Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
07 jan 2019 09:29
chrissiewizzie schreef: ↑06 jan 2019 22:22
mackersv2.0 schreef: ↑06 jan 2019 18:35
Het niveau in dit topic begint toch wel sneu te worden.
Misschien een idee om alleen hier te posten als er inderdaad wat nieuws te melden valt?
Het is de laatste paar pagina's wel heel erg persoonlijk en negatief geworden.
Mee eens. Maar ik heb Jos meerdere keren aangegeven dat hij gewoon hier in het forum kan reageren en discussieren. Maar dat weigert hij te doen. Had hij dat eerder wel gedaan, dan had je een ander verhaal hier gehad. Nu werkt het dit soort grappenmakerij alleen maar in de hand.
Ach, ik ken die Jos niet persoonlijk.
Het zou kunnen dat, als je hem echt kent wel een toffe kerel is.
Jos/Fons voert zijn reclame ook, en mogelijk vooral, via de social media dan is het belangrijk hoe je daar overkomt.
Dit allemaal maakt dat ik vrees dat ik niemand die op zoek is naar een frame/fiets een Fons zal aanraden.
Dit topic is ontstaan als een tegenreactie op de oorspronkelijke "niet volledig waarheden" op de Fons site. Het niet erg correct reageren van Jos/Fons en believers zoals Rose/Superrose die net iets te veel hun best doen om Fons op te hemelen maken dat dit topic ondertussen maar dan 67 pagina's telt.
Jos/Fons moet misschien eens langs een communicatie bureau gaan om te horen hoe hij hier wel op een positieve manier mee kan omgaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
hendrikjan
- Forum-lid
hendrikjan
07 jan 2019 09:44
Er schijnt hier een sigarenrokende cubaan rond te fietsen die daar wel het e.e.a. van af weet
Misschien denkt Fons wel dat er niet zo iets is als slechte publiciteit..
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
07 jan 2019 10:35
En dat zou best eens kunnen kloppen.
De meeste argelozen zijn na alle heisa nog steeds argeloos.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
Nee_Nee
07 jan 2019 10:55
Wat ik niet snap is dat die gasten steeds in hun eigen vlekken blijven wrijven en daardoor steeds nieuwe lucht in dit topic blazen. Als ze een paar weken hun mond zouden houden, dan dooft het hier vanzelf uit.
Als de bewoners uit het dal der argelozen nu gaan googelen, dan komen ze vanzelf hier uit en is de twijfel gezaaid.
-
vincent75
- Forum-lid
vincent75
07 jan 2019 11:26
Ik denk dat ca. 80% van de consument waar Fons zich op richt het geen snars kan boeien hoe/wat/waar haar fiets is ontworpen.
Fietsen v.v. mooie kleurtjes en een lekker praatje en plaatje werkt blijkbaar.
Ben wel benieuwd hoe die zich op de bikemotion gaat presenteren.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
hendrikjan
- Forum-lid
hendrikjan
07 jan 2019 11:39
En dan? Dan is het een boosmensch topic op een forum.. Als iemand in haar hoofd heeft dat zij een fons wil, dan zal een forum discussie daar niet veel aan veranderen..
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
07 jan 2019 11:44
Net zomin ik geinteresseerd ben in wat dan ook op de bikemotion, ben ik ook niet in Fons geinteresseerd.
Is wel heeeel voorspelbaar...
Herhaal dit niet onnodig
-
hendrikjan
- Forum-lid
hendrikjan
07 jan 2019 12:09
Mooiste is eigenlijk dat het volgens mij voornamelijk mannen zijn die in dit topic reageren..
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
07 jan 2019 12:15
hendrikjan schreef: ↑07 jan 2019 12:09
Mooiste is eigenlijk dat het volgens mij voornamelijk mannen zijn die in dit topic reageren..
Ah wacht.., Fons maakt vrouwenfietsen. Dan kan je natuurlijk alleen als vrouw een mening hebben over zijn werk
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
07 jan 2019 12:28
hendrikjan schreef: ↑07 jan 2019 12:09
Er zijn sowieso heeeel weinig vrouwen actief op het forum....om wat voor reden dan ook.
