Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 10 nov 2009 12:56

Voordat ik zeg dat de R3 de andere merken in meerdere opzichten * voorbij streeft, zal ik anderen die wellicht meer rij-ervaring hebben met de andere merken hebben, vragen waarom je die zou moeten nemen.

* lichter
* comfortabeler ( in ieder geval niet minder)
* stijver (in ieder geval niet minder )
* levenslange garantie

Zoals flores zegt, kan men zichzelf de vraag stellen in hoeverre het frame het verschil gaat maken voor je rij-plezier. En dat hangt weer van de inzet en km's en soort km's af.

In sommige gevallen ben je voor hetzelfde bedrag beter af door een iets minder high-end frame te nemen, maar wat duurdere wielen / groep en componenten.

Neem je budget, inzetgebied en doelen. En bepaal dan waar voor jou het zwaarte punt moet liggen bij een fiets.


Succes

bernd
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 mar 2009 13:07

bernd 10 nov 2009 23:51

Krijg jij ook geen genoeg van Cervélo plaatjes? Dreambike heeft een fotoalbum gemaakt waarin alle geuploade en gemailde foto’s van jou worden opgenomen. Er is al een kleine start gemaakt met 11 uploads die van het internet zijn gehaald.

Het doel is om 1 groot overzichtelijk Cervélo album te creeeren waardoor je niet meer door alle pagina's van dit forum hoeft te scrollen op zoek naar mooie plaatjes.

Doe je mee?

Mail dan jouw Cervélo naar not02just@photos.flickr.com en plaats in het onderwerpveld de titel van jouw foto. Vervolgens wordt de foto binnen 24 uur zichtbaar op www.dreambike.nl geplaatst.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 11 nov 2009 00:11

Leuk initiatief, Bernd. Al heb ik werkelijk geen enkel idee wat dreambike.nl toe te voegen heeft aan de al bestaande manieren om aan informatie en plaatjes te komen.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

sulai
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:43

sulai 11 nov 2009 10:08

Met mijn Trek (overigens, mijn eerste Racefiets) sinds november 2008 heb ik zo'n 1500km gereden.

Even een correctie van aantal KM's: die moet zijn 3500km. Even mijn Polar gecontroleerd.

bernd
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 mar 2009 13:07

bernd 11 nov 2009 11:00

spook schreef:Leuk initiatief, Bernd. Al heb ik werkelijk geen enkel idee wat dreambike.nl toe te voegen heeft aan de al bestaande manieren om aan informatie en plaatjes te komen.


Antwoord op je vraag:
Het is aan de bezoeker om te beoordelen of het wat heeft toe te voegen. Je kunt het zien als een een fan blog die in de nabije toekomst ook producten en diensten beschikbaar wil maken voor haar fans. Je kunt het blog natuurlijk naar eigen keuze raadplegen om nieuwtjes op te pikken of te plaatsen over Cervelo.

Waarom ben ik fan?
Los van de eigen ervaring met het mooie materiaal zie ik Cervélo allang niet meer als een fietsenmerk het is een succesformule die het in mijn ogen heel goed doet. Het Test Team is het bewijs dat je als wielermerk een eigen ploeg kunt vormen met alle voordelen van dien. In mijn ogen een dappere stap en juiste stap om het wielrennen niet teveel te laten beinvloeden door sponsoren.

Gerard Vroomen heeft zelf het volgende gezegd: "Als fietssponsor betaal je een paar miljoen euro om de fietsen te leveren’, vertelt hij. ‘Maar als er in een ploeg iets gebeurt wat je niet zint moet je je mond houden. Voor minder geld hebben we nu een eigen team, weliswaar met minder sterren, maar mét invloed op hoe een team zich gedraagt.’

bron: FD 17 juli 2009
http://www.fd.nl/artikel/11973535/neder ... rvelo-fijn

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 11 nov 2009 13:45

Aangezien het dreambik heet, vind ik dat mijn Pina er ook in mag (A)

bernd
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 mar 2009 13:07

bernd 11 nov 2009 14:12

Klasse Ace1978! Mail je jouw pina naar not02just@photos.flickr.com Leuk!

dingo
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:18

dingo 13 nov 2009 11:49

Hoe zit het met levertijden van de 2010 RS'en ?

freakyolivier
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 28 jun 2008 19:56

freakyolivier 13 nov 2009 18:14

Hallo iedereen!

