Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

verhto
Forum-lid

verhto 11 mar 2015 14:12

eens geprobeerd zonder succes; ook als ik bij waarheen op adres zoek en naar daar wil navigeren, route van 38km, krijg ik de boodschap 'geen geheugen'...

KNJ
Forum-lid

KNJ 11 mar 2015 21:50

Heb na lang wikken en wegen toch besloten voor 800 te gaan, nog tweedehands op de kop kunnen tikken

Na heel het forum te hebben doorlopen, denk ik dat ik het ongeveer wel door heb, in samenvatting voor een goede werking , correct me if I'm wrong:
- ofwel tcx course maken, Tbt uitschakelen, waarbij ik enkel lijntje kan volgen, waar ik off course wordt gewaarschuwd en waar lijntje altijd paars/magenta is. Als ik cue sheet toevoeg (Ridewithgps), heb ik nog bijkomende kleine pijtjes bij iedere bocht. Ook mogelijkheid virtual partner op te zetten

- ofwel gpx track, geen tbt, enkel lijntje met of course waarschuwingen, altijd paars lijntje, geen cue aanwijzingen, geen virtual partner.

- ofwel gpx of course laden, weergave "altijd" op scherm, terug gaan in menustructuur zonder op go te drukken. Track wordt weergeven in kleur die ik gekozen heb, geen tbt/off course etc, enkel lijn om te volgen. Als ik het goed zie de beste manier om toestel geen misverstanden te laten maken gezien je niet door het toestel over de track wordt geleid, maar zelf gewoon de kaart volgt met track erop weergegeven, toestel controleert niet of je route al dan niet volgt. Enige nadeel is dat je wel constant je scherm op de kaart moet hebben staan

- indien je absoluut tbt wil navigeren, route op exact dezelfde kaart tekenen op computer dan deze op de garmin, exporteren en volgen maar. Klein vraagje hieromtrent, weet iemand of de ofm op Ridewithgps dezelfde is als ofm van openfietsmap? Indien je tbt wil, maakt het dan iets uit als je tcx/gpx track of gpx route kiest (in veronderstelling dat kaarten identiek zijn op route- programma en garmin )?
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 11 mar 2015 22:18

Edge 800, geen tbt gewoon een route of koers laden en in de instellingen van die koers aangeven dat je geen richtingsaanwijzingen wilt.

Koersaanwijzingen (of cue sheets) kun je van elke route/track/koers/activiteit maken met JaVaWa RTWtool.

Altijd tonen op kaart levert vaak een te dunne lijn op om goed te kunnen volgen, maar hangt ook af hoe de Edge op de fiets staat, hoe makkelijk je erop kan kijken en of er nog een variofocus in de weg zit.
Marco :)

KNJ
Forum-lid

KNJ 12 mar 2015 20:28

Vandaag voor de eerste keer enkel met lijntje gereden. Had zoom op 120 gezet en dat ging goed. Bij haakse bochten , duurde het soms wel even vooraleer de kaart zich draaide (5 a 10 sec)

Dit weekend verschil eens testen met effectief volgen track zonder tbt

KNJ
Forum-lid

KNJ 14 mar 2015 15:50

Tcx route getest, Was niet dadelijk succes. Regelmatig off course meldingen terwijl in course, na enkele meldingen viel toestel ook uit. Dan maar koers uitgezet en lijntje gevolgd.

Namiddag nog geëxperimenteerd met gpx track, dit werkte wel goed. Nu ook "altijd op weg" op uit gezet, leek beter te zijn met off course meldingen

Wat ik wel vreemd vind is volgende. Auto pauze staat op (5 km per uur). Als ik echter ergens stop voor wat te drinken te halen, duurt het even voordat snelheid op 0 staat, gebeurt uiteindelijk wel maar timer blijft lopen, ook wanneer snelheid 0 is. Hier daalt gemiddelde snelheid tijdens de rit. Bij het uploaden, wordt deze wel correct naar stava etc gestuurd om garmin connect dan de gemiddelde bewogen tijd neemt ipv totale timertijd

Nog iemand dit ondervonden?

