Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16422
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 mar 2015 20:02

Er zijn waarschijnlijk heel erg veel mensen tevreden van hun Sirocco fiets.
En als dat dan in een rustiger spuitschema is, dat je als klant volledig zelf kan kiezen, als de schreeuwlelijke pina's is dat meegenomen. :)

Ik maak me wel de bedenking dat als Pina eigenaars niet telkens zo wild om zich heen zouden schoppen als er ergens een aanbieder van look-a-likes opduikt er vele mensen nog niet eens van het bestaan zouden afweten.

Want je moet eerlijk zijn.
Stel ik vind de F8 gewoon een mooi frame maar de waanzinnig met niets te verantwoorden verkoopprijs veel te hoog. Dan kan ik dit frame in Nederland en België kopen in een kleur die ik'wil en met garantie.

Je moet al een heel fanatieke Pinarello aanhanger zijn om dan zo'n factor 3 tot 4 meer te betalen dan een Sirocco of Fastride die er hetzelfde uitzien en mogelijk goed genoeg rijden opdat je als gewone toerfiets er het verschil in rijeigenschappen niet van gaat voelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 28 mar 2015 22:37

Het gaat erom of je een vervalsing wilt kopen of niet. Een morele keuze.
Die China-fake zooi brengt de hele fietsenbranche schade toe. Net zoals alle vervalsingen van horloges, kleding, schoenen etc. Er zit een hele maffia achter. Het gaat die Chinezen alleen om snel rijk worden, hoe en op welke manier boeit ze niet.
Niet alleen Pinarello maar ook Specialized, Cervélo, Colnago etc. zijn hier al bakken met geld kwijt om deze illegale handel te bestrijden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16742
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 mar 2015 22:54

rbr schreef:Sirocco verkoopt ook geen rommel. Hebben in het verleden hun eigen frames gemaakt (alu en staal) en ook wel werk opgeknapt voor merknamen. Hebben in het verleden veel met open mould producten gewerkt. Voor het spuitwerk van zijn broer komen mensen van over heel nederland, simpelweg omdat het top is.

Ik moet wel zeggen dat ik ook verbaasd was toen ik de frames zag hier in de omgeving met zijn naam erop. Slim vind ik het niet, maar dat is mijn mening.
De reden dat ik op de site terecht ben gekomen is dat ik voor mijn dochter een stalen 24" racefietsje van Sirocco op de kop heb getikt en ik op zoek was naar info over dit merk. Dat fietsje ziet er prima gesoldeerd uit en inderdaad mooi spuitwerk.

Het bouwen van stalen frames is volgens mij nog steeds een lucratieve business dus ik begrijp echt niet dat je van eervol vakman kan afglijden naar het doorschuiven van nep Pinarello's.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 28 mar 2015 22:57

Ik ook niet, maar toch is het zo. Zijn broer heeft de spuiterij en daar worden de nep F8's omgetoverd tot Sirocco's?

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 29 mar 2015 10:25

Lcsmet schreef:Er zijn waarschijnlijk heel erg veel mensen tevreden van hun Sirocco fiets.
En als dat dan in een rustiger spuitschema is, dat je als klant volledig zelf kan kiezen, als de schreeuwlelijke pina's is dat meegenomen. :)

Ik maak me wel de bedenking dat als Pina eigenaars niet telkens zo wild om zich heen zouden schoppen als er ergens een aanbieder van look-a-likes opduikt er vele mensen nog niet eens van het bestaan zouden afweten.

Want je moet eerlijk zijn.
Stel ik vind de F8 gewoon een mooi frame maar de waanzinnig met niets te verantwoorden verkoopprijs veel te hoog. Dan kan ik dit frame in Nederland en België kopen in een kleur die ik'wil en met garantie.

Je moet al een heel fanatieke Pinarello aanhanger zijn om dan zo'n factor 3 tot 4 meer te betalen dan een Sirocco of Fastride die er hetzelfde uitzien en mogelijk goed genoeg rijden opdat je als gewone toerfiets er het verschil in rijeigenschappen niet van gaat voelen.
En zo is dat! Alles komt tegenwoordig uit China, ook die veel te dure en scheur gevoelige Pianarello's. Geen kwaad woord over Sirocco trouwens, pure passie en vakmanschap.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39579
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2015 11:09

Lol, scheurgevoelig? Volgens mij is dat al paar jaar geleden en hebben Cdale en Speci daar ook de nodige problemen mee gehad. Leuk, die selectieve herinneringen ;)
Less is bore

r.e.n.e.
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:53

r.e.n.e. 29 mar 2015 12:24

Pinarello is gewoon een naam met emotie, en daar legt men graag geld voor neer, het is immers ook een statussymbool. Dan lijkt me het logisch dat er veel tegen de look-a-likes aan wordt geschopt.

Het valt me trouwens wel op dat er in dit topic veel heftiger wordt gereageerd dan in bijvoorbeeld het Gios topic, wanneer daar iemand 'per ongeluk' een replica heeft gekocht wordt het afgedaan met : jammer dat het geen echte is, maar daar was de prijs misschien ook naar, verder leuke fiets en veel rijplezier ermee gewenst.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3096
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 29 mar 2015 12:28

toontje68 schreef:
Lcsmet schreef:Er zijn waarschijnlijk heel erg veel mensen tevreden van hun Sirocco fiets.
En als dat dan in een rustiger spuitschema is, dat je als klant volledig zelf kan kiezen, als de schreeuwlelijke pina's is dat meegenomen. :)

Ik maak me wel de bedenking dat als Pina eigenaars niet telkens zo wild om zich heen zouden schoppen als er ergens een aanbieder van look-a-likes opduikt er vele mensen nog niet eens van het bestaan zouden afweten.

Want je moet eerlijk zijn.
Stel ik vind de F8 gewoon een mooi frame maar de waanzinnig met niets te verantwoorden verkoopprijs veel te hoog. Dan kan ik dit frame in Nederland en België kopen in een kleur die ik'wil en met garantie.

Je moet al een heel fanatieke Pinarello aanhanger zijn om dan zo'n factor 3 tot 4 meer te betalen dan een Sirocco of Fastride die er hetzelfde uitzien en mogelijk goed genoeg rijden opdat je als gewone toerfiets er het verschil in rijeigenschappen niet van gaat voelen.
En zo is dat! Alles komt tegenwoordig uit China, ook die veel te dure en scheur gevoelige Pianarello's. Geen kwaad woord over Sirocco trouwens, pure passie en vakmanschap.
Met andere woorden je wilt wel profiteren van het design de ontwerpkosten en marketing van pinarello maar er niet voor betalen. Als je de pinarellos te duur vindt koop dan gewoon heel wat anders en niet een kopie. Keuze genoeg.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 mar 2015 12:51

jsparie schreef: Als je de pinarellos te duur vindt koop dan gewoon heel wat anders en niet een kopie. Keuze genoeg.
Goh, dat is de oplossing!
Was het leven maar zo simpel, geen vraag meer naar namaak! :lol:

Bij de meeste gaat het echter niet om te duur, maar het geld er niet voor hebben!
Rolex, Gucci, Versace, Panerai,.................................. Pinarello etc.
Laatst gewijzigd door colnagofreak op 29 mar 2015 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 29 mar 2015 12:53

colnagofreak schreef:
jsparie schreef: Als je de pinarellos te duur vindt koop dan gewoon heel wat anders en niet een kopie. Keuze genoeg.
Goh, dat is de oplossing!
Was het leven maar zo simpel, geen vraag meer naar namaak! :lol:
+1
bedankt voor de oplossing
Kunnen we het nu weer hebben over de originele Pinarello ?
;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16422
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 mar 2015 13:13

body schreef:....
Kunnen we het nu weer hebben over de originele Pinarello ?
;)
Wat me opvalt is dat het telkens de eigenaars van een "echte" Pinarello zijn die hier posten dat namaak echt niet kan.

@body: en ik heb het voor alle duidelijkheid hier even niet over jou hoor :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 29 mar 2015 13:46

Lcsmet schreef:
body schreef:....
Kunnen we het nu weer hebben over de originele Pinarello ?
;)
Wat me opvalt is dat het telkens de eigenaars van een "echte" Pinarello zijn die hier posten dat namaak echt niet kan.
Ja, erg vreemd...
En het zijn met name de niet Pinarello bezitters die hier willen reageren. :lol:

Plaats reactie