Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2006 19:32

Die 52 cm slooping is echt te klein. De virtuele bovenbuis lengte is maar 56 cm. Ik ben net zo groot als jouw en heb 59,3 cm (met 10 cm stuurpen). Dus met 13 cm stuurpen zodat nog net gaan. Langere stuurpen moet je zeker niet nemen, want dan gaat de fiets slecht sturen. Een groter "probleem" is dat de balhoofdbuis maar 16 cm is. Dat wordt dus een stapel spacers onder je stuurpen of een hele extreme zit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 13 jan 2006 10:05

Die zwarte is ook ontzettend mooi. Ben erg gecharmeerd van zwart, maar vind zwarte fietsen meestal te saai. Maar dat geldt dus niet voor deze helaas, want nu wordt het nog moeilijker kiezen! Wist van het bestaan van de antraciet-kleur, maar had de zwarte nog niet gezien. Je wordt weer bedankt BigM!
Proefrijden, tja, was dat maar waar... De dealer bij mij in de buurt heeft twee frames hangen, niet van de Merak, en dat is lastig proefrijden.
Denk toch dat ik maar niet kies voor de sloping versie. Kreeg nog extra info van de importeur en dat in combinatie met jullie advies heeft me wel overtuigd. En de "gewone" is eigenlijk net zo mooi, het scheelt zo weinig...
Big rosa, ik wilde dat ik net zo zeker was van dat schip als jij... Mocht het allemaal tegenvallen, dan zal ik gaan kiezen voor een Kuota Karma of Ksano. Ook niks mis mee.  (De Cervelo is dus afgevallen. Prachtige fiets, echt voor snelheidsbeesten vind ik. Past dus niet zo bij mij helaas). Maar jullie horen het wel...
Afbeelding

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 13 jan 2006 22:30

 Let op! De striping van de Merak modellen 2006 is anders als de afbeelding van de antraciet kleurige frame in deze topic.
Spaar even door voor de Merak, het is een fantastische fiets waar je veel bekijks mee hebt!
Blijf er wel bij in de buurt als je hem wegzet of zet hem met een joekel van een slot aan iets vast! De fiets werkt als honing op sommige mensen.
Zelf heb ik een Rode Merak en wil binnenkort er een model uit de De Rosa stal bijkopen. In mei bezoek ik Cristiano De Rosa weer tijdens de week waarin ik als touroperator weer een week met een groep in Bella Italia zit.
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 14 jan 2006 00:51

Quoten: Origineel geplaatst door soloist op 13 Januari 2006


Die zwarte is ook ontzettend mooi. Ben erg gecharmeerd van zwart, maar vind zwarte fietsen meestal te saai. Maar dat geldt dus niet voor deze helaas, want nu wordt het nog moeilijker kiezen! Wist van het bestaan van de antraciet-kleur, maar had de zwarte nog niet gezien. Je wordt weer bedankt BigM!
 

your welcome

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 16 jan 2006 11:36

@Squarda,
Heb je toevallig een afbeelding van de 2006-versie? zijn de afbeeldingen op de De Rosa-site niet de nieuwste modellen?
Afbeelding

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 16 jan 2006 14:05

Quoten: Origineel geplaatst door soloist op 16 Januari 2006


@Squarda,
Heb je toevallig een afbeelding van de 2006-versie? zijn de afbeeldingen op de De Rosa-site niet de nieuwste modellen?


De striping op de De Rosa site is de juiste! Op de bovenbuis zijn nu 2 chromen stickers geplaatst en ook op de voorvork is de chroom sticker verdwenen.
De De Rosa foto op dit forum is het model 2005
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

sjeuriezer
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2005 14:59

sjeuriezer 24 feb 2006 19:56


bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 24 feb 2006 21:38

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 24 Februari 2006

Werkt niet!! althans ik zie niks.

ik wel 2 kruisjes

sjeuriezer
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2005 14:59

sjeuriezer 25 feb 2006 16:00

Nieuwe poging:
......

brrrrrrr lukt ook niet.................

en hij is zooooooooooo mooi!

Plaats reactie