Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

alwarrior
Forum-lid

alwarrior 07 jan 2010 23:52

Goed voorbeeld doet goed volgen:

Mijn naam is Albert, ben 49 jaar en ik woon in Nootdorp.
Een kleine vijf jaar geleden heb ik het sporten weer wat serieuzer opgepakt, met name omdat mijn werkgever de faciliteit van een sportschool bood. In eerste aanleg begonnen met spinning en toevallig een keer op een racefiets terecht gekomen om met een aantal collega's een toertocht te rijden.
Dat klikte meteen en sinds ruim een jaar rijd ik nu rond op een Stevens Aspin, meest tochtjes van 70 - 130 km door het groene hart of langs de kust.
Ben van plan om dit jaar ook een aantal toertochten in het Limburgse te doen en ik wil ook ooit nog eens een berg opfietsen

gineau
Forum-lid

Gebruikersavatar gineau 24 jan 2010 21:53

Hee hallo,

Mijn naam is Gino, ben 22 jaar en kom uit omgeving Nieuwegein. Tot nu toe fietste ik gemiddeld niet meer dan 15, hooguit 20 km per dag maar dat wil ik gaan opschroeven. Dit jaar wil ik voor het eerst meedoen aan één of meerdere toertochtjes, en in de aanloop daar naartoe wil ik op grotere afstanden gaan trainen en beter leren klimmen. Voor zover dat gaat dan, op een postfiets van 20-21 kg. :-D

Komende tijd kijk ik hoe ver ik daarmee kom. Als er te weinig rek in de prestaties zit ga ik een ATB- of racefiets kopen, maar dat zie ik de komende maanden wel.

Ik ben nog op zoek naar een fietsmaat uit mijn regio! Zie mijn topic bij Afspraken & Meetings.

c9
Forum-lid

c9 28 jan 2010 16:54

Hallo,

Ik ben Job , ben woonachtig in Drenthe.
Ben 17 jaar oud, en ben nu ongeveer 3 jaar aan het wielrennen. Ben begonnen met een paar vrienden in de zomervakantie. Fietsje geleent van iemand en gaan. Vond het helemaal geweldig, en binnen een week stond er hier een oude stalen peugeot racefiets in de schuur^^. Naar een jaar kwam ik er achter dat ik 't echt heel leuk vond en heb ik mn eerste 'echte' racefiets aangeschaft. Dit moest de Focus Summit worden. Ben toen ook op de wielerclub Meteoor-assen-roden gegaan. Vanaf dat moment ben ik echt fanatiek gaan trainen, en rij ik ook wedstrijden. Werk sinds ander half jaar in een fietsenzaak. En ik rijd momenteel op een Cannondale Caad 9. Ben de laatste tijd druk met het opknappen van oude stalen racefietsen, naar fixed gear bikes. Erg leuk om op te rijden.

Groeten C9
Cannondale Caad 10

vani
Forum-lid

vani 28 jan 2010 17:48

Ben Giovanni kom uit wijtschate (Belgie) voor wie de streek niet kent wijtschate ligt op de 5 km van de befaamde helling kemmelberg die in de finale van gent-wevelgem zit.

vroeger 8 a 9 aar gekoerst. Gestopt wegens rugproblemen. Na 9 jaar niets doen plots meegevraagd geweest door renner en na 2 ritten had ik mijn nieuwe fiets al besteld. De smaak opnieuw te pakken al zal het puur als plezier zijn

groeten

fransiscus40
Forum-lid

fransiscus40 05 feb 2010 10:01

Hallo,
Ik ben Youp Fransiscus. Ben 41 jaar jong en fiets al jaren. Ik lees al tijden hier op het forum en heb hier ook veel info gevonden wat voor mij van belang is .Vond maar nu het eens een keer tijd worden om me te registreren. Heb een racefiets en een MTB. Race fiets (Sirocco)is met Campa Chorus en de MTB (Jan Janssen)met Shimano XT. Verder spin ik nog wel eens. Ik hoop dat ik meer kan gaan fietsen dan achter de computer te gaan zitten!!!!!!!!.

Gegroet en allemaal veel fiets plezier>
Er was eens....................................en fietste lang en gelukkig

ciclista
Forum-lid

ciclista 05 feb 2010 19:40

Sirocco klinkt als west brabant-het is nog net geen zeeland, welkom hier.

aartb
Forum-lid

aartb 05 feb 2010 23:28

Hmmm, ik zat net te kijken hoe lang ik geregisteerd ben en vandaag is dat precies 4 jaar. Hoog tijd om mij voor te stellen. Ik ben Aart, 49 jaar en fiets nu een jaar of 12.
Een jaar of 12 geleden dus, kreeg ik een nieuwe buurman die een keer bij mij in de garage een racefiets zag staan en vroeg of ik met hem wilde gaan fietsen. Het eerste jaar heb ik alleen maar achter hem gehangen en vreselijk afgezien. Na een stalen Panasonic een aluminium Batatvus heb ik zelf een titanium frame opgebouwd en sinds 2 januari ben ik de trotse eigenaar van een Prorace Zeus, m'n eerste carbon fiets.
Naast toertochten en de tochten met de fietsclub, fiets ik gedurende de zomertijd één keer per week van m'n werk in Amsterdam naar huis. Verder fiets ik zaterdagmiddag altijd met m'n fietsmaten en als het zondags een beetje weer is wil m'n vrouw ook fietsen.
Was klimmen de eerste jaren een martelgang, nadat ik 20 kilo afgevallen ben gaat het wel iets makkelijker en ik heb inmiddels een aantal cols'bedwongen.
In de winter fiets ik op een cyclecrossfiets en ga ik schaatsen in Biddinghuizen of op natuurijs. De afgelopen weken heb ik ook een paar keer gelanglaufd.
Klimmen is zwaar!!!

pinkman
Forum-lid

pinkman 11 feb 2010 22:00

Hallo, dan maar ook eens mijzelf voorstellen. Ik ben Marcel en woon in Zeist. Zoals waarschijnlijk bekend ligt dit tegen de fraaie Utrechtse Heuvelrug aan, waardoor wij verwend zijn met de mooiste rondjes om de hoek. Ik doe zowel aan MTB als wegfietsen, maar dit laatste heeft wel mijn voorkeur.

guustflater
Forum-lid

guustflater 12 feb 2010 03:05

Hallo Ook ik xzal me even voorstellen Ik ben Ralph a.k.a. Guust Flater :-) Ben 43 jaar , getrouwd en heb 2 boys (17 & 19 jaar oud ondertussen) woon in Haarlem vanwaar ik op en neer fiets naar Amsterdam (19 km heen en 19 km terug). Ik ben dit zo leuk gaan vinden dat ik in mijn vrije dagen ook op de fiets stap en een eindje weg trap.

Ben begonnen met een, te grote, oude stalen fiets (maat 60) welke ik van een collega had overgenomen. Hier op ben ik, na een paar weken fietsen, door een auto geschept en dat was het einde van de stalen fiets (auto is doorgereden)
Gelukkig vielen mijn verwondingen mee en ben ik op zoek gegaan naar een andere fiets. Dat werd een Giant OCR 3 (Sora afgemonteerd) van Marktplaats. hierop heb ik een jaar op en neer gereden naar mijn werk en sinds vorige week staat er een Wilier Escape maat 54 in de schuur :-) (ultegra afgemonteerd) Fiets kreeg ik van mijn baas (fietsenplan).
Ben ondertussen 1 x op en neer gereden naar Amsterdam maar het was me te koud om het vol te houden...... Ook heb ik een tour-ritje geprobeerd maar wederom geen succes....... Was snel weer thuis :-) Nu zit ik te wachten op beter weer zodat ik weer lekker kan gaan fietsen Let wel Ik loop ploegendienst waardoor ik soms om 2230 fiets en soms om 0700 uur extra koud dus..............

Mijn Wilier

http://yfrog.com/jtdscf2600j
http://yfrog.com/jn66347423j
http://yfrog.com/j884475865j
http://yfrog.com/j826265135j
http://yfrog.com/6u57061779j
http://yfrog.com/b647054161j

oldtimer

tkuijper
Forum-lid

tkuijper 17 feb 2010 12:08

Hoi Forum-leden,

Ik ben Ton Kuijpers,woonachtig in Bladel en fiets al sinds ik 14 jaar was,had als een van de eerste een mountain-bike waar ik destijds door iedereen als gek aangekken werd en de FM mij vertelde dat dit waarschijnlijk de laatste was die hij ooit zo'n fiets zou verkopen....nou daar is hij wel op terug moeten komen.

Ik foets in de wintyer op mijn specialized hybride en als het weer en de pekel van de weg zijn spring ik op mijn Wilier Gladio die ik zelf helemaal voorzien heb van onderdelen.

Heb een 3 tal weken gelden bij Sportmax in Veldhoven een uitgebreide sportkeuring ondergaan en ik zat meer dan 10% boven de gemiddelde fietser van mijn leeftijd dus da's niet slecht zeker gezien de "very bad winter"die we hebben.Heb inmiddels een Garmin Edge 500 aangeschaft om mijn hartslag te gebruiken en maar niet op gevoel te fietsen,want ondanks dat ik mezlef vrij goed kan inschatten gaat het ook nog wel eens mis en da/s niet handig.

Ga dit jaar voor het eerst de Shimano Fietschallenge rijden en ben benieuwd.

Tot forums,

ton
cycling is fun

tjaardbreeuwer
Forum-lid

tjaardbreeuwer 20 feb 2010 01:48

Mijn naam is Tjaard. Ik woon sinds 6 zes jaard in Amerika, daarvoor ongeveer 8 jaar in Eindhoven.
Ik MTB sinds ik hier woon en heb sinds een jaar of 5 ook een racefiets, meest om mee naar mijn werk te fietsen.
Ik houd erg van de technische uitdagin van het MTBen maar ook van het natuur aspect. Hiervoor deed ik graag bergwandelen. Mijn nieuwe favoriet is dus bikepacking: met de rugzak op de MTB meerdaagse tochten rijden, met kamperen.
Ik heb op het moment een 09 Stumpjumper FSR(fully)29er met eigen opbouw. Ik geloof niet dat die fiets in Europa op de markt kwam.
Ik werk in een fietsenwinkel als bike fitter, en heb een dochter van 2.5 die mee rijdt in een singletrailer MTB kindertrailer.

Check eens bikepacking.net!

Vragen over 29ers, de singletrailer, bike-fitting, of MTB in Amerika zijn van harte welkom.

lolandico
Forum-lid

lolandico 20 feb 2010 19:29

Hallo allemaal,

ik ben een student geschiedenis aan de VU Amsterdam van 22 jaar oud. Ik hoop binnenkort een goede tweedehands racefiets te kopen (mss tegen beter weten in) om eindelijk eens mijn goede fietsvoornemen uit te laten komen. Afgezien van mijn eerdere bezoeken aan dit forum ben ik nog een 'noob' (of in wielertermen kuuken) op dit gebied.

Groeten,

Huub

Plaats reactie