Tour de France 2022
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Kan iemand mij uitleggen waarom jumbo het tempo aanvoert terwijl Kamna potentiele gele truidrager kon worden. (Okay; ik snap dat ze UAE in de leidersrol willen hebben morgen)
Laat gewoon lekker gaan en laat UAE het gaatje dichtrijden. Of om het even welke andere ploeg maar hier snap ik echt helemaal niets van!!!
Laat gewoon lekker gaan en laat UAE het gaatje dichtrijden. Of om het even welke andere ploeg maar hier snap ik echt helemaal niets van!!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
https://www.hln.be/tour-de-france/zonde ... ~ab0a6564/
Zonder Wout zou volgens onze Amerikanen alles beter zijn
Zonder Wout zou volgens onze Amerikanen alles beter zijn
Dat dusEnzzo schreef: ↑12 jul 2022 17:33 Kan iemand mij uitleggen waarom jumbo het tempo aanvoert terwijl Kamna potentiele gele truidrager kon worden. (Okay; ik snap dat ze UAE in de leidersrol willen hebben morgen)
Laat gewoon lekker gaan en laat UAE het gaatje dichtrijden. Of om het even welke andere ploeg maar hier snap ik echt helemaal niets van!!!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Pogi moet dat wel een extra ceremonie ondergaan wat meer energie kost en minder rusturen geeft.Enzzo schreef: ↑12 jul 2022 17:33 Kan iemand mij uitleggen waarom jumbo het tempo aanvoert terwijl Kamna potentiele gele truidrager kon worden. (Okay; ik snap dat ze UAE in de leidersrol willen hebben morgen)
Laat gewoon lekker gaan en laat UAE het gaatje dichtrijden. Of om het even welke andere ploeg maar hier snap ik echt helemaal niets van!!!
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Hij lijkt er zelf niet zo’n probleem mee te hebben gezien zijn inspanning op de laatste meters.
Hij had natuurlijk ook al een halve kilometer kunnen uitbollen om van de trui af te zijn.
Hij had natuurlijk ook al een halve kilometer kunnen uitbollen om van de trui af te zijn.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik snap die extra inspanningen voor ceremoniële dingen. Maar dan nog; laat ze lekker rijden. En houdt de benen helemaal stil als Jumbo zijnde! Wie weet gaat er nog iemand vandoor en moet Pogacar reageren…
Dit verhaal snap ik gewoon echt niet, van Aert rijdt op kop om Pogacar in het geel te houden terwijl ze dat zelf hadden kunnen beslissen (geel houden of niet)
En wat als Pogacar morgen en niet in het geel de grote Alpen cols over moet? Dan nog is hij de te kloppen man toch? Het zou de koers alleen maar meer open gooien lijkt me.
Ik snap het echt niet wat Jumbo hiermee pretendeert?!
Dit verhaal snap ik gewoon echt niet, van Aert rijdt op kop om Pogacar in het geel te houden terwijl ze dat zelf hadden kunnen beslissen (geel houden of niet)
En wat als Pogacar morgen en niet in het geel de grote Alpen cols over moet? Dan nog is hij de te kloppen man toch? Het zou de koers alleen maar meer open gooien lijkt me.
Ik snap het echt niet wat Jumbo hiermee pretendeert?!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Is toch geen vreemde strategie? Als UAE, met nu nog enkel klimmers in koers, de koers de hele dag moet gaan dragen dan kost hen dat toch extra krachten? Kijk je dan naar een tijdspanne van de 3 bergritten deze week, dan gaat een aanval de 3e rit van Roglic/Pidcock/... veel meer doorwegen op de knechten van UAE. Daardoor kan het zijn dat of Roglic wegraakt met de vroege vlucht en UAE al heel vroeg in de rit krachten moet gaan gebruiken die ze liever later hadden gebruikt of Pogacar vroeg in de rit al situaties moet gaan oplossen. Vingegaard zit al die tijd "rustig" in het peloton omringd door de ploeg, dus kan zijn krachten beter sparen voor een ultieme aanval (en met wat geluk komt hij bij Roglic, die dan ook nog wat kan knechten om de voorsprong uit te bouwen).
Uiteraard moet je op het einde nog altijd Pogacar op even veel tijd zetten, maar dat kan dus net iets makkelijker zijn wanneer UAE de last van de koers moet dragen.
Daarbovenop ga je er dan natuurlijk van uit dat geen enkele andere ploeg een mannetje bij zet omdat Roglic/Pidcock in de aanval zit.
Uiteraard moet je op het einde nog altijd Pogacar op even veel tijd zetten, maar dat kan dus net iets makkelijker zijn wanneer UAE de last van de koers moet dragen.
Daarbovenop ga je er dan natuurlijk van uit dat geen enkele andere ploeg een mannetje bij zet omdat Roglic/Pidcock in de aanval zit.
Eerlijk gezegd kan ik me moeilijk voorstellen dat een professionele ploeg zich erg druk maakt om ongeschreven wetten als "de last van de koers moeten dragen" als de kopman in de gele trui rijdt. Ze zullen zich toch vooral druk maken om de renners die daadwerkelijk een gevaar voor het eindklassement betekenen denk ik (onafhankelijk van het kleurtje trui dat de kopman op dat moment draagt dus).
Hopen dat Ineos en Jumbo wat gaan proberen te forceren vandaag (al vrees ik van niet).
Hopen dat Ineos en Jumbo wat gaan proberen te forceren vandaag (al vrees ik van niet).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ja, dat vond ik gisteren ook bedenkelijk. Met 2 man minder zou UAE op dit moment ook kunnen zeggen "zoek het maar uit jongens, wij doen geen kopwerk meer gezien de uitvallers", maar toch lijken ze (tenminste deels) de koers wel te willen blijven dragen. Wanneer ze de koers niet gaan dragen, dan vinden ze samen met de andere ploegen wel een evenwicht waarin elke ploeg deel van het werk doet. Probleem voor UAE op dit moment is dan wel dat je moet durven jezelf in een positie te brengen waarin je de koers uiteindelijk niet meer kan winnen...
Ik vermoed dat ze met Roglic nog niet snel zullen gaan aanvallen. Die staat eigenlijk nog altijd op een goede plek om podium te rijden. Ik hoop dat Vingegaard begint te koersen op 5km van de meet, maar zelfs dat zie ik nog niet direct gebeuren.
Ik vermoed dat ze met Roglic nog niet snel zullen gaan aanvallen. Die staat eigenlijk nog altijd op een goede plek om podium te rijden. Ik hoop dat Vingegaard begint te koersen op 5km van de meet, maar zelfs dat zie ik nog niet direct gebeuren.
Ik hoop dat UAE op de Galibier al vol onder druk gezet wordt vandaag, maar vrees dat jouw scenario realistischer is...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40127
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nee, ze zijn allemaal bang voor morgen.
Maar wachten op de laatste km is hetzelfde als het geel weggeven aan Pogi. Die heeft al bewezen die korte inspanning prima aan te kunnen.
Dus gaat men koersen op geel of genoegen nemen met podium....?
Ik verwacht vandaag eerder Kruiswijk in de aanval. Staat nu op 10 min en kan flink opschuiven.
Maar wachten op de laatste km is hetzelfde als het geel weggeven aan Pogi. Die heeft al bewezen die korte inspanning prima aan te kunnen.
Dus gaat men koersen op geel of genoegen nemen met podium....?
Ik verwacht vandaag eerder Kruiswijk in de aanval. Staat nu op 10 min en kan flink opschuiven.
Less is bore