BeOne
Mijne is ook alweer bijna klaar maar 6,3 kg haalt die toch echt niet eerder kilo of 2 meer
maarja menig fietser met een lichtere fiets moet maar eerst eens in m`n wiel kunnen blijven zitten
maarja menig fietser met een lichtere fiets moet maar eerst eens in m`n wiel kunnen blijven zitten
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- Matthijs1973
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
- Locatie: Zeist
blijft toch een fijn frame...ben nog even opzoek geweest naar eenzelfde frame om eventueel op te bouwen als winter/taxc fiets met een 105 groep, maar kom ze helaas niet tegen (maat 59)
Deze al gezien op MP ?Matthijs1973 schreef:blijft toch een fijn frame...ben nog even opzoek geweest naar eenzelfde frame om eventueel op te bouwen als winter/taxc fiets met een 105 groep, maar kom ze helaas niet tegen (maat 59)
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
- Matthijs1973
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
- Locatie: Zeist
yep (evengoed dank voor de tip!), en al geboden, maar ze wil minimaal 500 euro, en dat is me toch echt teveel, ik heb er zelf destijds nog minder voor betaald. Voor 400 euro heb ik een leuk frame uit China, lijkt me ook leuk om eens te proberen en het verschil te ervaren.
Mooi hoor, Wido!
Zou je een breakdown kunnen geven van het gewicht van de componenten die je hebt gebruikt? Ik zit zelf zo af en toe ook wel eens te kijken naar waar ik bij mijn BeOne* eventueel gewicht kan besparen, maar dat blijkt toch niet zo evident. Ik denk dat mijn BeOne fiets zo rond de 7.5kg zit met de volgende onderdelen:
Fulcrum Racing Zero wielen
Dura Ace 9000 - remmen + crank
Ultegra 6800 groep + pedalen
Ritchey WCS logic II stuur (+- 250g?)
San Marco Concor Carbon FX team Zadel
EC 90 Zadelpen (zero offset, wat ingekort)
Een stel vrij robuuste bidonhouders waar ik ongetwijfeld 50gr zou kunnen winnen, maar ik heb graag dat de bidons blijven zitten
Het is echt een mixje, zonder echt te letten of componenten 'mooi' bij elkaar passen, maar ik ben sowieso zeer tevreden over hoe het rijdt (ik rijd de helft van de tijd op een andere fiets, en elke keer voelt rijden op de BeOne weer erg cool).
Zou je een breakdown kunnen geven van het gewicht van de componenten die je hebt gebruikt? Ik zit zelf zo af en toe ook wel eens te kijken naar waar ik bij mijn BeOne* eventueel gewicht kan besparen, maar dat blijkt toch niet zo evident. Ik denk dat mijn BeOne fiets zo rond de 7.5kg zit met de volgende onderdelen:
Fulcrum Racing Zero wielen
Dura Ace 9000 - remmen + crank
Ultegra 6800 groep + pedalen
Ritchey WCS logic II stuur (+- 250g?)
San Marco Concor Carbon FX team Zadel
EC 90 Zadelpen (zero offset, wat ingekort)
Een stel vrij robuuste bidonhouders waar ik ongetwijfeld 50gr zou kunnen winnen, maar ik heb graag dat de bidons blijven zitten
Het is echt een mixje, zonder echt te letten of componenten 'mooi' bij elkaar passen, maar ik ben sowieso zeer tevreden over hoe het rijdt (ik rijd de helft van de tijd op een andere fiets, en elke keer voelt rijden op de BeOne weer erg cool).
Ik begrijp je dilemma.... Destijds op de veiling deden deze frames 300-400 euro. Maar toch te verkiezen boven een Chinees "experiment" denk ik? Ik weet niet hoeveel 59cm frames toen aangeboden werden, maar misschien loont het de moeite om nog even te wachten?Matthijs1973 schreef:yep (evengoed dank voor de tip!), en al geboden, maar ze wil minimaal 500 euro, en dat is me toch echt teveel, ik heb er zelf destijds nog minder voor betaald. Voor 400 euro heb ik een leuk frame uit China, lijkt me ook leuk om eens te proberen en het verschil te ervaren.
