Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2014

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 25 jul 2014 01:08

Ik ben er zeker van dat wanneer Froom en Contador erbij zouden zijn Nibali
niet dezelfde durf zou vertonen en zeker niet zou aanvallen op 10- of 6 km. voor het einde.Waarscijnlijk zou hij afwachten wat de anderen (topfavorieten) zouden ondernemen.
Anderzijds stel ik vast dat Nibali nog nooit zo scherp heeft gestaan als tijdens deze tour.

dc
Forum-lid

dc 25 jul 2014 08:29

dickygiovanni schreef: Vind je zijn tijdrit zo super dan?
Hij heeft een stuk of tien tijdritjes gewonnen en hij is in dit jaar Spaans Kampioen tijdrijden geworden, dus jawel, prima tijdrit. Het is geen Froome of Wiggins, maar hij heeft bijvoorbeeld een betere staat van dienst in tijdritten dan Vincenzo of Contador (behalve die ene uitschieter van AC in de TdF).

En uiteraard, ik ga ervan uit dat Vincenzo iedereen, inclusief Tony Martin erop gaat leggen in de laatste tijdrit. Ik vraag me ook af of Alejandro terug het podium op kan, hij lijkt toch te verslechteren. Maar van alle top tien renners is hij na Tejay op papier de beste tjdrijder.

Dus: Ja erg goede tijdrijder, maar ik verwacht een dramatje voor Alejandro.

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 25 jul 2014 08:40

ericpeters schreef:Als Nibali was gevallen, Contador en Froome de eerste en 2e plaats onder zich verdeelt hadden, Mollema 3e stond en 7 minuten daarachter Pinot 4e stond dan had niemand Mollema verdacht gevonden; toch is het een veel onwaarschijnlijker scenario dan de huidige stand.
Zelfs als Contador, Froom en Nibali met z'n drieën de plekken hadden verdeeld en de rest op +7 minuten hadden gereden, had niemand dat bijzonder gevonden. Nu juist die 2 er tussen uitgevallen zijn heb je nog maar weinig uitdagers.
Het is al heel wat dat Nibali zo hongerig is dat ie elke rit waar hij kan probeert aan te vallen en tijd probeert te winnen. Hij kan ook na de ritten in de Vogezen denken, het is mooi geweest ik blijf lekker in het wiel zitten en kom mijn tijd tot in Parijs wel door.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2014 09:09

dc schreef:
En uiteraard, ik ga ervan uit dat Vincenzo iedereen, inclusief Tony Martin erop gaat leggen in de laatste tijdrit. .
Dan moet ie wel verdomd zeker weten dat zijn middeltje onvindbaar is, want dit gaat niemand geloven..... (maar ik ben er ook bang voor).

Voor mij is de lol er wel een beetje af. De strijd vanaf plaats 2 is boeiend, maar verder is het om het geel slaapverwekkend voorspelbaar.
Less is bore

dario
Forum-lid

dario 25 jul 2014 09:25

tieky schreef:
ericpeters schreef: Het is al heel wat dat Nibali zo hongerig is dat ie elke rit waar hij kan probeert aan te vallen en tijd probeert te winnen. Hij kan ook na de ritten in de Vogezen denken, het is mooi geweest ik blijf lekker in het wiel zitten en kom mijn tijd tot in Parijs wel door.
Hij zal ook wel willen tonen dat hij als Tourwinnaar - bij afwezigheid van grote concurrenten - méér is dan zomaar Eenoog in het land der blinden.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Hazewinkel
Forum-lid

Hazewinkel 25 jul 2014 11:57

tieky schreef: Zelfs als Contador, Froom en Nibali met z'n drieën de plekken hadden verdeeld en de rest op +7 minuten hadden gereden, had niemand dat bijzonder gevonden. Nu juist die 2 er tussen uitgevallen zijn heb je nog maar weinig uitdagers.
Tuurlijk, de concurrentie is minder, maar dan heb jij waarschijnlijk niet de Dauphiné gezien? Ik kan me nog goed herinneren hoe Kelderman, die na 3 weken giro toch niet helemaal fit meer moet zijn geweest, van hem wegreed in de laatste etappe. En was hij niet in de eerdere bergetappes nog het meest gewaagd aan Van den Broek? Ik geloof dat wielrennen een enorm schone sport is geworden, maar Nibali piekt wel erg precies.
Up and down, but in the end it's only round and round.

dc
Forum-lid

dc 25 jul 2014 13:07

Dat is geen bewijs. Los van het feit dat goed pieken ook pre-epo is gedaan:

1. Kelderman mag dan wel uit de Giro zijn gekomen, je ziet wel vaker dat renners sterk uit een grote ronde komen en het een paar weken kunnen rekken.
2. Wie weet wat Nibali toen aan het doen was? Als hij het reed als trainingskoers is het niet vreemd dat hij daar eerder afhaakte.

Ik geloof ook dat Nibali dope gebruikt, maar een matige dauphine is geen bewijs. En nee, ik geloof niet dat wielrennen een enorm schone sport is geworden :D

knutmo
Forum-lid

knutmo 25 jul 2014 13:32

Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 25 jul 2014 13:51

Het is trouwens een erge lange tijdrit, ik schat meer dan 2x zo lang dan het gemiddelde van de tijdritten over het jaar. Daarbij aan het eind van de tour...dan krijg je andere uitslagen dan wat de statistieken voorspellen.
Afbeelding

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 25 jul 2014 14:09

After checking riders' files from Stage 18, Vincenzo Nibali's power output likely just above 6.0 W/kg on Hautacam
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 25 jul 2014 14:19

rhino7 schreef:After checking riders' files from Stage 18, Vincenzo Nibali's power output likely just above 6.0 W/kg on Hautacam
En:
Vincenzo Nibali's climbing time 37:20 on the Hautacam into a head wind (according to LeMond)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 26 jul 2014 16:47

Eigenlijk klinkt "van Garderen" Nederlandser dan "Mollema", dus ik heb niet echt een buitenlander gezien die een Nederlander voorbij stuivde.
Afbeelding

Plaats reactie