Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 07 sep 2015 13:13

Voor zover ik weet:
- Actuele versie software;
- Premium is noodzakelijk; (eventueel 30 dagen gratis);
- https://www.strava.com/athlete/segments/starred Segmenten selecteren (als "starred" markeren) die je wilt terug zien op je Garmin;
- Ga naar https://connect.garmin.com/modern/ zorg dat segmenten aan staat. Klik op het wieltje met instellingen, geef aan dat je Strava segmenten wilt gebruiken.

Zo zou het moeten werken.
Afbeelding

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 07 sep 2015 13:14

Ok super bedankt. Ik loop het even na. groetjes.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 07 sep 2015 14:23

Zorg ook dat je in Strava onder instellingen een koppeling met Garmin Connect hebt (toegestaaan).
Voor het geval je vervolgens op de Garmin Connect web pagina bij Segmenten/wieltje geen optie voor Strava ziet, kun je volgende proberen:
- installeer Garmin Connect app op je telefoon;
- maak verbinding met Garmin via BT;
- kijk vervolgens bij Meldingen op de Garmin Connect app. Daar staat nu een Strava logo. Als je daarop klikt, krijg je de mogelijkheid om eea te activeren.

Ondanks dat ik een prima werkende Wifi/Garmin Connect/Strava verbinding had (ritten werden automatisch na beëindiging geupload naar Strava via Garmin Connect), kreeg ik de Live Segmenten niet voor elkaar (de Garmin Connect/Segment web pagina gaf gewoon geen Strava optie). Pas nadat ik bovenstaande ‘trigger’ met m’n telefoon had uitgevoerd, werkte het. Nu kan ik gewoon in Strava segmenten toevoegen/verwijderen etc en zodra ik m’n Garmin aanzet, wordt dit automatisch via wifi geupdate/geupload (dus zonder tussenkomst van telefoon oid). Lees op internet dat dit bij meer mensen het geval is.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 07 sep 2015 14:25

OK Bedankt. Ik ga het ff checken.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

krivas
Forum-lid

krivas 10 sep 2015 19:18

Toch nog een vraag over die kaarten. Ik gebruik eigenlijk enkel OFM Europa, vooral omdat deze hoogtelijnen heeft die te zien zijn in BaseCamp, wat ik zeer handig vind. Kan ik nu enkel de OFM kaart aanzetten en alle overige kaarten, geen idee wat dat allemaal is, uitzetten? Of heeft de Egde toch bepaalde vooraf ingeladen kaarten nodig om zijn werk te kunnen doen?

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 10 sep 2015 19:45

Alles uitzetten, behalve de wwwbmap .
Marco :)

krivas
Forum-lid

krivas 10 sep 2015 20:27

Die map heb ik er eens niet inzitten??

Wat me ook opvalt is dat ik plots overal kruisjes en vlagjes op mijn scherm zie? Heeft dat iets te maken met de Strava segmenten of zo?

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 10 sep 2015 23:28

Als die mist kun je bij wat verder uit/in zoomen een zeeeeeeeeeeer traaaaaaaaaag toestel krijgen.

Je kunt controleren met gratis programma JaVaWa Device Manager of de kaart inderdaad mist of dat het net een andere naam heeft en er wel is.
Marco :)

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 11 sep 2015 08:09

krivas schreef:Die map heb ik er eens niet inzitten??

Wat me ook opvalt is dat ik plots overal kruisjes en vlagjes op mijn scherm zie? Heeft dat iets te maken met de Strava segmenten of zo?
Ik denk dat Scheurneus de kaart gmapbmap.img bedoelt.
Kruisjes en vlaggetjes zijn idd van de Segmenten.

krivas
Forum-lid

krivas 11 sep 2015 08:19

Nu denk ik dat ik mijn vraag nog wat moet verduidelijken. Ik bedoel eigenlijk welke kaarten ik in de profielen uit en aan mag/kan zetten. Niet zo zeer het eventueel verwijderen van kaarten uit de GPS zelf. Als hij daar sneller van mocht worden zou ik ook dat best wel willen weten ;)

Verder heb ik twee gedownloade kaarten in het toestel zitten; OFM en OSM routable. Van de OSM-kaart heb ik de extensie aangepast, maar ik merk eigenlijk geen verschil in snelheid.

De vraag ontstond eigenlijk omdat ik geen kaart meer te zien kreeg na verder uitzoomen dan ongeveer 800 meter. Terwijl ik naar mijn weten niets aan de instellingen heb aangepast.

toontje68
Forum-lid

toontje68 12 sep 2015 21:21

Een aantal fietscollegas binnen onze fietsclub, waaronder ikzelf die in bezit zijn van de Edge1000 hebben allemaal hetzelfde probleem met een rit handmatig te pauzeren, dat de Garmin dan vast slaat.. Je moet dan de aan/uit knop 10sec vast houden, waarna hij opnieuw opstart en de rit weer verder hervat. Wie van jullie heeft ditzelfde probleem?
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 13 sep 2015 08:08

Nope geen enkel probleem mee. Enige probleem dat ik met autopause heb is dat tijdens een workout deze niet werkt. Maar voor de rest stopt ie gewoon netjes en gaat ie weer keurig verder als ik rij. Laatste updates geïnstalleerd trouwens, weet niet of het een bug in een oudere versie is.

Plaats reactie