Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5166
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jul 2015 17:58

NicoNB schreef:Dus als ik het goed begrijp zijn er 3 denkstappen die leiden tot acceptatie van wat feitelijk fraude is.

1.
Iedereen gebruikt dope
2.
Dope gebruik is niet erg want iedereen gebruikt
3.
Hij was de beste van de dopegebruikers dus hij is een held
Ik zie hier in de laatste pagina's van dit topic niemand die zegt dat LA een held is. Ik zie wel dat sommige mensen vragen om hetgeen LA deed in het perspectief te plaatsen van die tijd en tevens de vergelijking durven te maken met 'winners' uit andere branches; zoals de industrie, de banken, politiek,....

Wel blijft mijn vraag waarom je ziekte tussen aanhalingstekens plaatst?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5166
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 jul 2015 17:59

ruud_k schreef:
LA dien je te zien als de "directeur" van een groot media bedrijf, dat toevallig wielrennen als media heeft. Hoe denk je dat het aan de top gaat van grote bedrijven ? Heb je de laatste jaren nog wel eens het nieuws gevolgd ? Denk dat er behoorlijk wat fraude gevallen boven water zijn gekomen bij diverse organisaties en instellingen. Bij wielrennen is het alleen net iets anders, daar komt ook een lichamelijke prestatie bij kijken. Fraude of niet, het zijn nog altijd de benen die het moeten doen. Fraude, lichte wieltjes, wonder bananen of niet.... 7x tour winnen doe je niet zo maar...

............................
Volledig mee eens.

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 29 jul 2015 16:31

Lance WAS voor mij ook een held.. Iemand waar ik zwaar respect voor had om zo sterk na zijn ziekte terug te komen.. Wat ik erg vindt is dat hij zijn ziekte gebruikte om te zeggen dat hij geen doping gebruikte omdat ie de ziekte verslagen had.. In die tijd deed iedereen het.. Prima om je daar achter te verschuilen, maar hou hij een imperium om zich heen heeft gebouwd en mensen mee heeft genomen in zijn list en bedrog, en dan vooral de jonge renners is ronduit beestachtig!! Wil er niet teveel woorden aan vuil maken.. Heb helaas wel genoten van de rondes waar hij in gereden en gewonnen heeft.. Hopelijk wordt het nu wel steeds schoner in het peloton..

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 jul 2015 17:07

Voor mij is niemand een held. Wel zijn er mensen die iets heldhaftigs doen.

Voor velen in de VS en daarbuiten was Bill Cosby ook een held, omdat hij zo'n aimabele familieman speelde.

Dát spelen kon hij goed, net als dat Lance Armstrong kon spelen dat hij een goudeerlijke en hardwerkende topsporter was.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 jul 2015 21:40

soms willen mensen in sprookjes geloven/. Ik zei het 10 jaar geleden al: hoe zou iemand die 10% sterker was dan een supergetalenteerde en dopinggebruikende Jan Ulrich zelf dopingvrij kunnen zijn?
Als je een beetje realiteitszin had wist je toch zo dat dit gewoon niet kon.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 30 jul 2015 00:38

Ik was jong en naïef hahaha

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 jul 2015 07:46

Sander_c schreef:Ik was jong en naïef hahaha
okee, dan is het u vergeven! :lol:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 30 jul 2015 08:21

fiedoo schreef:soms willen mensen in sprookjes geloven/. Ik zei het 10 jaar geleden al: hoe zou iemand die 10% sterker was dan een supergetalenteerde en dopinggebruikende Jan Ulrich zelf dopingvrij kunnen zijn?
Als je een beetje realiteitszin had wist je toch zo dat dit gewoon niet kon.
Is dit dan eindelijk het startschot voor het: 'Sorry maar voor mij blijft Jan Ullrich een held' topic?? Wat heb ik afgezien in die jaren als die-hard Jan fan... Ben circa 5-6 keer naar de tour gegaan om hem op de hoogste toppen aan te moedigen en zijn naam op het asfalt te kalken met grote potten latex.. Altijd weer die Amerikaan, terwijl het grootste talent sinds Merckx ook gewoon rondreed en af en toe wat zijn zijn enorme potentieel liet zien... Altijd weer die hoop van hoe der Jan de winter was doorgekomen en of hij al weer op gewicht zat om dit jaar wel de tour te winnen. De tijdrit in het medion/bianchi pak waar hij op weg was naar geel en onderuit ging op die natte rotonde. De hongerklop in '98... pfff

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 30 jul 2015 08:23

@Erik
Start je toch zelf een topic
Voor mij is . . . een held omdat . . .

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 30 jul 2015 08:29

NicoNB schreef:@Erik
Start je toch zelf een topic
Voor mij is . . . een held omdat . . .
Nee, ik vervuil liever het LA topic ermee, eindelijk wraak... :lol:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2015 08:48

Sander_c schreef:Ik was jong en naïef hahaha
Wat een heerlijk tijd was dat he ;)

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 30 jul 2015 11:16

Misschien geen held, maar voor mij blijft die wel de beste gebruiker/wielrenner van de afgelopen 20 jaar.

Ik kan professionaliteit wel waarderen. Je kan veel zeggen over Lance, maar al de andere dopers lijken nu een stelletje amateurs door hem.

Plaats reactie