Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2015

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 24 jul 2015 22:54

Het concept rittenkaper (iig die in wording) past blijkbaar niet bij de Rablankinjumbo ploeg. TJS is er weggegaan, Terpstra wilde er niet rijden vanwege de taktiek en ook Kroon is vanwege nooit een kans krijgen er weggegaan. Dus naar mijn mening is de ploegleiding hier het ei en de kip wat betreft geen rittenkapers hebben.
Afbeelding

Pelep
Forum-lid

Pelep 24 jul 2015 23:06

japiecarbon schreef:
stephan68 schreef:Het valt me voor de 2de achtereenvolgende dag op. Heeft iemand een idee wat Mollema onder zijn shirt heeft op zijn rug? Lijkt wel of hij een fietspomp onder zijn shirt heeft zitten.
Daar zit zn ochtend urine in voor de doping controle...
Zendertje.

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 25 jul 2015 00:25

Zendertje?
Lijkt me een 27 MC bak... met grote schotels (flauw, sorry)

dc
Forum-lid

dc 25 jul 2015 08:42

ericpeters schreef:Het concept rittenkaper (iig die in wording) past blijkbaar niet bij de Rablankinjumbo ploeg. TJS is er weggegaan, Terpstra wilde er niet rijden vanwege de taktiek en ook Kroon is vanwege nooit een kans krijgen er weggegaan. Dus naar mijn mening is de ploegleiding hier het ei en de kip wat betreft geen rittenkapers hebben.
Absoluut mee eens. De ploeg (inclusief de opleidingsploeg) is al tien-vijftien jaar gericht op het kweken van klimmers.

Nu is het wel een beetje de vraag of we behalve Terpstra echt renners hebben/hadden met de kwaliteiten om een vaste rittenkaper te worden. Iemand als Kroon is echt wel een lager garnituur als je naar zijn erelijst kijkt. Hou er rekening mee dat hij echt wel kansen als kopman heeft gehad in zijn Rabo tijd, maar hij heeft het nooit waar kunnen maken (wel een goede renner, maar geen kopman).

Maar ik ben het direct met je eens dat als de opleiding meer op rittenkapers/sprinters had geselecteerd je er ook meer had opgeleverd.

simen
Forum-lid

simen 25 jul 2015 10:57

Met al die Nederlandse renners voorin de koers gisteren heeft het opleidingsplan van de afgelopen jaren wel gewerkt.
Het winnen blijkt lastiger.

Overigens,
Gaat Quintana vandaag het klassement op zijn kop zetten.
Wat hij gisteren deed was te weinig en te laat.
Zij is ook tegen

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jul 2015 12:08

Ik vrees ook dat ze een dag of twee te laat zijn begonnen met het slopen van de Sky train. Ik snap nog steeds niet dat veel ploegen nog steeds niet inzien dat de enige tactiek is die werkt tegen Sky om vroeg in de aanval te gaan. We hebben al meerdere keren gezien dat er van het treintje van Froome dan weinig meer overblijft. Blijkbaar zijn de meesten banger voor de concurrenten voor het podium dan dat ze Froome willen verslaan.

Gisteren wel een mooie etappe gezien trouwens met een oscar voor beste bijrol voor de Nederlanders, ik vrees dat dat het enige is wat er te winnen valt. Ik hoop dat het vandaag weer vuurwerk wordt.
Campagnolo Ultra Dork

dc
Forum-lid

dc 25 jul 2015 12:31

Het probleem is dat als je vroeg aanvalt heel veel tijd kan verliezen. Dus hoopt je ploegleider dat een tegenstander dat gaat doen. En in het laatste weekeinde gaat iedereen voor zijn plaats rijden en is het helemaal een trieste bedoening.

Dat was ook zo mooi aan de overwinning van Evans. Heel veel strijd en spektakel en een winnaar die zelf alles moet regelen. Wegrijden in de afzink met Contador, zelf het gat wegrijden op een gevluchte Schleck (die gelukkig wel de knuppel in het hoenderhok durfde te gooien!).

Maar goed, we hebben vandaag nog :)

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 25 jul 2015 12:39

Ernie C. schreef:Ik vrees ook dat ze een dag of twee te laat zijn begonnen met het slopen van de Sky train. Ik snap nog steeds niet dat veel ploegen nog steeds niet inzien dat de enige tactiek is die werkt tegen Sky om vroeg in de aanval te gaan.
Dat is wel erg makkelijk gezegd, dan moet je nl zelf een trein hebben die sterker is dan de Sky train.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 25 jul 2015 12:40

Ik zag Valverde toch een paar pogingen doen. Heeft iemand nog ergens meegekregen waarover Froome en Valverde ruzie hadden?

Karl66
Forum-lid

Karl66 25 jul 2015 12:51

Het probleem van de TdF is alle sterke klassementsmannen aan de start staan en dat deze allemaal hun sterkste ploeg mee hebben genomen. Daar rij je gewoon niet zomaar even bij weg in de aanval. Al die slappe aanvallen deze tour zijn volgens mij ook niet zozeer slappe aanvallen, want waarom zou je daar je energie aan verspillen. Maar mannen die het proberen, gewoon niet beter kunnen en niet wegkomen.
Dan kan je wel nog vroeger in de aanval gaan en met meer vermogen vertrekken, maar als je dan al van tevoren weet dat je halverwege de laatste klim stil gaat vallen en voorbij gereden wordt, dan heeft dat geen nut. Het zijn sporters die meedoen om te winnen. En als dat niet lukt om zo hoog mogelijk te eindigen op een ereplaats. Ze doen niet mee om een domme, verliezende aanval te plaatsen, dat is strategisch gewoon ontzettend dom, dus waarom zouden ze dat doen?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jul 2015 13:15

japiecarbon schreef:
Ernie C. schreef:Ik vrees ook dat ze een dag of twee te laat zijn begonnen met het slopen van de Sky train. Ik snap nog steeds niet dat veel ploegen nog steeds niet inzien dat de enige tactiek is die werkt tegen Sky om vroeg in de aanval te gaan.
Dat is wel erg makkelijk gezegd, dan moet je nl zelf een trein hebben die sterker is dan de Sky train.
Dat hoeft juist niet. Als je het zelfde spelletje gaat spelen doet Sky het beter. Er moeten gewoon een paar klassementsrenner/klimmers zijn die al vroeg de knuppel in het hoenderhok gooien.
Campagnolo Ultra Dork

nilsie100
Forum-lid

nilsie100 25 jul 2015 13:43

Kan iemand mij vertellen met wat voor plan een team als Lotto Jumbo de tour in gaat?
De mensen die vooraf al weten dat zij niet zullen winnen. Waarom doen sommige renners dan mee met de tour?
Als iemand al niet de insteek heeft te willen of kunnen winnen van bv. een etappe, waarom zoekt zo'n team dan niet mensen die wel kunnen winnen? Bv. Bram Tankink noemt dit een fiets vakantie, wat heeft een team er dan aan?

Plaats reactie