Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 31 aug 2012 20:24

Ik ben wel razend nieuwsgierig naar de Prodigiosa.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 sep 2012 19:37

Blijft toch een mooi truitje. Ik heb er vroeger een gehad en toen wol uit raakte alles weggedaan. Vandaag weer terug op het nest :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 29 sep 2012 23:44

Cervino schreef:
Dagmar schreef:ik zag op marktplaats een aanbieding voor de gios compact pro: http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... maten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze Gios compact pro is er 1 uit Hongkong.
Kleine toelichten over de herkomst.
De buizen zijn van Dedaccai van het type Zero Light, deze buizen worden vanuit Italië naar Taiwan worden geëxporteerd waar het frame word gebouwd.
De complete fiets word afgemonteerd met een Campagnolo Athena groep, Campagnolo Record balhoofdstel met productie herkomst uit Italië.

Zou hem eens moeten wegen, dan is het gewicht ook helder. (staan er nog 3)

De overige modellen worden ook opgeruimd, namelijk de Alcano, Altero, Sessanta, Vintage.
Prijs voor frame + voorvork ligt tussen de 600 en 749 euro afhankelijk van model.
Voor de liefhebber van Carbon nog 3 frames van het type Gress (1x 56c-t en 2x 60c-t van 2299 voor € 1249 op=op)

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 30 sep 2012 00:09

Stop je als importeur van Gios, met deze uitverkoop?
Overigens, even een beetje reclame maken.... Ik rij zelf op een Altero, en die bevalt erg goed. Ik krijg ook veel positieve reacties van andere fietsers. Een collega van me rijdt, ook met veel plezier, op een Compact pro. M.i. een erg fraaie fiets. Mocht je de Compact pro's niet kwijt raken, voel je dan gerust vrij me te sponsoren 8-)

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 06 okt 2012 10:50

Gastheerg schreef:Overigens was Gios de eerste en een van de weinige die hun frames heel chique verkocht.
De SR eind 70 werden in prachtige dozen verpakt met uitsparing voor componenten en kleding. In mijn ogen nog steeds de meest begeerlijk geschenkdoos………een doos die ik stom genoeg heb weggegooid :-(

Kwam deze op het www tegen, volgens mij de doos waar Gastheer over praat

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Addict R1

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 06 okt 2012 12:44

Live vanaf de L’Eroica, de PRODIGIOSA:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 09 okt 2012 22:56

Nog even wat info over het tot stand komen van dit frame. Marco vertelde me dat het een soort eerbetoon is aan het vakmanschap van zijn vader en het 65jarig bestaan. Een vork met muntjes uit '79, bracket uit '82, kabeldoorvoer zoals bij de Professional uit '83, lugs uit '85 en de compact padden uit '86 enz. In die jaren allemaal nieuwe, meer of minder belangrijke technische vindingen en nu dus bijeen op dit frame.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 okt 2012 12:29

Lekkere plaatjes!

Op dezelfde beurs in Gaiole:

Ingmar (Bottechia in dit kippenhok), Massimo (Van cicli Galetti) en Marco Gios
Afbeelding

De voorste twee frame's heb ik al en Aldo gaat de derde uit het rijtje voor me bouwen.

Over Aldo en Marco hebben we nog wel een paar mooie verhalen. Later meer..........

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 okt 2012 17:03

jansen01 schreef:Kwam deze op het www tegen, volgens mij de doos waar Gastheer over praat
Idd.
Je had twee soorten frame kits zoals ze dat zo mooi noemde
Frame, vork en een blikje (!!) lak was een kit en de uitgebreide zat er in de uitsparingen: gegraveerd buitenblad, zadelpen, stuurnok. Verder petje, broek, bidon en shirt. Om de piepschuimbox zat een kartonnen foedraal die bedrukt was.
Kit 1 heb ik eerst gekocht en toen ze overstapte van het blauwe shirt (Brooklyn zonder rode strepen) naar het tricolori heb ik een kit 2 gekocht.

Voor m'n ex eens een framekit gekocht waar ipv de broek en fietstrui een T-shirt inzat.

Er werd echter in die jaren flink gerommeld met die kits. Handelaren kochten hele kits en trokken die uit elkaar en verkochten alles los. Je betaalde dan belachelijke bedragen voor gegraveerde onderdelen.

De cross pro en pro die ik daarna kocht zaten niet meer in een dergelijke box.

Het getoonde frame is een aero en dat was net de periode dat ze met deze boxen stopte. Frame is al behoorlijk zeldzaam en als de box echt bij dit frame is geleverd helemaal. De aero had in tegenstelling tot de super record zilveren ipv witte stukken, was van ovale buizen en commandeurs stonden bovenop de schuine buis.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 okt 2012 07:26

Op het beursje voor L'Eroica

Blauw, blauw, blauw
Afbeelding

Er is wel degelijk een record geweest!
Afbeelding

De fiets, de benen en het hoofd!
Afbeelding

Ingmar samen met Aldo Gios
Afbeelding

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1825
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 11 okt 2012 19:30

't Is allemaal weer fraai!

Begrijp ik dat er een nieuwe importeur voor Alfredo in NL is? Ene Jos van Gastel? Ga maar eens kijken op BikeMotion
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 okt 2012 11:56

M'n beste fietsmoment. Aldo en Marco Gios hebben net het fotoboek uitgepakt wat Ingmar en ik hun hebben aangeboden.
Veel foto's waren speciaal voor dit boek bedacht.
Het is leuk om cadeautjes te krijgen maar geven is soms nog veel en veel leuker! Dit was zo'n moment.

Afbeelding

Plaats reactie