Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Zo vreselijk nep, een Dogma met een ronde zitbuis en een voorderailleurklem :
https://link.marktplaats.nl/m1178936870
Tja, en nú staat er ineens bij : Replica
https://link.marktplaats.nl/m1178936870
Tja, en nú staat er ineens bij : Replica
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 29 jun 2017 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Nep groepen bestaan niet.
Voor de rest: wat iemand er zelf maar op schroeft.
Men koopt enkel het losse nepframe in China.
Voor de rest: wat iemand er zelf maar op schroeft.
Men koopt enkel het losse nepframe in China.
Waarom zouden nepgroepen niet bestaan? In China kun je voor elk merk auto ook imitatie onderdelen kopen. Men plaatst toch ook weleens nepwielen onder zulke fietsen?
De vraag is meer hoe de kwaliteit is van die nepframes en andere namaak spullen.
De vraag is meer hoe de kwaliteit is van die nepframes en andere namaak spullen.
Over de kwaliteit kun je niets algemeens zeggen ...china is groot ..zo kun je ook niet zeggen dat alle auto's uit europa goed zijn ..
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Ik ben nog nooit een nepgroep tegengekomen op de bekende Chinese sites. Vertel mij dan maar waar die te koop zijn, bv. een nep DuraAce- of Chorus groep.
Je zal ze niet vinden.
Ik ben ze ook nog niet tegen gekomen, maar stellen dat ze niet bestaan vind ik erg naïef omdat zo ongeveer alles nagemaakt wordt/kan worden. Het verbaast mij al dat je zoveel nepfietsen tegenkomt op internet (waarvoor hulde trouwens)
Ik denk dat het antwoord ligt in de materialen. Hoewel carbon en aluminium redelijk goedkoop zijn, is het verwerken ervan dat niet. Een DuraAce crank ligt aan de randen van wat momenteel met aluminium mogelijk is, een Super Record of Sram Red van carbon heeft ook strakke toleranties. Bij een frame kan je iets meer smokkelen, door bijvoorbeeld extra lagen carbon toe te voegen. Toch niemand die aan de binnenkant kijkt. Het klopt vaak qua vorm ook net niet, maar een paar stickertjes plakken is zo lastig nog niet.
Ik denk dat bij onderdelen de verschillen dus sneller te vinden zijn, ook voor leken, terwijl marges minder groot zijn.
Overigens zijn er wel Chinese onderdelen voor groepen, maar als een bedrijf (ook uit China) zijn eigen naam niet op zijn producten zet dan moet je even goed nadenken waarom ze niet met hun producten geassocieerd willen worden.
Ik denk dat bij onderdelen de verschillen dus sneller te vinden zijn, ook voor leken, terwijl marges minder groot zijn.
Overigens zijn er wel Chinese onderdelen voor groepen, maar als een bedrijf (ook uit China) zijn eigen naam niet op zijn producten zet dan moet je even goed nadenken waarom ze niet met hun producten geassocieerd willen worden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Nep sturen, stuurpennen, zadels en zadelpennen bestaan wel trouwens.
Ik heb 2 echte en 2 nep Specialized S-works Toupe carbon zadels. Ik zie heel, heel weinig verschil en merk geen verschil met monteren en fietsen. (De nummerschaal staat op de verkeerde plaats.
Nep stuur ben ik dan weer huiverig voor, daar komt mij wat teveel kracht op te staan.
Ik vin het vreemd dat er geen nep cassettes bestaan, waarschijnlijk omdat deze cnc gefreesd worden met veel materiaalafval en al dat carbon spul handwerk is.
Ik heb 2 echte en 2 nep Specialized S-works Toupe carbon zadels. Ik zie heel, heel weinig verschil en merk geen verschil met monteren en fietsen. (De nummerschaal staat op de verkeerde plaats.
Nep stuur ben ik dan weer huiverig voor, daar komt mij wat teveel kracht op te staan.
Ik vin het vreemd dat er geen nep cassettes bestaan, waarschijnlijk omdat deze cnc gefreesd worden met veel materiaalafval en al dat carbon spul handwerk is.
Het antwoord ligt niet in de materialen, maar in de fabricagetechnieken en kwaliteitscontrole die gebruikt moeten worden om enigszins bevredigend werkende kopieeen te maken van bestaande, soms vrij gecompliceerde constructies te maken...Marxten schreef: ↑01 jul 2017 20:00 Ik denk dat het antwoord ligt in de materialen. Hoewel carbon en aluminium redelijk goedkoop zijn, is het verwerken ervan dat niet. Een DuraAce crank ligt aan de randen van wat momenteel met aluminium mogelijk is, een Super Record of Sram Red van carbon heeft ook strakke toleranties. Bij een frame kan je iets meer smokkelen, door bijvoorbeeld extra lagen carbon toe te voegen. Toch niemand die aan de binnenkant kijkt. Het klopt vaak qua vorm ook net niet, maar een paar stickertjes plakken is zo lastig nog niet.
De Chinezen kunnen echt wel werkende kopieen maken van gewilde groepen/onderdelen , maar die worden niet zo goedkoop dat dat interessant is.
In de jaren '50 kwam er bij dingen als fotocamera's en elektronica nog heel veel handwerk aan te pas zodat de Japanners gelijkwaardige of betere producten/kopieeen konden maken tegen een lagere prijs maar dat is nu niet meer zo> exit kopieerwerk van bepaalde produktgroepen.
Waar het loont , kopieert men, dus simpele dingen als frames, sturen , zadelpennen en kleding.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig