De verschillen in talent, echte leeftijd, sterkte zijn bij de jeugd nog steeds veel bepalender dan het materiaal. Alleen is het psychologisch wel een groot issue. De rennertjes maken elkaar gek met het nieuwste speeltje en hebben nog niet het vermogen om daar doorheen te kijken. Papa's die plaatsvervangend willen presterend gooien dan ook nog olie op het vuur.bartdr schreef: ↑29 mar 2024 10:18Dit is inderdaad een probleem. Ik hoor vaker en vaker dat er gereden wordt op (bijna) topmodellen, ook bij de jeugd. Heb je dan nog eens een brokkenpiloot als kind, dan kan je letterlijk gaan werken voor de hobby van je kind.
Geen idee of je bij de jeugd er niet aan te pas komt op een fiets van 2500-3000euro? Zelfs dat is veel om elk jaar te vervangen.
Wielerseizoen 2024
Niet zijken maar reiden !
Maar dat was 20 jaar geleden ook al zo, de vaders die heel erg druk zijn met hun zoons. Waar ook bijna alles kan qua materiaal. En dat zal nooit veranderen.pino schreef: ↑29 mar 2024 11:53De verschillen in talent, echte leeftijd, sterkte zijn bij de jeugd nog steeds veel bepalender dan het materiaal. Alleen is het psychologisch wel een groot issue. De rennertjes maken elkaar gek met het nieuwste speeltje en hebben nog niet het vermogen om daar doorheen te kijken. Papa's die plaatsvervangend willen presterend gooien dan ook nog olie op het vuur.bartdr schreef: ↑29 mar 2024 10:18Dit is inderdaad een probleem. Ik hoor vaker en vaker dat er gereden wordt op (bijna) topmodellen, ook bij de jeugd. Heb je dan nog eens een brokkenpiloot als kind, dan kan je letterlijk gaan werken voor de hobby van je kind.
Geen idee of je bij de jeugd er niet aan te pas komt op een fiets van 2500-3000euro? Zelfs dat is veel om elk jaar te vervangen.
Maar ook wat je zegt, best veel van de jongens die bij de junioren heel goed presteren zie je bij de beloften niet meer terug. Ze waren vaak verder met hun lichamelijke ontwikkeling. (Of trainden al zo veel dat er geen schepje meer bovenop kon, onder toeziend oog van papa. Maar papa is niet altijd de schuldige).
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Denk eerder spreiding van de kansen. Na de tuimelperte afgelopen week worden de kaarten weer opnieuw geschud.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29
Ik heb het gevoel dat men Philipsen opoffert om een knecht, die echt nuttig werk kan verrichten, meer in de gelderen te hebben..
Na een 25tal verwoede pogingen is het me eindelijk gelukt terug te kunnen posten. Mijn mailadres werd al die tijd afgewezen nu plots niet meer (gebeurde ook ook bij een neiuw registratie poging(en)
Dit denk ik ook. Philipsen maakt meer kans in Parijs-Roubaix. Nu heb je dan een extra kracht om te controleren en volgende week Philipsen extra. Ook als Van der Poel morgen valt heb je Philipsen volgende week achter de hand.ottorongo2 schreef: ↑30 mar 2024 00:09Ik heb het gevoel dat men Philipsen opoffert om een knecht, die echt nuttig werk kan verrichten, meer in de gelderen te hebben..
Na een 25tal verwoede pogingen is het me eindelijk gelukt terug te kunnen posten. Mijn mailadres werd al die tijd afgewezen nu plots niet meer (gebeurde ook ook bij een neiuw registratie poging(en)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Geef je hier nu eigenlijk niet net aan dat het broodnodig is als het écht zo veel gebeurt?dwangarbeider schreef: ↑28 mar 2024 22:02 En wat is dan beschermende kledij ? Ik denk niet dat een stofje dat schaafwonden min of meer kan voorkomen je eveneens beschermt tegen botbreuken als een half pelotonnetje aan 70km/u over je heen valt.
Het was echt een zware crash maar het wordt nu allemaal wel heel erg uitvergroot en gedramatiseerd. Je wil niet weten hoeveel valpartijen met gelijkaardige of zelfs nog ergere letsels gebeuren doorheen het hele wielerseizoen. Alleen wordt daar dan niet zo'n heisa over gemaakt omdat het niet live wordt uitgezonden en/of het de mindere goden betreft.
Er is een belgische startup bezig met een airbag. Vergelijkbaar met de motorrijders.
Weegt weinig en zou bij WVA bv wel een verschil gemaakt hebben.
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10
Maar het werkt precies nog niet. En niemand gaat daarmee willen rijden als het +20 graden is...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13828
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is het hele punt, dat moet je echt gaan verplichten.
Het is gewoon oerdom dat je heel je voorseizoen winstkansen in heel belangrijke wedstrijden opoffert om voor 2 monumenten je winstkansen te verhogen en je dan 4 dagen voor de RVV op een gekend heikel punt gaat risico's nemen door in een goede positie aan de Kanarieberg te willen beginnen. Een berg die nota bene wschlk geen cruciale rol zal spelen in een wedstrijd die middelmatig scoort qua belangrijkheid. Ook niet slim van Benoot om gaan recht te staan aan die snelheid met je kopman in je wiel. Het is toch geweten dat je op het ogenblik dat je rechtveert een fractie van een seconde wat van je snelheid verliest?bartdr schreef: ↑29 mar 2024 10:39 Wat is de fout dan net? Te dicht op het wiel van Benoot rijden? 't is gewoon domme pech, iets wat 1000keer goed gaat en dan een keer mis.
Ik denk niet dat de schuld 100% bij de renners moet liggen. Ploegorder kan ook zijn "dat is een gekende plek om te vallen, aub doe daar veilig want met hard vallen gaan we zeker niet winnen".
Capiot heb ik ook hard over gefronst. Je weet dat je daar niks kan gaan doen behalve een dag pijn lijden. Wat is de meerwaarde dan? Gaat zoiets niet in tegen 1 of ander algemeen arbeidsreglement?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
"niemand gaat met een helm oprijden als het 2t graden is"platformer schreef: ↑30 mar 2024 14:14 Maar het werkt precies nog niet. En niemand gaat daarmee willen rijden als het +20 graden is...
"niemand gaat bergop met een helm op rijden, want de snelheid is toch beperkt"
"als de finish toch bovenop een berg is, hoeft die helm de slotklim niet op 't hoofd te zitten."
Nou, ondertussen rijden we toch al een aantal jaren overal met zo'n helm op
Overigens een keer een hippe bikepacker tegen gekomen op een camping, die had dus een airbag ipv een helm. Crashreplacement was inbegrepen (want 1 malig te gebruiken en nogal prijzig). Ding bestaat al zeker sinds 2017. Warm? In het geval van die bikepacker was het ter vervanging van de helm, dus hij claimde dat het juist luchtiger was. Ik was niet zo overtuigd, en voor koersen moet het niet ter vervanging van een helm zijn, maar hej de techniek an sich is er gewoon.
https://www.beastybike.nl/aibags-voor-f ... 84EALw_wcB
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013