Cannondale
Ja, ik. Reden van vervangen was dat mijn oude lagers kraakten als de ziekte en cbear lagers daar minder last van schijnen te hebben. Dat klopt, ze kraken nu minder...
(NB: ongeveer 200 pagina's terug heb ik een fotoserie geplaatst van het vervangen van de lagers. Of mogelijk ook ergens als apart topic. Succes met zoeken )
(NB: ongeveer 200 pagina's terug heb ik een fotoserie geplaatst van het vervangen van de lagers. Of mogelijk ook ergens als apart topic. Succes met zoeken )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
et voila:53x11 schreef: (NB: ongeveer 200 pagina's terug heb ik een fotoserie geplaatst van het vervangen van de lagers. Of mogelijk ook ergens als apart topic. Succes met zoeken )
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... r&start=72
Vanmorgen even bij een Cannondale dealer in het zuiden geweest die hetzelfde model heeft staan als Bike24 aanbied (echter een klein maatje). Ik wilde even weten hoe de fiets er in het echt uit zou zien qua kleurstelling en ik vond de fiets niet aanspreken.
Daar in de winkel vertelde de eigenaar mij dat ze na meer dan 10 jaar dealer te zijn geweest gaan stoppen met Cannondale. De reden, de krakende BB30 die met bosjes terugkomen. Hij gaf aan dat het voor zijn gevoel 8 op de 10 fietsen zijn die hij zeer regelmatig terugkrijgt inclusief ontevreden klant.
Of er meer dealers zijn voor wie het nu wel klaar is weet ik niet, het zou mij niet verbazen.
Daar in de winkel vertelde de eigenaar mij dat ze na meer dan 10 jaar dealer te zijn geweest gaan stoppen met Cannondale. De reden, de krakende BB30 die met bosjes terugkomen. Hij gaf aan dat het voor zijn gevoel 8 op de 10 fietsen zijn die hij zeer regelmatig terugkrijgt inclusief ontevreden klant.
Of er meer dealers zijn voor wie het nu wel klaar is weet ik niet, het zou mij niet verbazen.
Na hoeveel km ervaren jullie dat gekraak? Ik heb er nog geen last van.
Ook ik nergens last van, caad 10 en mtb cannondale. Paar duizend km geen krakie helemaal goed. Typisch dat het zo verschillend kan zijn.
Geldt ook voor mijn Goedkope mavic aksium velgen, draaien top. Kaarsrecht em rollen top ondanks mijn ruwe gebruik. Ben 90 kg
Gr.john
Geldt ook voor mijn Goedkope mavic aksium velgen, draaien top. Kaarsrecht em rollen top ondanks mijn ruwe gebruik. Ben 90 kg
Gr.john
Dat is volkomen logisch als je weet dat BBright, PF30, BB86 (aka Shimano Pressfit) een nylon lagershuls gebruiken die direct in het karton wordt geperst. Plastic op plastic dus. BB30 is metaal op metaal en dat is juist het probleem.somaro schreef:Bedankt voor de feedback.
Jammer te horen dat er nog zoveel problemen mee zijn, blijkbaar ook met bvb. de BBright van Cervelo.
Met de "gewone" Shimano PressFit blijkbaar veel minder.
Bij mij is het ook een jaar of 4 goed gegaan. Daarna gewoon EZO-lagers (10 euro per stuk van Lagerboer) gepakt en die met loctite 641 gemonteerd. Daarna nergens meer last van.
C-bear is topkwaliteit maar lost in feite weinig op. Het kraakprobleem komt door speling tussen lager en frame.
Sinterklaas is geweest en heeft een carbon clincher 50 mm wielsetje achtergelaten.
Ziet er op het eerste zicht allemaal super uit. Gewicht van de set met velglint, zonder snelspanners = 1.565 gr. . Precies 180 gr. lichter dan de Vision trimax t42 set die er in stond.
Wel allemaal wat zwart, zinnens van er nog wat bestickering op te kleven.
Ziet er op het eerste zicht allemaal super uit. Gewicht van de set met velglint, zonder snelspanners = 1.565 gr. . Precies 180 gr. lichter dan de Vision trimax t42 set die er in stond.
Wel allemaal wat zwart, zinnens van er nog wat bestickering op te kleven.