Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)
- alliance_0
- Forum-lid
Aan de routeplanner van Bryton zal niets veranderd zijn, daar ging het ook allemaal niet om. Is trouwens ook wel een onding, dat nodig moet worden verbeterd. Veel beter is het om gebruik te maken van de vele (fiets)routeplanners, die beschikbaar zijn op het net.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 17 apr 2012 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- alliance_0
- Forum-lid
Bijvoorbeeld:
http://www.gpsies.com/home.do#10_52.027 ... 5_mapQuest" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fietsersbond.nl/fietsroutepl ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false; (vind ik een hele fijne voor Nederland).
en zo zijn er nog vele andere te vinden.
http://www.gpsies.com/home.do#10_52.027 ... 5_mapQuest" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fietsersbond.nl/fietsroutepl ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false; (vind ik een hele fijne voor Nederland).
en zo zijn er nog vele andere te vinden.
- alliance_0
- Forum-lid
Eerste proefrondje gereden (heel kort). Kaarten zien er goed uit. Alle fietspaden en doorsteekjes staan er nu wel op.
Toch wel het een en ander aan te merken, namelijk:
Na de laatste update start Bryton Bridge niet meer automatisch op bij het opstarten van de pc (zou wel moeten, nu zelfs zonder veiligheids waarschuwing). Moet dus handmatig worden opgestart. Ik heb de Bridge software al opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Geen verandering.
Na het handmatig opstarten van de Bridge software (pictogram rechts onder in de taakbalk) wordt de Rider niet door de device detector gevonden en wordt de Brytonsport site niet meer automatisch geopend (voorheen wel) en moet je zelf de site openen en via Mijn Apparaat en Apparaatgegevens beheren de Rider verbinden om gegevens te downloaden/uploaden.
Nieuwe ritten zijn nog steeds niet apart te uploaden, je krijgt altijd de hele lijst met gereden ritten. Ook het verwijderen van ritten afzonderlijk op het tabblad 'Mijn Apparaat' gaat niet. Als je gaat verwijderen is alles weg.
Na het uploaden altijd de rare vraag: Wilt u alle geschiedenissen downloaden die reeds zijn geüpload. Bij ok zeggen ben je alle gegevens kwijt. Hier dus een verkeerd woord gebruik, 'downloaden' zou verandert moeten worden in 'wissen' of 'verwijderen'.
Na het herkennen van het apparaat nog altijd de foutmelding in Activiteitenlogboek: Componenten uit het apparaat laden failed. Is sinds de voorlaatste update van de firmware en heb ik reeds gemeld bij Bryton, zou verholpen worden bij de huidige update.
Daarnaast heb ik nog een vraag, wat kan je doen met de aangegeven gekleurde routes (fiets, mtb, anwb, landelijk). Is het mogelijk om deze te selecteren en te rijden, anders begrijp ik het nut er niet van.
Ik hoop dat Rivosports hier iets over kan zeggen.
Toch wel het een en ander aan te merken, namelijk:
Na de laatste update start Bryton Bridge niet meer automatisch op bij het opstarten van de pc (zou wel moeten, nu zelfs zonder veiligheids waarschuwing). Moet dus handmatig worden opgestart. Ik heb de Bridge software al opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Geen verandering.
Na het handmatig opstarten van de Bridge software (pictogram rechts onder in de taakbalk) wordt de Rider niet door de device detector gevonden en wordt de Brytonsport site niet meer automatisch geopend (voorheen wel) en moet je zelf de site openen en via Mijn Apparaat en Apparaatgegevens beheren de Rider verbinden om gegevens te downloaden/uploaden.
Nieuwe ritten zijn nog steeds niet apart te uploaden, je krijgt altijd de hele lijst met gereden ritten. Ook het verwijderen van ritten afzonderlijk op het tabblad 'Mijn Apparaat' gaat niet. Als je gaat verwijderen is alles weg.
Na het uploaden altijd de rare vraag: Wilt u alle geschiedenissen downloaden die reeds zijn geüpload. Bij ok zeggen ben je alle gegevens kwijt. Hier dus een verkeerd woord gebruik, 'downloaden' zou verandert moeten worden in 'wissen' of 'verwijderen'.
Na het herkennen van het apparaat nog altijd de foutmelding in Activiteitenlogboek: Componenten uit het apparaat laden failed. Is sinds de voorlaatste update van de firmware en heb ik reeds gemeld bij Bryton, zou verholpen worden bij de huidige update.
