Pagina 62 van 113

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 20 mar 2021 17:42
door Hanz Bé
Woefdram schreef: 20 mar 2021 10:12 Hoe wil je daar de borgring opzetten?
Die borgring/klem/veer of whatever, is die echt nodig? Lijkt mij meer een ding voor de vorm.

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 20 mar 2021 18:14
door Woefdram
Als je het cf spec aandraait op 0,4Nm dan lijkt mij een borging wel geruststellend, het is niet een boutje dat je in de afdaling wilt achterlaten.

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 20 mar 2021 18:30
door thestudent
0.4NM. Ja dat kan je thuis accuraat op moment zetten zeker. Dat staat er ook voor de vorm. Dat mini borgveertje raak ik meestal al erg snel kwijt. Ik ben nog nooit een rembklok kwijtgeraakt. Dat boutje kan je ook vervangen door een splitpen.

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 20 mar 2021 19:05
door R1Phrankey
Aspide83 schreef: 19 mar 2021 23:00
Keezx schreef: 19 mar 2021 22:57 Weer met gleufje? :D
Lol, nee nu maar inbus. En doe er ook maar wat kopervet op schroefdraad
Misschien ook kopervet op het cilindrische gedeelte, niet alleen op de schroefdraad. Die pen kan vast komen zitten juist op het deel aan de achterzijde van de caliper, het cilindrische deel.

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 20 mar 2021 22:15
door Stan75
Shimano Inbusboutjes met borgpen

Bij MTB-brakepads.nl
Borgpen voor Shimano
CYCB014

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 20 mar 2021 23:34
door marcelb
Thanks! Heb er voor alle zekerheid direct twee besteld.

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 21 mar 2021 13:31
door Aesch
Woefdram schreef: 20 mar 2021 09:14
Ramon73 schreef: 28 feb 2021 15:39
mhr-zip schreef: 26 feb 2021 19:04
Zo een terug monteren: https://www.bike-components.de/en/Shima ... 00-p35456/

Op andere plekken op internet is hij wel leverbaar.

En beetje conservering (vet ofzo) aan het uiteinde smeren.
Dank voor de tip! Boutjes besteld, grx800 heeft dezelfde met zaagsnede.
Die van BC/Bikester (Y-8JZ98010, inbus) is wel een fractie langer dan die in de GRX810 zit. Lijkt wel bruikbaar, maar ik zou er liever 1 hebben met inbus en exacte lengte van de GRX810. Iemand tips?
Ik heb die gebruikt, inderdaad fractie langer maar gaat prima.

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2021 12:28
door ic3d
Niet iets zelf verprutst, maar tijdens het fietsen wel een spaak gebroken en toch een lange weg naar huis gefietst, want ik had niet heel veel andere opties. Dus... wellicht toch wel mijn achterwiel verprustst dan.

Anyway. Ik wil de spaak vervangen (en de rest controleren) maar krijg niet uitgevonden welke maat ik moet hebben. Google is normaal mijn vriend, maar in dit geval krijg ik het niet echt gevonden. Misschien dat jullie suggesties hebben?

Pro RC50 - 50mm (clincher)
Ultegra 6600 hub
24 Sapim aero spaken

Ik had al zo'n calculator getracht te gebruiken, maar daar kom ik niet helemaal mee uit...

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2021 14:27
door Orlok
Vlgns mij zou je het makkelijkst de gebroken spaak kunnen opmeten.?

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 01 apr 2021 14:29
door Keezx
ic3d schreef: 01 apr 2021 12:28 Niet iets zelf verprutst,KUT. Misschien dat jullie suggesties hebben?

Pro RC50 - 50mm (clincher)
Ultegra 6600 hub
24 Sapim aero spaken

Ik had al zo'n calculator getracht te gebruiken, maar daar kom ik niet helemaal mee uit...
Je mist ook de ERD van de velg.....

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2021 10:54
door ic3d
Orlok schreef: 01 apr 2021 14:27 Vlgns mij zou je het makkelijkst de gebroken spaak kunnen opmeten.?
Ik denk dat ik dat maar gewoon ga doen.
Keezx schreef: 01 apr 2021 14:29 Je mist ook de ERD van de velg.....
Is er op een andere manier dan met het handje meten achter te komen?

Re: Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Geplaatst: 02 apr 2021 12:56
door Keezx
De ERD kan je zelf meten, maar bij een ingespaakte velg is te lastig.
De gebroken of een andere spaak meten aan dezelfde kant is veruit het makkelijkste.