Pagina 61 van 767
Geplaatst: 03 jan 2009 12:19
door pelly
bosna schreef:na het bepalen van de goede maat (bij body2bike) heb ik mijn fiets eindelijk besteld het is de roubaix sl2 geworden
wordt afgemonteerd met campa chorus
fsa stuur k- force compact
stuurpen os-99 csi
campa eurus wielen
zadel is nog een twijfel geval
nu maar wachten tot ik er om kan gaan
En welke maat is het geworden?
Geplaatst: 03 jan 2009 13:06
door bosna
het is de 56 geworden( bovenbuis lengte van 56,5)
Geplaatst: 03 jan 2009 21:20
door pelly
Bij deze post ik men Tarmac sl hier.
Ondertussen ben ik wel overgeschakelt van de oude record shifters naar de nieuwe centaur.
[img=
http://farm4.static.flickr.com/3280/297 ... 76eac1.jpg]
Geplaatst: 04 jan 2009 00:30
door bosna
echt een hele! mooie fiets die wilde ik ook eerst maar heb voor iets meer comfort gekozen ( langere wielbasis van de roubaix)
Geplaatst: 04 jan 2009 13:52
door intersantos
Mooi hoor! Enige wat me stoort is de (optisch althans) hele dunne zadelpen. Welke wielen zitten hier in?
Geplaatst: 04 jan 2009 14:21
door pelly
Inderdaad zadelpen is wel wat dun tegenover de andere buizen.
De wielen zijn van flashpoint, deze maken deel uit van zipp.
Geplaatst: 04 jan 2009 17:45
door markbisselink
Mijn Spec komt er ook aan, heb de roubaix elite bestelt met compact.
Over twee weken is hij er, plaats wel pics als ik hem heb.
Geplaatst: 10 jan 2009 22:36
door bartjanssen79
HALLO,
Ik sta op het punt een Specialized Tarmac SL2 S-works aan te schaffen met een geintegreerd crankstel; de SL2 module. De fiets wordt verder afgemonteerd met Dura-ace 7900 (de nieuwste). Ook de voorderailleur en ketting worden dus Dura-Ace.
Voordeel van een geintegreerd crankstel is dat het stijver zou zijn. De SL2 module met crankset staat bekend als een van de stijfste op de markt. Daarnaast is het geintegreerde crankstel lichter.
Ik vraag mij af of de schakelprecisie met het geintegreerde crankstel van Specialized en de bijbehoherende kettingbladen in samenwerking met de voorderailleur en ketting van Dura-Ace vergelijkbaar is met afmontage met "volledig" Dura-Ace (Dus wanneer ook het crankstel en kettingbladen van Dura-Ace zijn). Met andere woorden; Neemt de kwaliteit van schakelen met de voorderailleur af wanneer ik in plaats van Dura-Ace kettingbladen, andere kettingbladen gebruik?
Daarnaast vraag ik mij af of het uberhaupt iets uitmaakt welk type kettingbladen gebruikt wordt.
Kan iemand mijn vragen beantwoorden? bij voorbaat dank
De reden dat ik de module aanschaf is dat ik deze voordelig kan kopen bij mijn rijwielhandelaar. Het betreft een 2008 module.
Groeten Bart
Geplaatst: 10 jan 2009 22:57
door tiest
Schakelen gaat gewoon perfect zijn hoor.
Geplaatst: 11 jan 2009 00:22
door optico
Hi,
Heb voor de zekerheid op mijn SL2 DA vorbladen laten zetten (52-42) omdat ik slechte resenties had gelezen over het 2007 geintegreerde cranckstel i.v.m. slijtage. Het ziet er iets minde fraai uit maar werkt prima. Over de 2008 versie heb ik niets dan lof gelezen dus wij weet monteer ik deze bladen als de DA versleten zijn of ik 53-39 nodig ga hebben.
Schakelen gaat prima en het cranckstel is prachtig.
Qua stijfheid durf ik er niet zoveel over te zeggen. Ik heb er weinig echt op gesprint, ben dan ook niet extreem sterk en heb tevens einig vergelijkings materiaal.
Succes,
Geplaatst: 15 jan 2009 20:07
door spez
Hoi,
Na veel eerder leesplezier, hierbij mijn eerste bijdrage aan dit forum,
Tarmac SL2
http://img99.imageshack.us/img99/3073/t ... 002wn8.jpg
Nog een aantal (kleine) upgrades te gaan voor we weer de weg op gaan, het meeste is nu afkomstig van mijn vorige fiets.
Grtz, Spez.
Geplaatst: 15 jan 2009 21:51
door optico
mooie fiets! Veelrij plezier.
Heeft dit model matte lak of glans (zoals 2008 model)?
groet,