Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Als ik mijn velobuild frames met m'n trek frames vergelijk tja gewoon op goed wegdek merk je weinig verschil;
Maar pak ik bijvoorbeeld beetje slecht liggende klinkers (of gravel) dan fietst mijn trek emonda slr net ff wat prettiger dan de velobuild racer.
Is denk de manier waarop frame is bedacht/hoe carbonlagen liggen ed.
Zowel de emonda als de velobuild racer zijn gewoon stijf als je vol gas gaat.
Trek domane vergelijk ik maar niet want die heeft isospeed demping ed waardoor het nog prettiger fietst dan.
En de velobuild gravelbike is ook slecht te vergelijken door compleet andere banden.
Maar pak ik bijvoorbeeld beetje slecht liggende klinkers (of gravel) dan fietst mijn trek emonda slr net ff wat prettiger dan de velobuild racer.
Is denk de manier waarop frame is bedacht/hoe carbonlagen liggen ed.
Zowel de emonda als de velobuild racer zijn gewoon stijf als je vol gas gaat.
Trek domane vergelijk ik maar niet want die heeft isospeed demping ed waardoor het nog prettiger fietst dan.
En de velobuild gravelbike is ook slecht te vergelijken door compleet andere banden.
Tijd voor een nieuw project. Welk frame zou je adviseren voor een lichte klimfiets?
Thanks!
Thanks!
My VeloBuild VB-R-099 project Blog:
https://roadmeister.cc
https://roadmeister.cc
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 dec 2018 16:40
Mij lijkt de Workswell WCB-R-316 een interessante optie.
Gewicht frame nog niet bekend volgens email van WW gisteren.
Framekit Workswell WCB-R-256 was 1560 gram
(frame maat 58 940 gram, vork 440 gram, zadelpen 180 gram)
Wellicht willen ze daar onder komen.
Gewicht frame nog niet bekend volgens email van WW gisteren.
Framekit Workswell WCB-R-256 was 1560 gram
(frame maat 58 940 gram, vork 440 gram, zadelpen 180 gram)
Wellicht willen ze daar onder komen.
Vandaag de Velobuild VB-R-168 (http://www.velobuild.com/products/2021- ... den-cables) besteld, ben heel benieuwd!
Chris gevraagd om een mockup te maken voor een custom paint job a la de Tarmac SL7 in Gloss Green Tint Fade over Spectraflair/Chrome. Dit zal waarschijnlijk een combinatie van Gloss Green Chameleon en zwart worden. Dus zoiets:
Ben benieuwd waar Chris mee komt. Nu verder zoeken naar wielen en groep. Denk nu aan Farsports Kaze 26mm in 40mm met DT Swiss 350 en SRAM Force eTap AXS. Het lange wachten is begonnen
Chris gevraagd om een mockup te maken voor een custom paint job a la de Tarmac SL7 in Gloss Green Tint Fade over Spectraflair/Chrome. Dit zal waarschijnlijk een combinatie van Gloss Green Chameleon en zwart worden. Dus zoiets:
Ben benieuwd waar Chris mee komt. Nu verder zoeken naar wielen en groep. Denk nu aan Farsports Kaze 26mm in 40mm met DT Swiss 350 en SRAM Force eTap AXS. Het lange wachten is begonnen
Ik ga ook beginnen aan mijn custom project . Al een tijdje op zoek naar een 'goedkoop' schijfrem alternatief als 2e fiets. Mijn goede fiets is voor velgremmen maar daar ben ik heel tevreden van. Nu wou ik eens iets anders proberen. Ik heb nog een mechanische super record groep en heb al campa schijfremshifters hiervoor gekocht. De wielen heb ik al via elitewheels aangekocht. Vanuit Spanje in minder dan een weekje binnen.
En door dit topic te volgen heb ik nu gekozen voor een frame van Velobuild. De 2020 VB-R-177. Lijkt me wel vrij licht voor een schijfrem frame (MaatM =920g en 380 vork). Ik heb al een superlichte klimfiets dus deze zal zowiezo iets zwaarder worden.
http://www.velobuild.com/products/2020- ... den-cables
Maar ik zal hier ook posten als alles binnen in en ik aan de 'werken' ben begonnen
Wat zit er veel ruimte tussen de zitbuis en de achterband.wijmaar schreef: ↑17 apr 2021 19:31 Vandaag de Velobuild VB-R-168 (http://www.velobuild.com/products/2021- ... den-cables) besteld, ben heel benieuwd!
Chris gevraagd om een mockup te maken voor een custom paint job a la de Tarmac SL7 in Gloss Green Tint Fade over Spectraflair/Chrome. Dit zal waarschijnlijk een combinatie van Gloss Green Chameleon en zwart worden. Dus zoiets:
Ben benieuwd waar Chris mee komt. Nu verder zoeken naar wielen en groep. Denk nu aan Farsports Kaze 26mm in 40mm met DT Swiss 350 en SRAM Force eTap AXS. Het lange wachten is begonnen
Beoordeel je dat op basis van onderstaande foto?
Goed om te realiseren dat ze hier geen band om de velg hebben gelegd . Qua marketing kunnen ze nog wel wat leren.
Ze hebben de geometrie goed afgekeken van de SL7... Chainstay is exact gelijk qua lengte. Dus verwacht eerlijk gezegd dat de spacing tussen zitbuis en band redelijk overeen zal komen met gebruikelijke frames.
Ik wacht nu bijna 2 maanden op verzending van m'n gravelframe van Velobuild. Chris is nu niet meer zo snel met de communicatie en het pakket is volgens de T&T van DPD nog steeds niet overhandigd aan hen.
Ben benieuwd, eerst verkeerde afwerking (glossy ipv matt) en daarna is de communicatie nagenoeg stil gevallen van uit Velobuild.
Ben benieuwd, eerst verkeerde afwerking (glossy ipv matt) en daarna is de communicatie nagenoeg stil gevallen van uit Velobuild.
Is toch wel een terugkomend verhaal met Velobuild. Goede, snelle service totdat er een probleem is. Daarna wordt het dan opeens heel veel moeilijker en trager. Maar dit lijkt me ondertussen uitzonderlijk traag.
Ik vraag me weleens af hoeveel Chrissen er werkelijk zijn, en of die andere rollen hebben binnen de sales support.
Ik vraag me weleens af hoeveel Chrissen er werkelijk zijn, en of die andere rollen hebben binnen de sales support.
Wat balen? Heb je met Paypal betaald? Zo ja, dan kan je daar misschien nog wat mee?N.eelis schreef: ↑19 apr 2021 11:51 Ik wacht nu bijna 2 maanden op verzending van m'n gravelframe van Velobuild. Chris is nu niet meer zo snel met de communicatie en het pakket is volgens de T&T van DPD nog steeds niet overhandigd aan hen.
Ben benieuwd, eerst verkeerde afwerking (glossy ipv matt) en daarna is de communicatie nagenoeg stil gevallen van uit Velobuild.
Haha, gezien de snelheid van antwoorden lijken er inderdaad nogal wat Chrissen te zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang!Maruss schreef: ↑19 apr 2021 12:04 Is toch wel een terugkomend verhaal met Velobuild. Goede, snelle service totdat er een probleem is. Daarna wordt het dan opeens heel veel moeilijker en trager. Maar dit lijkt me ondertussen uitzonderlijk traag.
Ik vraag me weleens af hoeveel Chrissen er werkelijk zijn, en of die andere rollen hebben binnen de sales support.
ah nu zie ik het ook idd.wijmaar schreef: ↑19 apr 2021 11:06Beoordeel je dat op basis van onderstaande foto?
Goed om te realiseren dat ze hier geen band om de velg hebben gelegd . Qua marketing kunnen ze nog wel wat leren.
Ze hebben de geometrie goed afgekeken van de SL7... Chainstay is exact gelijk qua lengte. Dus verwacht eerlijk gezegd dat de spacing tussen zitbuis en band redelijk overeen zal komen met gebruikelijke frames.
Yep met PayPal betaald. Ik had vanmorgen er nog maar weer is een berichtje aangewaagd en Chris (of z'n lookalike) gaf aan dat het frame on hold stond bij zijn storage agent. Het pakket zou nu al onderweg zijn, duurt ongeveer nog 2 weken... Aldus Chris.wijmaar schreef: ↑19 apr 2021 13:08Wat balen? Heb je met Paypal betaald? Zo ja, dan kan je daar misschien nog wat mee?N.eelis schreef: ↑19 apr 2021 11:51 Ik wacht nu bijna 2 maanden op verzending van m'n gravelframe van Velobuild. Chris is nu niet meer zo snel met de communicatie en het pakket is volgens de T&T van DPD nog steeds niet overhandigd aan hen.
Ben benieuwd, eerst verkeerde afwerking (glossy ipv matt) en daarna is de communicatie nagenoeg stil gevallen van uit Velobuild.
Haha, gezien de snelheid van antwoorden lijken er inderdaad nogal wat Chrissen te zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang!Maruss schreef: ↑19 apr 2021 12:04 Is toch wel een terugkomend verhaal met Velobuild. Goede, snelle service totdat er een probleem is. Daarna wordt het dan opeens heel veel moeilijker en trager. Maar dit lijkt me ondertussen uitzonderlijk traag.
Ik vraag me weleens af hoeveel Chrissen er werkelijk zijn, en of die andere rollen hebben binnen de sales support.
We gaan het zien - ik werk zelf in de luchtvracht sector en heb veel met Chinezen te maken. Zonder te willen generaliseren, is mijn ervariong dat menig Chinees daar liever valse hoop geeft dan een eerlijk antwoord te geven. Tenzij ze gelijk hebben