Het grote schijfremmentopic
Jij denkt serieus dat hij dat als een handicap ervaar? Dan denk jij vast ook dat Boonen serieus meent dat schijfremmen veel beter zijn en dat dit niks ermee te maken heeft dat hij PR medewerker voor Specialized gaat worden na zijn carrière?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Het verschil is dat er een feit achter mijn aanname zit, namelijk de functie die Boonen na zijn carrière krijgt. Achter jouw aanname zitten geen feiten, alleen een idee dat jij ter plekke bedenkt. Lijkt me wel een verschilletje...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid
http://i.imgur.com/Z1BOEY3.jpg
Ik vraag mij gewoon af hoe je zo'n diepe wond krijgt van een schijfrem op de knie. Die zit veel te dicht op het wiel om zo te snijden. Zijn been moet gestrekt liggen en dan nog is de lengte van de schijf niet zo groot naast de voorvork dat je zo ver snijdt. Ik zeg niet dat hij bewust liegt want de link is makkelijk gelegd maar een scherpe kassei kan net zo goed. We hebben nooit de bebloede schijf gezien.
Maar wat Squeezer zegt klopt wel. Één ongeval is een voorbeeld voor een heel verbod.
Mijn moeder had hechtingen in haar kuit door de tandwielen maar dat is toch ook niet levensgevaarlijk?
Ik vraag mij gewoon af hoe je zo'n diepe wond krijgt van een schijfrem op de knie. Die zit veel te dicht op het wiel om zo te snijden. Zijn been moet gestrekt liggen en dan nog is de lengte van de schijf niet zo groot naast de voorvork dat je zo ver snijdt. Ik zeg niet dat hij bewust liegt want de link is makkelijk gelegd maar een scherpe kassei kan net zo goed. We hebben nooit de bebloede schijf gezien.
Maar wat Squeezer zegt klopt wel. Één ongeval is een voorbeeld voor een heel verbod.
Mijn moeder had hechtingen in haar kuit door de tandwielen maar dat is toch ook niet levensgevaarlijk?
Maak joe woar
Hoekse en Kabeljouwse twisten. Maar soms wel leuk om de onzin van beide kanten te lezen (misschien heeft Tilion wel gelijk al vinden sommigen het een trol)Bredalp schreef:Bospaadje schreef:Zullen we ook zo'n rubber om de voor en achter tandwielen dien?
Want? Tandwielen worden ook als gevaarlijk gezien?
Ben een beetje klaar met dit forum aan het geraken. Wat een zure zeikerds zitten hier zeg, pffff.
Laatst gewijzigd door senior op 30 jan 2017 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou zeggen: laat het hele verhaal over aan de markt.
De schijfremmen komen er. Maar dat was ook zo met 9-10-11speed en di2. Als je erop zit te wachten dan koop het fijn en zo niet dan laat het voor wat het is. 8 speed cassettes en kettingen zijn nog steeds te krijgen omdat er blijkbaar markt voor of voorraad van is. Electrisch schakelen bestaat ook al een hele tijd en daar rijdt ook niet iedereen mee, mechanisch wordt ook in het topsegment nog volop aangeboden!
Zo gaat het ook met schijfremmen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De schijfremmen komen er. Maar dat was ook zo met 9-10-11speed en di2. Als je erop zit te wachten dan koop het fijn en zo niet dan laat het voor wat het is. 8 speed cassettes en kettingen zijn nog steeds te krijgen omdat er blijkbaar markt voor of voorraad van is. Electrisch schakelen bestaat ook al een hele tijd en daar rijdt ook niet iedereen mee, mechanisch wordt ook in het topsegment nog volop aangeboden!
Zo gaat het ook met schijfremmen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- daniel1975
- Forum-lid HC
Niet helemaal: topsegment endurance wordt al vern**kt met alleen of vrijwel alleen discs. Kijk maar naar bijv Canyon en C'dale. Weinig of helemaal geen keuze meer voor velgremmen.
Less is bore
Daar is het toch helemaal op zijn plaats?daniel1975 schreef:Niet helemaal: topsegment endurance wordt al vern**kt met alleen of vrijwel alleen discs. Kijk maar naar bijv Canyon en C'dale. Weinig of helemaal geen keuze meer voor velgremmen.
Even chargerend: deze fietsen worden gekocht door wielertoeristen met te veel geld die wel carbon wielen willen maar eigenlijk niet kunnen dalen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom? Dacht dat dat altijd het domein was van de Dogma's en C60's?
Less is bore
Dat was toch voor de 60+ ers?daniel1975 schreef:Waarom? Dacht dat dat altijd het domein was van de Dogma's en C60's?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Voor al diegenen op dit forum dus, ,waaronder ook jijbaron062 schreef:Daar is het toch helemaal op zijn plaats?daniel1975 schreef:Niet helemaal: topsegment endurance wordt al vern**kt met alleen of vrijwel alleen discs. Kijk maar naar bijv Canyon en C'dale. Weinig of helemaal geen keuze meer voor velgremmen.
Even chargerend: deze fietsen worden gekocht door wielertoeristen met te veel geld die wel carbon wielen willen maar eigenlijk niet kunnen dalen?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Argh, touche!
Gelukkig kan ik mij er nog uitkletsen door te melden dat ik een oude Principia heb met alu velgen?
Gelukkig kan ik mij er nog uitkletsen door te melden dat ik een oude Principia heb met alu velgen?