Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 aug 2020 19:20

Brabant is altijd een ramp (maakt niet uit aan welke kant van de taalgrens), je hebt daar eigenlijk een gravelbike nodig.

Ik rij er best veel omdat de enige manier is om aan wat hoogtemeters te komen maar sommige wegen zijn echt onmogelijk. De fietspaden zijn nog erger.

Als ik dan richting Terneuzen rijd, voelt het aan als een biljart, zo heerlijk fietsen in NL (ik zou er bijna voor emigreren :D )
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 17 aug 2020 19:30

+1 (of eigenlijk -1)

Roep altijd dat m'n S3 super comfortabel is voor een aerobike, totdat je Brabant inrijdt. Er liggen volgens mij ook nergens zoveel klinkerwegen als daar (niet in Friesland/Groningen en rondom Utrecht althans).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40121
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 aug 2020 21:12

Drenthe is ook een ramp qua wegdek.
Less is bore

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 17 aug 2020 21:48

daniel1975 schreef: 17 aug 2020 18:13 @wasbeer: heb je artikel wel gelezen? Renners nemen zelf de houding aan “mwa, het is nu eenmaal niet zonder risico”.
Vraag me dan af of ze er werkelijk zo over denken, of dat ze bang zijn uit de toon te vallen bij de rest van het peloton danwel de UCI / koersorganisatoren niet tegen de haren in willen strijken...

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4984
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 aug 2020 21:49

Schandalig dat het in 2020 dit nog mogelijk is, Renners moeten echt beter voor hun zelf opkomen.
By the way
https://www.wielerflits.nl/nieuws/piotr ... l-voor-nk/
Dat is al de 2de in korte tijd 😕

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8934
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 aug 2020 22:41

Vraag ik me toch af waarom hij ook nog niet in een ziekenhuis behandeld is.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 aug 2020 00:15

Maar serieus mannen: de wegen in Wallonië zijn echt niet meer van deze tijd hoor!! Gatenkaas, verlichting niet op orde, geen markeringen, geen correcte borden voor bochten, geen logica in infrastructuur etc.
Het is echt een ramp daar!!

Ok Vlaanderen doet het niet veel beter maar tussen slecht en levensgevaarlijk zit net nog een nuance verschil
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 aug 2020 07:51

Het is allemaal zo in België, overal (behalve in Limburg, daar is het meestal wel in orde), niet enkel in Wallonië.

En met de financiële put die ze nu aan het graven zijn (al meer dan een jaar geen regering en de hopeloos achterlijke aanpak van de Corona) gaat het er niet beter op worden.

Begin van de maand ben ik rond Spa wat gaan fietsen, sommige afdalingen gaan trager dan op het vlakke omdat de weg zo slecht is. De gravel van de Hageland koers is van betere kwaliteit dan sommige wegen.
Afbeelding

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1795
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 18 aug 2020 07:55

daniel1975 schreef: 17 aug 2020 10:22 Ongelofelijk, als dat echt de gedachte is in het wielrennen?
Geitenpaden afdalen, krakkemikkige hekken bij een bekend gevaarlijke finish; mwaahh.....mischien kan de UCI nog iets strenger zijn....
Niet echt een toon waarbij de urgentie duidelijk is.
Geitenpaden afdalen kan ik nog volgen, maar laat ons zeggen dat die hekken het probleem niet waren bij die finish maar eerder de moordaanslag van een bekende Jumbo renner. Misschien zijn die krakkemikkige hekkens nog net zijn redding geweest.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40121
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 aug 2020 08:17

Wat een onzin. Ja, DG was gruwelijk fout, maar een fatsoenlijke finishstraat hoort gewoon goed geregeld te zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6227
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 aug 2020 08:44

Djemz schreef: 18 aug 2020 07:55
daniel1975 schreef: 17 aug 2020 10:22 Ongelofelijk, als dat echt de gedachte is in het wielrennen?
Geitenpaden afdalen, krakkemikkige hekken bij een bekend gevaarlijke finish; mwaahh.....mischien kan de UCI nog iets strenger zijn....
Niet echt een toon waarbij de urgentie duidelijk is.
Geitenpaden afdalen kan ik nog volgen, maar laat ons zeggen dat die hekken het probleem niet waren bij die finish maar eerder de moordaanslag van een bekende Jumbo renner. Misschien zijn die krakkemikkige hekkens nog net zijn redding geweest.
Hekken die niets afvangen, waar je overheen gaat zodat je tegen een object achter de hekken in 1 klap van 80km/u naar 0 km/u gaat... :roll:
Nog afgezien van dat die hekken zelf het parcours op kwamen en daar nog meer chaos veroorzaakten.

Het hekwerk is niet de oorzaak geweest van de val van Jakobsen. Maar wel de impact in grote mate bepaald.

Kan het anders? Tuurlijk, goed in elkaar gehaakte gekken, beetje schuin. Misschien iets hoger. En het gebeurd ook wel, zie de val van cavendish met actie Sagan van de tour.
Of kijk bij het schaatsen, waar luchtkussen staan die nog een een stuk mee opschuiven (daar heeft men ook aldoende geleerd, van schaatsers die onder de kussens door tegen stalen paaltjes vlogen, half onder de boarding kwamen met schouders uit de kom). Of bij het shorttrack waar de boarding nog eens dubbel uitgevoerd is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1723
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 18 aug 2020 09:06

Djemz schreef: 18 aug 2020 07:55 ..................maar eerder de moordaanslag van een bekende Jumbo renner. ............................
Nou, nou, nou, wat een krachtterm.
DG deed iets wat tientallen sprinters al jaren doen, (denk bijv aan de crash van Abdoe) en wat ook in de toekomst nog veel vaker zal gebeuren. Daarmee wil ik het niet goedpraten maar DG wordt nu wel heel erg als persoon geslachtofferd.

Afgelopen weekend een interview gezien met Philip Gilbert. Ging over de val van Evenepoel en de veiligheid in het algemeen.
Oordeel van PG kwam hier op neer "het hoort er bij en zal er altijd bij blijven horen aangezien renners risico's blijven nemen om te winnen".

Kun je de finishstraat veiliger maken? Zeer eenvoudig.
Kun je renners verbieden risico's te nemen (in het heetst van de strijd om een grote koers te winnen)? Denk het niet.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie