Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

sprint100
Forum-lid

sprint100 21 jun 2015 19:06

Haha idd, ze hadden lekker veel Zwitserse kaas in de pootjes

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 21 jun 2015 19:57

De Tour de France staat langzaam maar zeker steeds dichterbij voor de deur en het vooruitblikken is dan ook maximaal begonnen, Vooral ook omdat de start dit jaar in Nederland is. Vanavond in Brandpunt Profiel komt als onderwerp de beste en belangrijkste Nederlandse Tour de France-rijder ooit voorbij, namelijk Joop Zoetemelk. De man heeft geen makkelijk leven gehad en werd tijdens zijn hoogtijdagen ook nog eens enorm lastig gevallen door de journalisten. Dat is tegenwoordig niet meer het geval en hij leeft rustig in Frankrijk.

Een verhaal over hem zie je vanavond vanaf 22.35 uur in een nieuwe aflevering van Brandpunt Profiel, dit keer speciaal over de wielrenner Joop Zoetemelk.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 22 jun 2015 12:46

Vandaag, en morgen, en overmorgen, en....
Joop Zoetemelk in de reclame van Jumbo. BRRRR!
Afbeelding

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 22 jun 2015 14:54

Och. Zoetemelk en TV leidt altijd tot gekromde tenen. Dan valt dit nog wel mee. Als er iemand is die door zijn verleden nog wel een paar centen van mij mag verdienen dan is het Joop wel.

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 24 jun 2015 11:45

Niet op tv, wel via het nieuwe medium

Iedereen die benieuwd is hoe Giant-Alpecin zich heeft voorbereid op de komende Tour de France wordt op zijn wenken bediend. De Duitse wielerploeg heeft zelf een documentaire gemaakt waarin precies is te zien hoe de voorbereidingen op de belangrijkste koers van het jaar zijn verlopen. ‘Keep Challenging’ bestaat uit drie delen en is vanaf 1 juli te zien via de social media-kanalen van de ploeg.

In de documentaire worden de renners onder meer gevolgd tijdens de trainingskampen en de verkenningen van de Touretappes. Ook komen de tests in een windtunnel in het Franse Magny-Cours en op de wielerbaan van Apeldoorn uitgebreid aan bod.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 24 jun 2015 17:13

Is het NK tijdrijden eigenlijk nog ergens op tv?

B. Banner
Forum-lid

B. Banner 24 jun 2015 23:30

Ik heb ook geen beelden voorbij zien komen vanmiddag/vanavond. Wel kwam ik zojuist het onderstaande filmpje tegen. Als ik me niet vergis is de tweede renner een renner van Parkhotel, naar mijn inziens een filmpje van dit jaar. Bijzonder sneu voor de renner in kwestie.
Edit.

De Telegraaf meldt:
Afbeelding

wo 24 jun 2015, 20:34
Zware val op NK tijdrijden

Van onze Telesportredactie
Het startpodium van de NK tijdrijden in Emmen zorgt woensdag voor de nodige problemen. Verschillende renners hadden moeite om goed beneden te komen van het smalle bouwwerk en er deed zich zelfs een zware valpartij voor.

Remco Grasman (42) is het grootste slachtoffer. Hij viel, kwam daarbij bijzonder ongelukkig op zijn arm en werd langdurig verzorgd door de aanwezige medici. Zijn blessure deed denken aan de armbreuk van de Italiaanse sprinter Daniele Colli in de Ronde van Italië.
De hardrijder werd vervolgens per ambulance afgevoerd. Grasman werd vorig jaar Nederlands kampioen tijdrijden bij de Elite zonder contract.

Bekende namen als Wilco Kelderman en Tom Dumoulin begonnen zonder problemen aan hun tijdrit.

Trappe
Forum-lid
Contact

Trappe 25 jun 2015 00:18

Jezus wat een klote plankje!
Als je dan geen fatsoenlijk podium kan aanleggen doe het dan gewoon zo (NSK):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Trappe doe je met je benen.

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 27 jun 2015 10:59

Zijn er in de aanloop naar de tour nog specials of aanraders op TV? De afgelopen jaren hadden ze vaak op de belg welke leuke inleidende bijdrages, maar ik heb zelf nog niet iets aangekondigd gezien
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 27 jun 2015 12:02

steven250 schreef:Zijn er in de aanloop naar de tour nog specials of aanraders op TV? De afgelopen jaren hadden ze vaak op de belg welke leuke inleidende bijdrages, maar ik heb zelf nog niet iets aangekondigd gezien
Daar ben ik ook benieuwd naar, afgelopen jaren glipte er best wat leuke dingen voorbij, soms net te laat, nu is dat tegenwoordig wat makkelijker terug te kijken, maar toch

Het is misschien geen TV maar via de NOS app op smart tv of playstation, staan ook wel wat leuke stukjes vaak wel kort van een minuut of 4 a 5, de stukjes die ook in de sport journaals voorbij komen

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 27 jun 2015 14:14

Ik zag in ieder geval dat God in Frankrijk de komende week wordt herhaald, was vorig jaar wel mooi: http://www.een.be/programmas/god-in-frankrijk

vanaf a.s. maandag, half 10
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 27 jun 2015 14:30

steven250 schreef:Zijn er in de aanloop naar de tour nog specials of aanraders op TV? De afgelopen jaren hadden ze vaak op de belg welke leuke inleidende bijdrages, maar ik heb zelf nog niet iets aangekondigd gezien
Bureau Sport is vanaf vanavond 27 juni t/m 3 juli dagelijks te zien om 21u05 op NPO3. Hierin blikken Frank Evenblij en Erik Dijkstra zogezegd met een speciale 7-delige wielerserie vooruit op de start van de Tour de France in Utrecht.

Plaats reactie