Cervélo
Heej Sulai,
Waarom geen Trek Madone (6.5 of 6.9). Prachtige fietsen,l, super licht en ook geschikt voor toerders vanwege het hoge comfort. Ik snap niet waarom je naar een RS zou overstappen, terwijl de Madone 6 serie minstens net zo goed zo niet beter is.
Zeker dat je het verschil voelt als je overstapt naar één van de madone's (serie 4, 5 of 6 het maakt niet uit je merkt het!).
Waarom geen Trek Madone (6.5 of 6.9). Prachtige fietsen,l, super licht en ook geschikt voor toerders vanwege het hoge comfort. Ik snap niet waarom je naar een RS zou overstappen, terwijl de Madone 6 serie minstens net zo goed zo niet beter is.
Zeker dat je het verschil voelt als je overstapt naar één van de madone's (serie 4, 5 of 6 het maakt niet uit je merkt het!).
How faster your spin, how faster you go
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
janjmagic schreef: Eric noemt niet zijn zaak maar jij en ik weten toch waarom hij als ondernemer een prijs weggeeft..... Of snap je dat niet?:)
Dat bedoelde ik nou, wanneer jullie daar niet over ouwoeren krijgt EP-BIKE veel minder aandacht.
Dus de mensen die het niet wisten worden alleen maar nieuwsgieriger en gaan dan zoeken(dus meer recklame voor EP-BIKE)
Sulai schreef:Hey, SpEric!
Is deze verschil echt te merken als je van een Trek 1.9 overstapt naar Carbon?
RS voor tourders? ook klimmers?
Het verschil tussen alu en carbon ga je zeker merken. Een vriend van mij kwam van een Trek 1000 en heeft nu een Madone 4.5 en het verschil was zeer duidelijk. Bij mij is het verschil tussen een Galileo (die ik eerst had) en een Prince ook enorm en dan heb ik er nog niet eens veel op gereden. Wel geruststellend ook, dat verschil zo enorm is.
Sulai schreef:Hey, SpEric!
Is deze verschil echt te merken als je van een Trek 1.9 overstapt naar Carbon?
RS voor tourders? ook klimmers?
Wat al gezegd wordt is uiteraard een feit, van alu naar carbon en zeker high end carbon, is al een wereld van verschil.
De RS is zeker comfortabel en met een framegewicht van 1000 gr zeker 1 vd lichtere frames. Voor mensen die niet te diep willen/kunnen zitten laat de balhoofd een hogere stuurpositie toe, zonder al te veel spacers.
De RS heeft in principe op torsie en bracket stijdheid dezelfde waarden als een R3. Het niet specifiek voor tourders, maar in die groep vind je meer mensen met een hogere stuurpostitie.
Klopt, je zag dan ook dat de meeste geen spacer hadden en sommige een stuurpen met -17 graden erop. Net als Cadel op z'n fiets heeft bijv.
Het was jammer dat Thor net in de hekken belandde, anders had het een mooie finale opgeleverd...
Het was jammer dat Thor net in de hekken belandde, anders had het een mooie finale opgeleverd...
Sulai schreef:SpEric,
Bedankt voor je reactie en uitleg. Van Cervelo merk vind ik de S2 erg mooie, maar na deze uitleg zal ik een R3 overwegen.
De andere merk concurrenten zijn:
- FP7
- BMC Pro Machine
- Colnago CX
Heb jij hier iets over te zeggen?
Het zijn 4 fietsen die iets totaal anders zijn. In uitstraling, maar zeker in rijeigenschappen.
Wat is voor jou belangrijk aan de fiets, welke eigenschappen moet de fiets hebben ?
@ Iban, Colnago is niet mij ding wel de jouwe ?
Beste SpEric,
Bedankt voor je geduld. Mijn probleem is dat ik juist niet weet welke eigenschappen een fiets moet hebben.
Ik denk dat een fiets:
- stabiel moet zijn
- licht moet zijn
- comfortabel moet zijn
- duurzaam (want ik wil deze keer heel lang met mijn fiets gaan doen)
- Allround en mooi.
Met mijn Trek (overigens, mijn eerste Racefiets) sinds november 2008 heb ik zo'n 1500km gereden.
Bedankt voor je geduld. Mijn probleem is dat ik juist niet weet welke eigenschappen een fiets moet hebben.
Ik denk dat een fiets:
- stabiel moet zijn
- licht moet zijn
- comfortabel moet zijn
- duurzaam (want ik wil deze keer heel lang met mijn fiets gaan doen)
- Allround en mooi.
Met mijn Trek (overigens, mijn eerste Racefiets) sinds november 2008 heb ik zo'n 1500km gereden.
Sulai schreef:Beste SpEric,
Bedankt voor je geduld. Mijn probleem is dat ik juist niet weet welke eigenschappen een fiets moet hebben.
Ik denk dat een fiets:
- stabiel moet zijn
- licht moet zijn
- comfortabel moet zijn
- duurzaam (want ik wil deze keer heel lang met mijn fiets gaan doen)
- Allround en mooi.
Met mijn Trek (overigens, mijn eerste Racefiets) sinds november 2008 heb ik zo'n 1500km gereden.
Je wilt de perfecte fiets dus:)
Ik zou een fiets zoeken die mooi en en bij je past. Je toert dus ik zou geen puur racemachine nemen. En dan lekker testen om erachter te komen wat het prettigst is.
1500km? Dat is 25km per week:O
Voor een toerfietser zal het volgens mij allemaal niet zo'n verschil gaan maken.
Zeker niet als je gaat shoppen in de prijsklasse uit je favoriete rijtje.
Grootste verschil is het uiterlijk en evt geometrie maar als je niet op de verschillende fietsen hebt gereden heb je ook geen vergelijk en dat is dan weer mooi meegenomen. Misschien een simpele gedachte maar wel de mijne;)
Zeker niet als je gaat shoppen in de prijsklasse uit je favoriete rijtje.
Grootste verschil is het uiterlijk en evt geometrie maar als je niet op de verschillende fietsen hebt gereden heb je ook geen vergelijk en dat is dan weer mooi meegenomen. Misschien een simpele gedachte maar wel de mijne;)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.