Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2016

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mei 2016 21:02

Zelfs al had hij vrijdag even veel tijd verloren als zaterdag dan had hij nog gewonnen en toen was hij nog helemaal fit.
Campagnolo Ultra Dork

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 29 mei 2016 21:07

Aan de voet van de finaleberg vrijdag was het verschil al +3 min. Dit betekent dat Steven op die slotklim hooguit een minuut of 2 extra verloren heeft op Nibali. Ik vind dit relatief weinig. Kruijswijk had zichzelf immers compleet choco gereden in het dal, tevens zat hij natuurlijk met de nodige lichamelijke malheur. Terwijl Nibali in een elite-groepje zat, veilig achter luitenant Scarponi die beestenwerk verrichtte. Misschien was Kruijswijk nog ergens losgereden, het blijft een koe in de kont kijken, maar ZO overtuigend vond ik Nibali niet..

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 29 mei 2016 22:27

Lees ik hier nu serieus dat Nibali ook wel gewonnen zou hebben zonder de crash van Kruijswijk? Jonge jonge.

Wat dicky zegt, steekt het dal over in zijn eentje, gebroken rib en compleet in de kreukels en nog verliest hij minder dan hij had.

Die val die val, ik wil dit echt nooit meer zien, wat ben ik er ziek van.
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mei 2016 22:40

Ik wordt eerder ziek van wat er met Stig Broekx aan de hand is maar jammer is het wel. Je leeft toch 3 weken mee met zo'n gast. Nu kan ik ook genieten van een spannend verhaal zonder happy end (voor een happy end ga je maar naar een Disney film of een massage salon). Het blijft gewoon een heldhaftig verhaal wat Kruiswijk heeft geschreven voor ons. Hij is dan misschien niet de nieuwe Jan Janssen of Zoetemelk geworden waar we al zo lang op wachten maar we hebben nog veel langer moeten wachten op een nieuwe Wim van Est ;) .
Campagnolo Ultra Dork

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 29 mei 2016 22:44

Mee eens.... het is gewoon pech, maar sportieve pech. Wat er met Broekx gebeurd is, is veel erger...
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 mei 2016 22:44

Sieper schreef:Lees ik hier nu serieus dat Nibali ook wel gewonnen zou hebben zonder de crash van Kruijswijk? Jonge jonge.

.
Ik stond op 8km van de tol van de Agnel en het zag er gewoon niet goed uit. Hele ploeg reed op kop en Kruijswijk had het serieus lastig. Hij heeft dat zelf ook gezegd.

Overigens vandaag wel een geweldige show van de twee Lotto/Jumbo mannen. Ik stond op het heuveltje en dat was spektakel.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 29 mei 2016 22:59

Tja, we kunnen het over de kwaliteit van onze Nederlandse klassement renners hebben maar ik zie hier toch een ander patroon en dat is gewoon de ploeg in zijn geheel, zowel qua helper kwaliteit in de bergen als ook qua tactisch inzicht.

Of hun renners nu legaal of illegaal geprepareerd worden maar wat ze doen altijd hetzelfde. En hoe ze taktisch de genadeslag geven mag gewoon en is naar mijn mening erg doorzichtig. Ik heb het nu ook al 3 grote rondes achter elkaar gezien.
Giro 2015: In de laatste week wordt Astana ineens in collectief veel sterker en Contador die heel ver voor ligt komt onder vuur maar erg veel zelf moet doen. Een wonderbaarlijke heropstanding van Aru laat Contador bijna bezwijken (maar die is dan toch net nog sterk genoeg om het te halen)
Vuelta 2015: De laatste paar dagen wordt Astana ook weer sterker en maakt het Dumoulin, die alles zelf moet oplossen, ook zwaarder. Bij de laatste etappe met mogelijkheden worden er in het begin Astana renners voorruit gestuurd welke, de plots weer beter gaan fietsende Aru, op een klim opvangen en daarna (samen met zowat de rest van de ploegen met klassement renners) op het vlakke Dumoulin naar de kloten rijden waardoor die breekt.
Giro 2016: Ook hier weer een wonderbaarlijke wederopstanding in de 3e week, notabene naar een toegegeven dokter bezoek in Turijn op de rustdag. (Nibali wilde weten waarom hij niet goed reed) In dit geval breken ze eerst Kruiswijk met sterk ploegenspel (En natuurlijk geholpen door de valpartij) en de dag daarna weer dezelfde truck met renners voorop die NIbali opvangen om dan Chaves te pakken.

Nu heeft die Kangert niet zo heel veel geholpen maar waarom laten ze Astana renners op zo een cruciaal moment uberhaupt in een kopgroep wegrijden?

Zowel Contador, Dumoulin, Kruiswijk alsook Chaves moesten zo een beetje in hun eentje toch opnemen tegen een erg sterk collectief.

Naar mijn mening kunnen zowel Dumoulin alsook Kruiswijk dit soort rondes gewoon winnen als ze bijvoorbeeld bij Sky in de ploeg zouden zitten.
Afbeelding

Karl66
Forum-lid

Karl66 29 mei 2016 23:08

Welnee joh, bij Sky mogen ze voor de rondewinnaar van dienst op kop sleuren. Net als zoveel andere renners, die bij elke andere ploeg kopman zouden zijn.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mei 2016 23:11

Ik heb nou niet het idee dat Landa zo'n sterke ploeg zou hebben als hij niet afgestapt was...
Campagnolo Ultra Dork

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 30 mei 2016 00:47

wat stig Broekx is overkomen is verschrikkelijk, dat begrijpt iedereen, om het een ander voor de voeten te werpen in het giro 2016 topic is echter onkies. Je kunt wat die jongen is overkomen niet misbruiken als argument omdat je het niet eens bent met een ander. dat zou je iig niet moeten doen.
Afbeelding

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 30 mei 2016 07:21

Het is meer relativeren dan een bepaald standpunt kracht bij zetten.
is het fietsen aan het her-ontdekken

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 30 mei 2016 08:10

Kruiswijk verliest de Giro door die valpartij, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Kruiswijk te veel geïsoleerd zat. Als je één of twee goede klimmers/helpers hebt die je tot diep in de finale kunnen ondersteunen, dan wordt het wel makkelijker. Met deze teammaten kan je ook nog wat rechtzetten op het vlakke, door een wielwissel/fietswissel of mentale steun. De tactiek van Astana is duidelijk, doorzichtig, maar ook effectief gebleken. Als je dit kunt counteren met goede klimmers had Kruiswijk nog meer kansen gehad, of wellicht zijn val kunnen rechtzetten. Kortom; Naar mijn mening moet Lotto/Jumbo wat goede klimmers ophalen bij IAM Cycling. ;-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie