Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Zo'n frame zal wel met een zeecontainer moeten komen.
Hopen dat ze bij hun storage agent nog een lege hebben staan.., want daar is nogal tekort van aan die kant van de wereld.., was al enigszins een issue en het gedonder in het Suez kanaal heeft dat zeker niet beter gemaakt.
Dus als we dachten dat productie een issue was, met covid ed. Of sterke vraag naar producten (zoals met fietsen en groepsets). Dan mag je transport bij gebrek aan lege containers hier aan toe voegen
Hopen dat ze bij hun storage agent nog een lege hebben staan.., want daar is nogal tekort van aan die kant van de wereld.., was al enigszins een issue en het gedonder in het Suez kanaal heeft dat zeker niet beter gemaakt.
Dus als we dachten dat productie een issue was, met covid ed. Of sterke vraag naar producten (zoals met fietsen en groepsets). Dan mag je transport bij gebrek aan lege containers hier aan toe voegen
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Volgens mijn kennis (voor wat het waard is), doet een container gemiddeld 6 weken over China-Rotterdam. Met de doorlooptijden van Velobuild, maar ook Ali vermoed ik dat het gros via luchtvracht binnenkomt. Dat maakt overigens de gemiddelde verzendkosten natuurlijk absurd.MarkVeenstra schreef: ↑20 apr 2021 14:43 Zo'n frame zal wel met een zeecontainer moeten komen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Haha, herkenbaar! In het verleden ook veel te maken gehad met productie in China: alles kan en wanneer jij het wilt. Dan doe je je eerste aanbetaling en dan lijken de tijdschema’s totaal niet te lukken en als je de container eenmaal optrekt, krijg je nog wel eens een verrassing.
insta #gravelgremmen
Volgens mij worden de verzendkosten grotendeels gesubsidieerd om de export te bevorderen. Althans, zo was dit voorheen.JoostG schreef: ↑20 apr 2021 17:09 Volgens mijn kennis (voor wat het waard is), doet een container gemiddeld 6 weken over China-Rotterdam. Met de doorlooptijden van Velobuild, maar ook Ali vermoed ik dat het gros via luchtvracht binnenkomt. Dat maakt overigens de gemiddelde verzendkosten natuurlijk absurd.
Doorlooptijd zou normaliter op 28 dagen moeten liggen. In de huidige situatie is 6 niet gek inderdaad. De verzendkosten via Velobuild (of Aliexpress) vallen nog mee als je de huidige markttarieven van uit CN naar EU bekijkt via luchtvracht. Maar ik ben nu vooral benieuwd wat ik aantref straks ...JoostG schreef: ↑20 apr 2021 17:09Volgens mijn kennis (voor wat het waard is), doet een container gemiddeld 6 weken over China-Rotterdam. Met de doorlooptijden van Velobuild, maar ook Ali vermoed ik dat het gros via luchtvracht binnenkomt. Dat maakt overigens de gemiddelde verzendkosten natuurlijk absurd.MarkVeenstra schreef: ↑20 apr 2021 14:43 Zo'n frame zal wel met een zeecontainer moeten komen.
Ik was ook beetje huiverig, maar ik wil toch graag voor de zomer mijn nieuwe mtb opbouwen. Shimano parts zijn slecht heel beperkt te vinden in EU (NL), dus ik ben eens begonnen met een setje deore remmen van ome Ali.
2 weken geleden besteld, gisteren binnen gekregen en het ziet er op eerste oog allemaal origineel uit.
Ik had al eens een DI2 garmin connector (geen idee hoe het din heet) gekocht, die zag er ook origineel uit. En werkt overigens goed.
Ik twijfel nu of ik de rest van de groepset ook aandurf. Zal mix XT(75%) SLX(25%) worden.
2 weken geleden besteld, gisteren binnen gekregen en het ziet er op eerste oog allemaal origineel uit.
Ik had al eens een DI2 garmin connector (geen idee hoe het din heet) gekocht, die zag er ook origineel uit. En werkt overigens goed.
Ik twijfel nu of ik de rest van de groepset ook aandurf. Zal mix XT(75%) SLX(25%) worden.
Net m’n frame binnen gehad ! Ik moet zeggen, het ziet er op het eerste oog goed uit. Kleur grijs valt iets lichter uit dan gedacht maar al met al niet ontevreden. Foto’s volgen als ik achter m’n laptop zit