Het grote woon-werk topic
Afgelopen weken zagen we heel goed het effect van de langer worden dagen en het zeer zachte weer. Van de week konden we langs de A12 haast wel een peloton maken. Vandaag in de zeikende regen werd het echter een heuse Flandrien-solo
Respect! Ik had mijn fietskloffie al klaarliggen, maar ben toch met de gewone kleren in de bus gestapt. Afgelopen dinsdag ook al zeiknat geregeld tijdens werk-woon, had geen zin in nog een keer deze weekGastheerg schreef:Afgelopen weken zagen we heel goed het effect van de langer worden dagen en het zeer zachte weer. Van de week konden we langs de A12 haast wel een peloton maken. Vandaag in de zeikende regen werd het echter een heuse Flandrien-solo
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Maar dat vindt jij toch eigenlijk het leukst? Als het aan jou ligt gaat de provincie het asfalt nog vervangen door kasseien.Gastheerg schreef:Vandaag in de zeikende regen werd het echter een heuse Flandrien-solo
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
breng hem alsjeblieft niet op een idee!TumTumTum schreef:Maar dat vindt jij toch eigenlijk het leukst? Als het aan jou ligt gaat de provincie het asfalt nog vervangen door kasseien.Gastheerg schreef:Vandaag in de zeikende regen werd het echter een heuse Flandrien-solo
TumTumTum schreef:Als het aan jou ligt gaat de provincie het asfalt nog vervangen door kasseien.
Was weer aardig op weg met mijn naar het werk fietsen, maar helaas heeft dat sinds woensdag weer een onderbreking opgeleverd. Moet met mijn fiets door Amsterdam heen (Route Purmerend-Aalsmeer) en kwam een fietser tegen die het nodig vond om aan de verkeerde kant van de weg te fietsen.
Gevolg een botsing en daar lagen we beide op de grond. Eerst ging het wel, maar in de loop van de dag kreeg ik toch aardig last van mijn rib. Nadat ik begin januari (op praktisch dezelfde plek) al mijn linkerrib gekneusd/gebroken had is het nu de beurt aan de rechterkant. Gelukkig een stuk minder erg dan de vorige keer, maar zeker de komende week even rustig aan doen.
En ik ga nu eerst maar even uitzoeken hoe ik dat stuk (Havenstraat in Amsterdam) kan vermijden.
Gevolg een botsing en daar lagen we beide op de grond. Eerst ging het wel, maar in de loop van de dag kreeg ik toch aardig last van mijn rib. Nadat ik begin januari (op praktisch dezelfde plek) al mijn linkerrib gekneusd/gebroken had is het nu de beurt aan de rechterkant. Gelukkig een stuk minder erg dan de vorige keer, maar zeker de komende week even rustig aan doen.
En ik ga nu eerst maar even uitzoeken hoe ik dat stuk (Havenstraat in Amsterdam) kan vermijden.
- plantagenet
- Forum-lid
Ik rijd ook vanaf Purmerend maar werk in Amsterdam-Noord Via de fietsrouteplanner van de Fietsersbond kun je wel alternatieven vinden denk ik, zoalshttp://routeplanner.fietsersbond.nl/#ro ... erences=63 Succes met het uitzoeken van een mooie, goed fietsbare route!Macer77 schreef:En ik ga nu eerst maar even uitzoeken hoe ik dat stuk (Havenstraat in Amsterdam) kan vermijden.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Na jarelang met auto of motor op en neer gependeld te hebben tussen Almere-Schiphol en Almere-Utrecht, kan ik nu ook lekker genieten van woon-werk fiets tochtjes. De vorige afstanden waren met 50 km net allemaal te ver in mijn optiek.
Maar nu woon ik in Utrecht op 6,2 km van mijn werk en ga ik lekker elke dag op het fietsje. Tenzij het 's ochtends vroeg met bakken uit de hemel komt. Best lekker. Even fietsen en het lichaam op temperatuur brengen. Ik heb het ook zelden meer koud op kantoor. Dat was wel zo toen ik nog met de auto naar kantoor ging maar nu komt de verbrandingsmotor op gang door een kort tochtje en die blijft dan gewoon branden.
Met 6,2 km is het ook een stukje waarvoor ik mijn race kloffie niet aan hoef en kan op een gewone fiets met gewone kleren. Ideaal.
Een foto van de woon werk fiets:
Foto is genomen in Thailand in de winter van 2012. Het betreft een Gazelle cross hybride uit 2001.
Maar nu woon ik in Utrecht op 6,2 km van mijn werk en ga ik lekker elke dag op het fietsje. Tenzij het 's ochtends vroeg met bakken uit de hemel komt. Best lekker. Even fietsen en het lichaam op temperatuur brengen. Ik heb het ook zelden meer koud op kantoor. Dat was wel zo toen ik nog met de auto naar kantoor ging maar nu komt de verbrandingsmotor op gang door een kort tochtje en die blijft dan gewoon branden.
Met 6,2 km is het ook een stukje waarvoor ik mijn race kloffie niet aan hoef en kan op een gewone fiets met gewone kleren. Ideaal.
Een foto van de woon werk fiets:
Foto is genomen in Thailand in de winter van 2012. Het betreft een Gazelle cross hybride uit 2001.
Live fast; die young. mijn blog
6.2 km, dat gaat toch prima met een "gewone" stadsfiets?
-
- Forum-lid
Ook ik heb al jaren geen stadsfiets meer. Fiets sinds 1,5 jaar dagelijks 40 km www op mijn handgebouwde en op maat gemaakte Vittorio.
Helaas afgelopen week aangereden door een auto, geen voorrang gekregen. Wielen stuk, voorvork krom, frame ??? Ben nu bezig met schadeafhandeling.
Rijd nu op mijn racer heen en weer( ook een Vittorio) , maar daar wordt ik toch niet zo blij van.
Fiets is inmiddels 19 jaar oud dus ben benieuwd wat de verzekering ervan vindt.
Oh ja, nog afgezien van een beste snee in mijn vinger die gehecht is, en wat zere ribben ben ik er verder zelf goed vanaf gekomen.
Helaas afgelopen week aangereden door een auto, geen voorrang gekregen. Wielen stuk, voorvork krom, frame ??? Ben nu bezig met schadeafhandeling.
Rijd nu op mijn racer heen en weer( ook een Vittorio) , maar daar wordt ik toch niet zo blij van.
Fiets is inmiddels 19 jaar oud dus ben benieuwd wat de verzekering ervan vindt.
Oh ja, nog afgezien van een beste snee in mijn vinger die gehecht is, en wat zere ribben ben ik er verder zelf goed vanaf gekomen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Sterkte!