Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13530
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 jul 2012 16:32

klaasjenl schreef:Maar als de spanning moet komen uit de vraag wie er gaat vallen en wie blijft zitten... Dan is er echt wat mis met de opzet van de Tour.
Nou ja dat is voor een aantal wel het geval helaas.
Mollema prima zo, dit heeft geen zin, herstellen en de vuelta proberen.

Ik vind de rabo leiding wel slecht reageren in de interviews zeg. Heeft Maassen nog nooit kritische vragen gehad?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jul 2012 16:33

klaasjenl schreef:Oortjes en wattagemeters... Het maakt het wielrennen niet veel spannender.
Wat een onzin. De aanval zoals gisteren met Nibali en Sagan gaat praktisch enkel met de oortjes.

Daar in tegen heeft Wiggins echt geen oortje nodig om tegen Rogers te zeggen dat ie net iets harder moet gaan rijden...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 12 jul 2012 16:36

wasbeer2006 schreef:
klaasjenl schreef:Maar als de spanning moet komen uit de vraag wie er gaat vallen en wie blijft zitten... Dan is er echt wat mis met de opzet van de Tour.
Nou ja dat is voor een aantal wel het geval helaas.
Mollema prima zo, dit heeft geen zin, herstellen en de vuelta proberen.

Ik vind de rabo leiding wel slecht reageren in de interviews zeg. Heeft Maassen nog nooit kritische vragen gehad?
Slecht reageren is een understatement. Ik vond het werkelijk waar stuitend. "Dan zal dat wel zo zijn he?" Kom op zeg. Je kunt toch gewoon aangeven dat de resultaten tegenvallen, dat deze deels te wijten zijn aan de valpartij en dat na de Tour geëvalueerd wordt hoe dergelijke teleurstellende resultaten volgend jaar voorkomen kunnen worden? Daar is geen mediatraining voor nodig, maar het optreden van Maassen was echt onthutsend.
amclassic-fan schreef:
klaasjenl schreef:Oortjes en wattagemeters... Het maakt het wielrennen niet veel spannender.
Wat een onzin. De aanval zoals gisteren met Nibali en Sagan gaat praktisch enkel met de oortjes.

Daar in tegen heeft Wiggins echt geen oortje nodig om tegen Rogers te zeggen dat ie net iets harder moet gaan rijden...
Waarschijnlijk ben je een van de weinigen die het onzin vindt. Reken maar dat het een stuk lastiger wordt om op de limiet te rijden zonder wattagemeter. En reken maar dat je ondanks die wattagemeter zenuwachtig wordt als een ploegleider niet in je oor roept dat je rustig moet blijven draaien als een renner als Evans de aanval zoekt. Om nog maar te zwijgen van alle etappes die eindigen in een massasprint.

Zonder al die technische hulpmiddelen is het een stuk spannender en onvoorspelbaarder.




Ten Dam moet nu overigens de kopgroep laten gaan op 5km van de top. Jammer...
Laatst gewijzigd door klaasjenl op 12 jul 2012 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2012 16:37

Wat er mis is met de Tour? Heel veel mis: met als hoofdreden de prioriteiten voor de commercie en dan na een heel groot gat pas de renners en de koers. Kijk ook maar naar het vremdr parcours dit jaar.
Vind de vraag "wat is er mis met het nederlandse wielrennen?" eigrnlijk veel interssanter.
Less is bore

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 12 jul 2012 16:37

Hoe groot is de kans dat Froome deze etappe nog pakt ?

eelcoz

eelcoz 12 jul 2012 16:38

amclassic-fan schreef:
klaasjenl schreef:Oortjes en wattagemeters... Het maakt het wielrennen niet veel spannender.
Wat een onzin. De aanval zoals gisteren met Nibali en Sagan gaat praktisch enkel met de oortjes.

Daar in tegen heeft Wiggins echt geen oortje nodig om tegen Rogers te zeggen dat ie net iets harder moet gaan rijden...
Alleen krijg ik vaak de indruk (ook uit interviews met renners en ploegleiders) dat veel renners totaal niet weten wat ze moeten doen zonder oortje. Men voert gewoon opdrachten uit, zonder zelf na te denken. Ik weet niet of het echt zo is, maar dat idee krijg ik vaak als ik weer eens naar een saaie rit zit te kijken. Plus dat niet meer wordt gereden om te winnen, maar om zoveel mogelijk World Tour-punten te schrapen. En ik heb het idee dat dat iets van de laatste 10 jaar is, dat er vroeger veel opportunistischer gekoerst werd i.p.v. dat vreselijke berekenende rijden. Of heb ik het mis?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 12 jul 2012 16:51

Ten Dam heeft ook serieus moeten laten gaan, jammer.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2012 16:55

De spanning moet er nu nog van komen of er aangevallen wordt op La Toussiere, anders gaat de tour als een nachtkaarsje uit. (en tis al niet veel met die sky dominantie)
Less is bore

eelcoz

eelcoz 12 jul 2012 16:57

daniel1975 schreef:De spanning moet er nu nog van komen of er aangevallen wordt op La Toussiere, anders gaat de tour als een nachtkaarsje uit. (en tis al niet veel met die sky dominantie)
Wat de Tourzege betreft, maak ik me geen illusies meer, maar ik hoop op Jurgen Vandenbroeck op de slotklim.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 jul 2012 17:06

Optreden van Maassen was helemaal niet slecht! Zoals de vraag hem werd voorgelegd (was het wel een concrete vraag?) was pas slecht en enkel riekend naar sensatiejournalisme.

Een paar vragen later was het Maassen die doorvroeg of de vrager serieus antwoord wilde over het functioneren van de ploeg en dat gaf hij vervolgens ook.

Rooks schrijft een column, maar kan het aan tafel niet eens normaal vertellen. Dus het management is incapabel? "Nou ja, nee, tja, nee, dat wil ik niet zeggen...blablabla... En even later moet er een klootzak worden toegevoegd. Of iets dergelijks. Tenenkrommend.

eelcoz

eelcoz 12 jul 2012 17:08

litespeed schreef:Optreden van Maassen was helemaal niet slecht! Zoals de vraag hem werd voorgelegd (was het wel een concrete vraag?) was pas slecht en enkel riekend naar sensatiejournalisme.

Een paar vragen later was het Maassen die doorvroeg of de vrager serieus antwoord wilde over het functioneren van de ploeg en dat gaf hij vervolgens ook.
Ik heb het waarschijnlijk gemist. Wie was de journalist? Of was het die gast van Tour du Jour een paar dagen geleden?

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 jul 2012 17:12

Dat laatste...

Plaats reactie