Daarnaast heb ik nog een vraag, wat kan je doen met de aangegeven gekleurde routes (fiets, mtb, anwb, landelijk). Is het mogelijk om deze te selecteren en te rijden, anders begrijp ik het nut er niet van.
Ik hoop dat Rivosports hier iets over kan zeggen.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 17 apr 2012 16:51, 4 keer totaal gewijzigd.
ik moest toevallig de auto 40km bij een garage brengen, en op de fiets terug.
heb de navigatie naar mijn huisadres goed kunnen testen!
paar foutjes (een autoweg waar ik niet op mocht rijden) en vlakbij huis vertikte hij het om via route herberekenen het fietspad wat ik reed als snelste weg te pakken (ook daar moest ik van de bryton op de autoweg rijden). verder prima, mooi gedetailleerd en een avontuurlijke route die ik anders niet zou hebben gereden.
richting het weekend maar eens testen op de bospaden.
1e indruk: zeer tevreden over deze update!
@alliance_0: bryton bridge start bij mij wel vanzelf. wat nieuw is (en vervelend): hij start nu IE, terwijl ik firefox als standaard browser heb (voorheen ging dat via firefox).
heb de navigatie naar mijn huisadres goed kunnen testen!
paar foutjes (een autoweg waar ik niet op mocht rijden) en vlakbij huis vertikte hij het om via route herberekenen het fietspad wat ik reed als snelste weg te pakken (ook daar moest ik van de bryton op de autoweg rijden). verder prima, mooi gedetailleerd en een avontuurlijke route die ik anders niet zou hebben gereden.
richting het weekend maar eens testen op de bospaden.
1e indruk: zeer tevreden over deze update!
@alliance_0: bryton bridge start bij mij wel vanzelf. wat nieuw is (en vervelend): hij start nu IE, terwijl ik firefox als standaard browser heb (voorheen ging dat via firefox).
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
- alliance_0
- Forum-lid
Het automatisch opstarten van de Bridge software, tijdens het opstarten van de pc, heb ik inmiddels weer voor elkaar (systeemherstelpunt). Echter het automatisch herkennen van het apparaat en het openen van Brytonsport.com nog niet. Dat moet nog steeds handmatig, Heel vreemd.
Ik vind persoonlijk die van de fietsersbond het prettigst om mee te werken. Gewoon via kaart of via het fiets knooppunt netwerk.Cornholio schreef:zoals...?
en wat zijn de beste fietsroute planners dan om te gebruiken?
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42
- alliance_0
- Forum-lid
Ik denk dat er op het ogenblik een heleboel mis gaat bij Bryton. Ineens wel weer automatische aanmelding van het apparaat dan weer niet, vervolgens meldingen dat er updates moeten plaats vinden die ik er vandaag al opgezet heb, bij opnieuw verbinden is alles ineens weer up to date. Site zal ook wel overbelast zijn, want hij is verschrikkelijk traag.
Bij mij een heleboel onduidelijkheid omtrent de vernieuwingen op Brytonsport.com. Ik begrijp weinig van de in de lijst van nieuwe software opgesomde vernieuwingen van de site. Ook de kreet 'Gratis fietsroutes en trails downloaden' begrijp ik niet. Waar moet dat dan?
Ik laat het maar even rusten, van het weekend nog maar eens kijken of het beter gaat.
Bij mij een heleboel onduidelijkheid omtrent de vernieuwingen op Brytonsport.com. Ik begrijp weinig van de in de lijst van nieuwe software opgesomde vernieuwingen van de site. Ook de kreet 'Gratis fietsroutes en trails downloaden' begrijp ik niet. Waar moet dat dan?
Ik laat het maar even rusten, van het weekend nog maar eens kijken of het beter gaat.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 17 apr 2012 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier heb ik de fietsroutes gedownload:alliance_0 schreef:Ik denk dat er op het ogenblik een heleboel mis gaat bij Bryton. Ineens wel weer automatische aanmelding van het apparaat dan weer niet, vervolgens meldingen dat er updates moeten plaats vinden die ik eer vandaag al opgezet heb. Site zal ook wel overbelast zijn, want hij is verschrikkelijk traag.
http://www.brytonsport.com/help/cr" onclick="window.open(this.href);return false;
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
- alliance_0
- Forum-lid
Ja dat heb ik ook gedaan natuurlijk. Dat resulteert in een heleboel gekleurde lijntjes op de kaarten, maar hoe kom je nu bij die routes. Volgens de software update gegevens moet je routes en trails kunnen downloaden.