Ik zit de laatste tijd met een probleem.
Fiets op een maat 58cm met een stuurpen 13cm.
Ik zelf ben 1.93m en mijn zadel staat 82.2cm hoog (van midden bracket tot top zadel)
Zadel staat 9cm achter mijn bracket
Hoogteverschil zadel-stuur is 15cm

Nu heb ik echt de laaste tijd het gevoel dat de fiets mij te groot is!
Heb zo een zeer gestrekt gevoel aan mijn armen!
Ik zit wel helemaal achteraan op het zadel en heb al een kortere stuurpen geprobeerd maar dan kruip ik over mijn zadel...
Soms heb ik het gevoel dat ik mijn lengte 1.93m op een 56cm zou kunnen van fietsmaat?
Door wat zou dit probleem kunnen komen??

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 13 nov 2009 18:23

FreakyOlivier schreef:Hallo iedereen!

Ik zit de laatste tijd met een probleem.
Fiets op een maat 58cm met een stuurpen 13cm.
Ik zelf ben 1.93m en mijn zadel staat 82.2cm hoog (van midden bracket tot top zadel)
Zadel staat 9cm achter mijn bracket
Hoogteverschil zadel-stuur is 15cm

Nu heb ik echt de laaste tijd het gevoel dat de fiets mij te groot is!
Heb zo een zeer gestrekt gevoel aan mijn armen!
Ik zit wel helemaal achteraan op het zadel en heb al een kortere stuurpen geprobeerd maar dan kruip ik over mijn zadel...
Soms heb ik het gevoel dat ik mijn lengte 1.93m op een 56cm zou kunnen van fietsmaat?
Door wat zou dit probleem kunnen komen??


Door je te spiegelen aan sommige profs
;)
What makes the boat go faster?

freakyolivier
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 28 jun 2008 19:56

freakyolivier 13 nov 2009 18:32

Livio Livius schreef:
FreakyOlivier schreef:Hallo iedereen!

Ik zit de laatste tijd met een probleem.
Fiets op een maat 58cm met een stuurpen 13cm.
Ik zelf ben 1.93m en mijn zadel staat 82.2cm hoog (van midden bracket tot top zadel)
Zadel staat 9cm achter mijn bracket
Hoogteverschil zadel-stuur is 15cm

Nu heb ik echt de laaste tijd het gevoel dat de fiets mij te groot is!
Heb zo een zeer gestrekt gevoel aan mijn armen!
Ik zit wel helemaal achteraan op het zadel en heb al een kortere stuurpen geprobeerd maar dan kruip ik over mijn zadel...
Soms heb ik het gevoel dat ik mijn lengte 1.93m op een 56cm zou kunnen van fietsmaat?
Door wat zou dit probleem kunnen komen??


Door je te spiegelen aan sommige profs
;)


Hoe bedoel je?

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 13 nov 2009 18:35

FreakyOlivier schreef:Hallo iedereen!

Ik zit de laatste tijd met een probleem.
Fiets op een maat 58cm met een stuurpen 13cm.
Ik zelf ben 1.93m en mijn zadel staat 82.2cm hoog (van midden bracket tot top zadel)
Zadel staat 9cm achter mijn bracket
Hoogteverschil zadel-stuur is 15cm

Nu heb ik echt de laaste tijd het gevoel dat de fiets mij te groot is!
Heb zo een zeer gestrekt gevoel aan mijn armen!
Ik zit wel helemaal achteraan op het zadel en heb al een kortere stuurpen geprobeerd maar dan kruip ik over mijn zadel...
Soms heb ik het gevoel dat ik mijn lengte 1.93m op een 56cm zou kunnen van fietsmaat?
Door wat zou dit probleem kunnen komen??


?????????????????????????
Denk dat iemand van 1.93m opeen 56frame een komisch gezicht gaat worden. Lijkt mij zoiets als die gasten op hun mini-bikes.

Nee, serieus. Ik kan de bal natuurlijk volledig verkeerd slaan maar een eerste indruk zegt mij toch dat iemand van 1.93m eerder op een mt 60 thuis hoort dan op een 56. Maar dat is natuurlijk maar mijn bescheiden mening. Ik ben 1.85m en fiets al 24 jaar op mt 58 en daar zit ik toch behoorlijk racy op. (en dan spiegel ik mij ook wel wat op hoe profs zitten ;) )

Plaats reactie