Herhaal dit niet onnodig
-
hendrikjan
- Forum-lid
hendrikjan
07 jan 2019 12:31
@mark Nee, dat bedoel ik niet. Ik merk alleen dat het vrouwelijk geslacht soms radicaal op een andere manier met bepaalde zaken om gaat dan het mannelijk geslacht. En dat de producent voor een vrouwen product het niet zo veel kan schelen wat een man daar van vindt..
In extremo het is net zoiets als mannen die iets vinden van een maandverband reclame. Tuurlijk mag je daar als man een mening over hebben. "Het is toch allemaal quatsch die blauwe vloeistof (of doen ze dat alleen bij luiers?? heb al tig jaar geen tv meer)" maar zal de producent zich daar ook maar iets van aantrekken?
-
rbr
- Forum-lid
rbr
07 jan 2019 19:11
Ik krijg langzamerhand wel medelijden met Fons. Fons probeert zich een plaatsje te veroveren in een overvolle (vecht)markt en wel door een niche te zoeken die niet veel merken hebben: custom made voor de vrouw. Kies zelf je kleurtje, groepje en wieltjes en iedereen is tevreden. Dit alles gebeurt kleinschalig (start-up). Marketing loopt via social media aangezien je daar heel precies en tegen lage kosten kunt adverteren. Paar influencers inzetten en de show gaat on the road....
Waarschijnlijk hebben ze het niet helemaal zo willen framen. Vrouwen zeggen niet alleen voor de roze fiets te gaan maar willen wel een paar rationele redenen hebben om de keus voor de kekke kleur te rechtvaardigen.
Fons had het helemaal uitgedacht maar wat ontbrak was een frame. Om nu direct een volle container frames te bestellen in China ging wat ver (grote investering) plus ze willen zeker wel voor kwaliteit gaan. “Laten we dan vragen of we bij Thompson wat frames kunnen overnemen tegen een schappelijke prijs. Op de Bikemotion van vorig jaar waren dat best wel aardige kerels.” Spuiter in de buurt van Breda gevonden, goede groothandel voor de groepsets en we zijn klaar om te verkopen....... Ik vind het heel jammer dat die zeepbel compleet aan diggelen geschoten is wat voor een groot deel op het conto komt van “Jos”.
Omdat ik toch heel nieuwsgierig geworden was, heb ik kort door de website gebladerd. Leuke site, je hebt meer keus om je eigen product samen te stellen dan bij pakweg Specialized en je krijgt exact de fiets die jij wil hebben. Ik kan bij bijna alle grote merken steeds minder zelf kiezen...... Qua prijsstelling vind ik het altijd moeilijk vergelijken. Het is meer wat wil je betalen voor een bepaalde fiets. Alle logica voor de meeste van ons verdwijnt uit de prijsstellingen eens we de 2000 euro gepasseerd zijn. De prijs van de Thompson “Fons” is niet zo heel veel anders van de Thompson Capella.
Fons/Jos had beter anders kunnen reageren. Fons/Jos is betrapt met zijn hand in de snoeppot van marketing blabla. Een pot waar veel grote merken uit zullen snoepen. Ieder merk probeert te innoveren in een overvolle markt waarin de innovaties bijna niet meer mogelijk zijn gelet op de restricties gesteld door de UCI. Wat overblijft zijn liflafjes aan het ontwerp en marginale verbeteringen in geometrie, airo en materiaal gebruik. Een greep in de marketingsnoeppot is dan onvermijdelijk. We kunnen ze niet betrappen aangezien we te beperkte informatie hebben om te oordelen over het snoepgehalte.
Laat in hemelsnaam Fons niet het Buckler van 2019 worden en de markt bepalen of het merk toekomst heeft in wat voor vorm dan ook.
Ik heb geen aandelen in Fons, niet in Thompson of wat dan ook. Ik word niet betaald door Fons of wie dan ook.
Twitter: @rbruijns