Marianne Vos !
Het is zo dat zij die veel tijd hebben om te trainen een voordeel kunnen hebben op hen die niet in de gelegenheid zijn. In onze regio waren er bekende amateurs die door hun beperkte werk overdag heerlijk konden trainen terwijl de full time werkenden, zoals b.v. mijn 2 zonen, op zijn best s avonds in het donker en op weekenden konden trainen.
Veel amateurs leven en trainen als profs terwijl anderen met een full time job daar de gelegenheid niet voor hebben.
Het is niet altijd eerlijk verdeeld in onze wereld!
Veel amateurs leven en trainen als profs terwijl anderen met een full time job daar de gelegenheid niet voor hebben.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Nee, maar bij de mannenkoersen rijdt de sportklasse bij de sportklasse, de amateurs bij de amateurs en de elite bij de elite. Bij de vrouwen wordt dit allemaal op 1 grote hoop gegooid en rijden ze gewoon samen in 1 koers. Is ook wel begrijpelijk vanwege lagere aantallen rensters, maar vooral voor "sportklasse" niveau is dit natuurlijk zeer ontmoedigend (het kip en ei verhaal van daniel).marconi schreef:Het is zo dat zij die veel tijd hebben om te trainen een voordeel kunnen hebben op hen die niet in de gelegenheid zijn. In onze regio waren er bekende amateurs die door hun beperkte werk overdag heerlijk konden trainen terwijl de full time werkenden, zoals b.v. mijn 2 zonen, op zijn best s avonds in het donker en op weekenden konden trainen.
Ja, maar ik had het over de ongelijkheid in trainings mogelijkheden en beschikbare tijd bij amateurs. Dus zullen er wel ook in iedere klasse veel verschillen bestaan in trainings mogelijkheden.ever schreef:Nee, maar bij de mannenkoersen rijdt de sportklasse bij de sportklasse, de amateurs bij de amateurs en de elite bij de elite. Bij de vrouwen wordt dit allemaal op 1 grote hoop gegooid en rijden ze gewoon samen in 1 koers. Is ook wel begrijpelijk vanwege lagere aantallen rensters, maar vooral voor "sportklasse" niveau is dit natuurlijk zeer ontmoedigend (het kip en ei verhaal van daniel).marconi schreef:Het is zo dat zij die veel tijd hebben om te trainen een voordeel kunnen hebben op hen die niet in de gelegenheid zijn. In onze regio waren er bekende amateurs die door hun beperkte werk overdag heerlijk konden trainen terwijl de full time werkenden, zoals b.v. mijn 2 zonen, op zijn best s avonds in het donker en op weekenden konden trainen.
Bij de dames zijn deze verschillen natuurlijk nog schrijnender als die gewoon op één hoop in een koers worden gegooid.
Ook bij de mannen is dat helaas lang niet meer altijd het geval. Vanwege bezuinigingen, teruglopende inschrijvingen e.d. worden ook daar steeds vaker categorieën gecombineerd (sportklasse/amateurs, sportklasse/amateurs/junioren, elite/amateurs). Dit is wat mij betreft ook de aanleiding geweest om geen criteriums meer te rijden. Sta ik daar als bijna 50-jarige tussen gasten van 18 met het stoom uit hun oren.....ever schreef:Nee, maar bij de mannenkoersen rijdt de sportklasse bij de sportklasse, de amateurs bij de amateurs en de elite bij de elite.
Niet dat het criteriumrijden bij mij nou zoveel voorstelde....