Ik ben nog steeds bezig met dit projectje, en met een zadelpen en stuurpen van KCNC kan er zo nog 100 gr af. We naderen de 6.00 kgemil schreef:Mooi hoor, Wido!
Zou je een breakdown kunnen geven van het gewicht van de componenten die je hebt gebruikt? Ik zit zelf zo af en toe ook wel eens te kijken naar waar ik bij mijn BeOne* eventueel gewicht kan besparen.
Breakdown van alle componenten met gewichten:
frame -- beone carbon raw pro 2013 56cm -- ( 960 gr. )
vork -- beone carbon raw pro 2013 -- ( 351 gr. )
balhoofd -- mortop tapered hi 125 -- ( 93 gr. )
topcap/extender -- fsa 1 1/8 inch -- ( 40 gr. )
spacers -- mortop zwart alu 3x; 2x 10 mm, 1x 5 mm -- ( 8 gr. )
stuurpen -- kcnc sc wing scandium 100mm -- ( 101 gr. )
stuurbocht -- ritchey wcs logic II road alu 42cm -- ( 220 gr. )
stuurlint -- pro smart silicon zwart -- ( 80 gr. )
remschakelgrepen -- sram red -- ( 280 gr. )
remkabels -- jagwire -- ( 100 gr. )
voorderailleur -- sram red aanlas -- ( 69 gr. )
voorderailleur klemband -- nn full carbon ud 34.9 -- ( 5 gr. )
achterderailleur -- sram red 2008 -- ( 146 gr. )
derailleur kabels -- jagwire -- ( 75 gr. )
cassette -- kcnc 12-13-14-15-16-17-19-21-24-27 10sp -- ( 138 gr. )
ketting -- kmc x10sl -- ( 230 gr. )
remmenset compleet -- kcnc cb1 -- ( 165 gr. )
crankstel z bladen -- sram red compact -- ( 486 gr. )
Kettingbladen -- voorblad 34 sram red 110 -- ( 28 gr. )
Kettingbladen -- voorblad 50 stronglight ct2 110 -- ( 101 gr. )
kettingbladboutjes -- bladboutjes sram red 5 st alu -- ( 8 gr. )
bracketset -- sram truvatic gxp ceramic zilver -- ( 105 gr. )
zadelpen -- kcnc pro lite 8000, 300mm 31.6, sb 0mm -- ( 135 gr. )
zadel -- nn full carbon ud -- ( 107 gr. )
zadelklemring -- nn full carbon ud tita 34.9 -- ( 10 gr. )
pedaalset -- Look keo carbon titanium -- ( 190 gr. )
wielset -- julius ac 22 incl velglint -- ( 1330 gr. )
snelspanners -- julius -- ( 44 gr. )
buitenband, set -- schwalbe ultremo r.1 vouw 23mm -- ( 360 gr. )
binnenband, set -- vredestein latex 60mm -- ( 96 gr. )
bidonhouder 2x -- tacx tao carbon -- ( 60 gr. )
bidonhouderboutjes 4x -- titanium konische kop -- ( 8 gr. )
TOTAAL ( 6129 gr. )
Ik moet hem hier toch ook nog even plaatsen. Mijn BeOne ziet er inmiddels met een paar nieuwe wheel-tec wieltjes zo uit:
En het zou leuk zijn als het komend weekeinde nog ff relatief droog is, want dan kan ik er nog eens op fietsen voor de verandering....
En het zou leuk zijn als het komend weekeinde nog ff relatief droog is, want dan kan ik er nog eens op fietsen voor de verandering....
Auw....
Wat ik nu weer op Marktplaats zag.........
Ieder zijn meug uiteraard, en beeldschoon, maar in mijn ogen is dit toch verkrachting van een top frame.....
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =lr&pos=48
Wat ik nu weer op Marktplaats zag.........
Ieder zijn meug uiteraard, en beeldschoon, maar in mijn ogen is dit toch verkrachting van een top frame.....
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =lr&pos=48
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Waarom niet? Zoals je ziet gaat dat prima met het juiste achterwiel.rene909 schreef:Is zo'n frame wel geschikt om er met vast verzet mee te rijden?
Als je nooit schakelt rijd je ook met een vast verzet.