Jos85
Forum-lid

Jos85 15 mar 2015 19:21

Ook een vraagje van mijn kant: ik fiets veel op de navigatiefunctie. Hoe krijg je gegevens over snelheid en hartslag in hetzelfde scherm waarin de kaart (en het bekende paarse lijntje) wordt weergegeven? Ik kom daar niet uit met de handleiding, terwijl het wel zou moeten kunnen (als ik de afbeeldingen van de Garmin Edge 800 op google moet geloven)... Steeds switchen tussen kaart en ander scherm voor de hartslag werkt niet handig.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 mar 2015 19:45

Steeksleutel > training pages > map

Uit mijn hoofd, ik heb m hier niet liggen...

:-)
Forum-lid

:-) 15 mar 2015 20:03

Menu > Steeksleutel > Fietsinstellingen > Trainingspagina’s > Kaart >
Geen / 2 / aangepast (Tijdens navigatie/Indien geen navigatie)

Info veld boven aan de kaart even ingedrukt houden om ander functie toe te kennen.

Jos85
Forum-lid

Jos85 15 mar 2015 20:10

Gelukt! Bedankt allebei! Ik dacht dat ik alle knopjes wel gehad had...

riherm1
Forum-lid

riherm1 16 mar 2015 08:52

hoi alemaal,
afgelopen zaterdag vergat mijn fietsmaat te melden dat ie linksaf sloeg. Ik sloeg tegen de grond. Eén en ander leek met een paar kleerscheuren afgelopen te zijn maar mijn edge 800 doet het niet meer goed.
Hij leest de sd kaart niet meer EN hij laadt niet meer op.
Het lijkt erop dat de achter-onderkant (waar het sd slot en de usb poort zitten) een klap heeft gehad.
Mijn vragen:
- iemand iets soortgelijks ondervonden en hoe is dit opgelost?
- waar zou ik dit het best kunnen laten repareren? Iemand ervaringen met Garmin nl?
- iemand nog een oudje/ defect exemplaar liggen? (alle onderdelen zijn namelijk vrij simpel over te zetten behalve dit deel, dit is in de body van de Garmin vastgelijmd/vastgegoten)

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 21 mar 2015 19:23

riherm1 schreef:hoi alemaal,
afgelopen zaterdag vergat mijn fietsmaat te melden dat ie linksaf sloeg. Ik sloeg tegen de grond. Eén en ander leek met een paar kleerscheuren afgelopen te zijn maar mijn edge 800 doet het niet meer goed.
Het lijkt erop dat de achter-onderkant (waar het sd slot en de usb poort zitten) een klap heeft gehad.
Mijn vragen:
- waar zou ik dit het best kunnen laten repareren? Iemand ervaringen met Garmin nl?
- iemand nog een oudje/ defect exemplaar liggen? (alle onderdelen zijn namelijk vrij simpel over te zetten behalve dit deel, dit is in de body van de Garmin vastgelijmd/vastgegoten)
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 705.
Mits een kleine kost zou ik hem nog laten maken maar heb ondertussen wel een 800 aangeschaft waar ik wel tevreden over ben, maar was met mijn 705 ook tevreden.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

riherm1
Forum-lid

riherm1 21 mar 2015 22:35

spiritwetteren schreef:
riherm1 schreef:hoi alemaal,
Mijn vragen:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 705.
Mits een kleine kost zou ik hem nog laten maken maar heb ondertussen wel een 800 aangeschaft waar ik wel tevreden over ben, maar was met mijn 705 ook tevreden.
Bij Garmin waren ze best fideel: ondanks dat garantieperiode allang voorbij is en een val helemaal niet onder garantie valt, sturen ze voor 90E een nieuw apparaat op.

Plaats reactie