De lijdensweg van Marianne Vos, diep gebogen over haar stuur... v.a. zo'n 4 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=OEAg78duzOk
En de finish (Vos na 10.00 min in de video):
http://www.youtube.com/watch?v=YiX8NI29 ... _T5Vcqp1_Q
Slechte beelden; wat is dat jammer...
http://www.youtube.com/watch?v=OEAg78duzOk
En de finish (Vos na 10.00 min in de video):
http://www.youtube.com/watch?v=YiX8NI29 ... _T5Vcqp1_Q
Slechte beelden; wat is dat jammer...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klopt, maar daar is het nog wel mogelijk om puur sportklasse wedstrijden te rijden. Bij de dames helemaal niet meer. En door de idd al eerder genoemde bezuinigingen zal dat ook niet snel positief veranderen. Tot de knwu erachter komt dat er veel clubteams niet meer komen opdagen als het ver rijden is icm een vrijwelzekere DNF voor de hele ploeg. Je ziet nu bijv al dat verschillende meiden een NK laten schieten ivm het (te zware) selectieve parcours. Na 1 beklimming stond de achterdeur wagenwijd open.edwin01 schreef:Ook bij de mannen is dat helaas lang niet meer altijd het geval. Vanwege bezuinigingen, teruglopende inschrijvingen e.d. worden ook daar steeds vaker categorieën gecombineerd (sportklasse/amateurs, sportklasse/amateurs/junioren, elite/amateurs). Dit is wat mij betreft ook de aanleiding geweest om geen criteriums meer te rijden. Sta ik daar als bijna 50-jarige tussen gasten van 18 met het stoom uit hun oren.....ever schreef:Nee, maar bij de mannenkoersen rijdt de sportklasse bij de sportklasse, de amateurs bij de amateurs en de elite bij de elite.
Niet dat het criteriumrijden bij mij nou zoveel voorstelde....
Zelfde bij een waaierkoers in Appelscha (toevallig net 5-6bft): bij het uitrijden van Appelscha wordt de boel binnen 4km na start op kant gezet en volgas gegeven. 6km later ca. 30-40 dames eraf. Daar gaan ze niet meer voor naar zulke uithoeken rijden (brandstof, tijd, etc).
Less is bore
-
- Forum-lid
Marianne verliest vandaag nog een plek in de afsluitende tijdrit en wordt zesde.
Na twee overwinningen nu eens geen prijs, behalve de puntentrui...
Helemaal mee eens. In Zuid-Holland kun je inderdaad nog puur in je klasse rijden (kom zelf oorspronkelijk uit Gouda), maar in Noord-Holland al niet meer. En voor de dames is het een drama, altijd al geweest.....daniel1975 schreef:Klopt, maar daar is het nog wel mogelijk om puur sportklasse wedstrijden te rijden. Bij de dames helemaal niet meer. En door de idd al eerder genoemde bezuinigingen zal dat ook niet snel positief veranderen. Tot de knwu erachter komt dat er veel clubteams niet meer komen opdagen als het ver rijden is icm een vrijwelzekere DNF voor de hele ploeg. Je ziet nu bijv al dat verschillende meiden een NK laten schieten ivm het (te zware) selectieve parcours. Na 1 beklimming stond de achterdeur wagenwijd open.
Zelfde bij een waaierkoers in Appelscha (toevallig net 5-6bft): bij het uitrijden van Appelscha wordt de boel binnen 4km na start op kant gezet en volgas gegeven. 6km later ca. 30-40 dames eraf. Daar gaan ze niet meer voor naar zulke uithoeken rijden (brandstof, tijd, etc).
Tja, het kan verkeren. Het is moeilijk altijd top te zijn en te blijven. Eén slechte dag kan alles veranderen.walterg schreef:Marianne verliest vandaag nog een plek in de afsluitende tijdrit en wordt zesde.
Ik denk dat dat Marianne Vos de kritiek op het vrouwenrennen hier op het forum heeft gelezen, en ter harte heeft genomen...
Heeft ze ons allemaal mooi tuk!
Heeft ze ons allemaal mooi tuk!
Laatst gewijzigd door loos op 08 jul 2013 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, kritiek krijg je altijd als je zó goed bent. Als zij weer die Giro Donne had gewonnen dat heette het:" Ach, ze heeft ook geen tegenstandsters".
Nou, die is er toch echt wel.
Nou, die is er toch echt wel.
-
- Forum-lid