Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 13 jun 2014 23:36

bertjefred schreef:Nieuwe fiets van Trofimov in de Dauphiné. Echt een nieuw model lijkt het. Of was dat al bekend hier?
Afbeelding
Niet mooi, precies het tijdritmodel met gewoon racestuur.

Gebruikersavatar
teissie
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 aug 2010 18:13

Gebruikersavatar teissie 14 jun 2014 09:13

Zooo me fiets is eindelijk binnen!! (2 weken later dan gepland)
Jullie weten allemaal hoe een Ultimate CF SL eruit ziet dus daarom geen foto, van de fiets.
Wel een foto van mijn enthousiasme van de eerste rit:

Afbeelding

Ik kan me niet voorstellen dat er fietsen zijn die nog lekkerder rijden, ik wil echt niks anders meer ;-)
Ja ik heb een fiets Tumblr

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 14 jun 2014 09:27

teissie schreef:Zooo me fiets is eindelijk binnen!! (2 weken later dan gepland)
Jullie weten allemaal hoe een Ultimate CF SL eruit ziet dus daarom geen foto, van de fiets.
Wel een foto van mijn enthousiasme van de eerste rit:

Ik kan me niet voorstellen dat er fietsen zijn die nog lekkerder rijden, ik wil echt niks anders meer ;-)
nou.....de SLX rijdt nog net iets lekkerder ;)

th0m
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 14 jun 2014 12:24

Strakke fiets die nieuwe Aeroad, nu hopen dat er nu wel een afmontage met Campa bij zit. En kijken of deze fiets wel daadwerkelijk aerodynamischer is, dat was tot nu toe niet echt het geval schijnt.

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 14 jun 2014 13:46

th0m schreef:Strakke fiets die nieuwe Aeroad, nu hopen dat er nu wel een afmontage met Campa bij zit. En kijken of deze fiets wel daadwerkelijk aerodynamischer is, dat was tot nu toe niet echt het geval schijnt.
af te wachten is of campagnolo (en sram) dan ook direct mount remmen (voor en achter)
gaan brengen en of er nog andere fabrikanten gaan opstaan

th0m
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 14 jun 2014 20:04

IWC schreef:
th0m schreef:Strakke fiets die nieuwe Aeroad, nu hopen dat er nu wel een afmontage met Campa bij zit. En kijken of deze fiets wel daadwerkelijk aerodynamischer is, dat was tot nu toe niet echt het geval schijnt.
af te wachten is of campagnolo (en sram) dan ook direct mount remmen (voor en achter)
gaan brengen en of er nog andere fabrikanten gaan opstaan
Direct mount is dat voor remhoeven onder het bracket of gewoon een ander type?

Nog eens goed gekeken naar die fiets van Trofimov in de Dauphine vandaag en het leek erop dat hij ook reed met een Canyon-branded aero-stuur, zo'n platte.

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 14 jun 2014 22:00

die van Trofimov is dus de Aeroad CF SLX R28, de opvolger van de huidige Aeroad CF

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 14 jun 2014 22:57

th0m schreef:
IWC schreef:
th0m schreef:Strakke fiets die nieuwe Aeroad, nu hopen dat er nu wel een afmontage met Campa bij zit. En kijken of deze fiets wel daadwerkelijk aerodynamischer is, dat was tot nu toe niet echt het geval schijnt.
af te wachten is of campagnolo (en sram) dan ook direct mount remmen (voor en achter)
gaan brengen en of er nog andere fabrikanten gaan opstaan
Direct mount is dat voor remhoeven onder het bracket of gewoon een ander type?

Nog eens goed gekeken naar die fiets van Trofimov in de Dauphine vandaag en het leek erop dat hij ook reed met een Canyon-branded aero-stuur, zo'n platte.
op de voorvork al langer (trek en andere) en nu dus achteraan ook op de traditionele plek (zie ook de nieuwste trek)

Balaya
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 jan 2014 10:09

Balaya 15 jun 2014 13:32

Update i.v.m. de tik-geluiden uit mijn Ultimate AL.

Het probleem is opgelost :). Blijkbaar kwam het geluid van één van de wielen. Aanvankelijk had ik enkel de snelspanners eens gelost en terug vastgezet, gaf geen oplossing. Gisteren de beide wielen volledig uitgehaald om ze eens grondig te kuisen, en daarmee is het probleem opgelost.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27865
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jun 2014 14:05

Beetje vet op de veertjes doen. Of de veertjes gewoon verwijderen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13442
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 jun 2014 19:58

havana schreef:Beetje vet op de veertjes doen. Of de veertjes gewoon verwijderen.
Die laatste is toch de beste optie, ik snap het nut er niet van, tenzij je misschien wedstrijden rijd zou het een halve seconde kunnen schelen bij het wisselen.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 15 jun 2014 20:03

Die veertjes zijn verdomd handig bij het wisselen....! Ik heb een setje zonder (tune) en da's altijd ge"piep" bij het erin krijgen omdat de delen niet verticaal staan.
Aeroad
Grail
Ultimate

Plaats reactie