door de vork dichter bij kant van de voorrem zit. De 27mm past wel maar je hebt maar 3mm grip op de bout en dat veel te weinig en zou dus 8mm moeten zijn. Ben dus op zoek naar zo'n 32mm lange inbus-schroef voor Ultegra en dat is me nog niet gelukt dus. Misschien heeft iemand een tip hoe je daaraan kan komen of hoe dat kan worden opgelost (zonder uitboren).

EMS versturen betekent altijd dat het door de douane wordt geïnspecteerd. Yong is slordig met wat erop de verpakking wordt geschreven (bill of lading). Geef hem duidelijke instructies mbt inhoud en waarde en zorg dat de waarde correspondeert met je paypal factuur. Maak daarom gebruik van de mogelijkheid om via Paypal het bedrag in 2 keer te betalen aan Yong (eerste keer is voorschot voor het spuitwerk), en doe dat op een manier dat op de paypal factuur niet staat dat het deel 1 is van een betaling uit 2 delen. Je moet namelijk de douane later een rekening presenteren mbt de inhoud en daarover wordt btw bepaald. Ik was weer eens niet zo slim dat ik dat vooraf bedacht en betaalde alles in een keer. Hou i.i.g. rekening met mogelijk extra kosten (inklaring 17 euro, BTW 20%, en nog een andere kleine post van 20 euro). Uiteindelijk was ik dus bijna 700 euro voor het frame+vork+headset+transport+inklaring kwijt en dat kan dus 100 euro goedkoper als je het slimmer dan mij aanpakt. Doe er je voordeel mee. Het frame wordt uiteindelijk door TNT post bezorgd en je kunt de reis van je frame online tracen. Je kunt ook met FEDEX laten doen en dan kun je de zaak in een paar dagen binnen hebben. Je betaalt daar ook heel veel voor (170$) en je loopt ook nog het risico dat je in de steekproef komt en dat je bestelling niet door de douane glipt en dan betaal je dus ook nog die BTW erbij. Dus bezint er je begint (dat deed ik dus onvoldoende).

Ik heb al het een en ander in elkaar gezet en zal in de komende dagen hieronder een fotootje erbij zetten. Het staat al wel fraai met van die 3k 50mm carbon clinchers (24/20 novatec assen) eronder. Heb er een Pro Stealth Evo stuur opgezet en de zaak wordt dus Ultegra 6700 triple afgemonteerd. Ik heb een extra setje Polar CS500 onderdelen gekocht waardoor ik maar 1 computertje nodig heb, afhankelijk of ik op de concurrent ga rijden (Red Bull Carbon Pro, Ultegra 6700 triple,zie elders op forum). Eerst maar even mijn rondje rijden vandaag voor ik weer wat ga knutselen, het ziet er zonnig uit.

Sorry voor het lange verhaal, mogelijk zitten er een paar nuttige tips in voor China-gangers.

Plaats reactie