Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 10 mei 2015 20:23

Dat ziet er echt naar uit :-( rot man. De wondjes zijn ook open, even goed in de gaten houden de aankomende dagen.
Afbeelding

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 10 mei 2015 20:23

Holy mack! Da's een lelijke wond. Kan me voorstellen dat je daar uberhaupt wel even mee naar de EHBO-post gaat. :(

DDX
Forum-lid HC

DDX 10 mei 2015 22:45

Gisteren vanuit huis richting Nijmegen gefietst.
Flink wat zijwind, zelfs met wind mee op de lekdijk soms nog best lastig (icm hoge wielen) en wind bleef maar gaan tot Nijmegen.
Hele rit droog en toen we bij de B&B aankwamen ging het regenen, over timing gesproken :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/301103969

Vandaag ronde van Nijmegen gefietst.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/301864976

Flink afzien beide dagen, zit nu moe maar voldaan thuis op de bank :)
Speelde nog even met idee om na afloop ook weer op fiets naar huis te gaan, maar door 2 lekke banden in groep, paar keer wachten en beetje te laat starten werd dat kwa timing beetje lastig helaas. (zou dan pas in donker thuis zijn)

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 10 mei 2015 23:18

Vandaag na een weekendje rotsklimmen in Beez nog even een rondje van zestig gedaan met daarin de Triple Mur de Monty en de Gayolle. Ik kan jullie vertellen dat dat vervelende klimmetjes zijn. Bij de Gayolle denk je in het begin: oh is dit alles, maar als je het bos in gaat dan wordt die echt verschrikkelijk...wel prachtig fietsweer.

https://www.strava.com/activities/302082978/overview

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 11 mei 2015 00:02

Theo V schreef: Afbeelding
Mmmm....niet zo handig Theo. Zie ik nou het bot van je scheenbeen op de foto? Beterschap dan maar!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 11 mei 2015 00:05

Vandaag maar eens gekeken hoe de route erbij ligt van de Tecklenburg Rundfahrt. Samen met een fietsmaatje de 130km variant gereden. Werden uiteindelijk 140km en een goeie 2000hm. Lekker weer maar vanwege de vele stukken door de bossen toch maar arm- en beenstukken aangedaan. Na 12km al de eerste 20% klim voor de kiezen, en na 50km over het erf van een boerderij (en de boer had net een nieuwe stal gebouwd, stukje weg waar wij overheen moesten was half zand/half gebroken betonplaten). Op 70km de klim van het zwembad naar het voetbalveld in Tecklenburg, weer boven de 18%. Toen naar de zendmast via de steile kant en vervolgens richting Hagen am TW. Toen nog een extra klimmetje gepakt (hmm, vandaar die 10km extra??). En weer terug op de route, bij weer een andere boer over het erf (gelukkig geen tractors vandaag, afgelopen vrijdag wel !!!).
Toen weer terug in Tecklenburg en ff alternatief omhoog via een piepklein steil weggetje dat halverwege weer op de originele route aansloot. Dan weer door naar de start in Ibbenburen, maar eerst nog een klim die doortrok tot 20%, zo'n echte gluiperd langs een weiland. Hup weer naar beneden en op naar de laatste echte klim, die helaas halverwege bij haarspeld bocht 2 afdraait een vaag/slecht weggetje ingaat. Als laatste de 4km van het begin weer in omgekeerde volgorde met wat op en af erin, en voila, weer terug bij de auto.
Onderweg wel een keer of 10 een echt gevaarlijke kruising gepasseerd, hoop dat ze daar as zaterdag goeie seingevers neerzetten. En een veegmachine die het grind van de winter weg zou vegen is ook geen luxe, anders worden het nog behoorlijk wat lekke banden.

Afbeelding
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 11 mei 2015 07:40

plantagenet schreef:
Theo V schreef: Afbeelding
Mmmm....niet zo handig Theo. Zie ik nou het bot van je scheenbeen op de foto? Beterschap dan maar!
Ik was eerst ook verbaasd over die witte 'vlek' midden in de wond.
Toen ik thuis was heb ik de wond goed uitgewassen en ontsmet.
Het rare was dat precies op de vlek al een soort korst was ontstaan.
Nu goed schoon houden en hopen dat het niet gaat ontsteken.

story
Forum-lid

story 11 mei 2015 09:25

@ Theo V;
Heb zelf na een valpartij op de fiets ook van die witte plekken in een wond gehad, bij mij zaten die t.h.v. binnenzijde elleboog.
Op die plekken is dan "wild vlees" gegroeid, dit is het witte vlees wat je altijd ziet bij littekens.
Gaat ook niet weg, blijf je altijd zien.
Wordt dus een "mooi" aandenken waarschijnlijk.
Zoals jezelf al aangeeft schoonhouden en dan zal het wel los lopen.
In ieder geval beterschap gewenst.

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 11 mei 2015 11:22

Afgelopen vrijdagavond met 5 man van onze fietsgroep op pad gegaan, insteek was in 1e instantie klein rondje van rond de 35 á 40. Dit werden er uiteindelijk 70 op de teller met een gemiddelde van net geen 30 k/u (29,6 om precies te zijn). Vanuit Bovenkarspel richting Andijk - Medemblik - Opperdoes - Aartswoud - Langereis - Zandwerven - Bobbeldijk richting Hoorn en dan via Zwaag weer afgezakt terug naar huis. Heerlijk rondje.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 mei 2015 13:17

Vandaag dankzij de oppas er even 3 uurtjes tussenuit kunnen knijpen. Met het oog op de zuidenwind werd het een rondje Drenthe. Met 82 km op de klok kwam ik weer thuis. Nu een paar dagen even goed uitrusten en dan de Waalse Pijl.
Laatst gewijzigd door havana op 12 mei 2015 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 11 mei 2015 13:22

Ah tof man, Waalse Pijl echt een leuke tocht is dat. Goeie organisatie ook.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 11 mei 2015 13:40

Ik heb gisteren voor het eerst sinds een tijdje weer eens met het fietsclubje gefietst. Proberen hoe dat ging, in het begin was het weer als van ouds, ik kom moeilijk op gang dus lag er steeds af. Maar gelukkig waren er dit keer wel mensen die daar rekening mee houden en na een tijdje ging het gewoon weer en werd het een hele leuke rit. Alleen fietsen heeft zijn charmes maar iets sportiefs met een groepje ondernemen vind ik toch wel erg leuk.
O ja, Oostvoorne, mooi weer, geen tijd voor plaatjes. ;)
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie