bij mij is het nu 2.0 mm (zal c bear eens mailen)rene schreef:B : Ik heb de lagercap links hier liggen en er steekt ca 1,5mm alu kleur uit ( scherp randje ) van de lagercup - dit is gewoon, en normaal hoort ook niet vlak te zijn met de gehele lagercup zoals Shimano - of rechtercup GXP welke gelijk is aan de Shimano variant.
Vandaag geklust aan de fiets
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Het eruit tikken is naar mijn idee juist erg makkelijk.monsieurpinot schreef:- 2e shimano Press Fit lager verwijderd (eerste had ik paar dagen geleden al verwijderd vanwege monteren nieuwe di2 batterij). Dat er uit krijgen is toch wel flink wat tikken (eng).
Wel handig om juiste tool te hebben, maar volgens mij heb jij ook de parktool toch ?
Gewoon erin schuiven, 2 keer tikken en lager+tool vliegen door je kamer.
Erin persen is naar mijn idee altijd wat lastiger, zorgen dat lagers recht zitten en altijd eng om het niet te vast te draaien.
Lagers niet gesloopt bij het er weer uithalen ?- di2 toch maar even getest en wat blijkt: batterij niet goed aangesloten, dus weer 1 van beide GXP lagers eruit
Ik heb het bij mij echt paar keer goed getest voordat ik besloot dat bottombracket erin mocht
En junctionbox+dfly zitten niet te los in frame ?
(ik heb er zelf wat bubbeltjesplastic omheen gedaan zodat het vast in frame zit.)
@ DDX - Het eruit tikken van de C-Bear lagers gaat vrij moeilijk kan ik uit ervaring zeggen omdat deze van aluminium zijn. Dit tov de plastic lagerschalen van Shimano. En bij het eruit tikken van de lagercups kan je de lagers niet beschadigen omdat er helemaal geen kracht op komt. met de speciale tool zet je alleen kracht op de binnenkant van de lagerschaal.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Zowel de eerst gemonteerde shimano lagers als de c bear lagers er uittikken kostte echt veel moeite (erg veel met de hamer slaan dus). Is misschien ook frame afhankelijk?
Er was vanaf het begin al iets raars met die aansluiting di2 batterij, had ik inderdaad beter op moeten letten. (dat specifieke kabeltje klikte niet goed.
in de cup zit een randje waartegen je met de tool tikt (BBBT 90.3). Het irritante was wel dat de de SRAM cups verschillende diameter hebben (22 vs 24 mm), en de BBT te dik is voor de 22 mm (ik zou de 24mm kant er dus niet uit kunnen tikken).
Er was vanaf het begin al iets raars met die aansluiting di2 batterij, had ik inderdaad beter op moeten letten. (dat specifieke kabeltje klikte niet goed.
in de cup zit een randje waartegen je met de tool tikt (BBBT 90.3). Het irritante was wel dat de de SRAM cups verschillende diameter hebben (22 vs 24 mm), en de BBT te dik is voor de 22 mm (ik zou de 24mm kant er dus niet uit kunnen tikken).
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
(snel!) antwoord van Bart van C-Bear:
Matthijs,
In principe kun je de cups opnieuw monteren. Aan de non-drive side zit een bus met 22 mm diameter dewelke ongeveeer 2 mm uitsteekt, dus dat is in orde.
Washer te gebruiken aan de drive-side, over de as tegen het kettingblad,
Gegroet,
Bart
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 18 okt 2016 13:23
Wat een gehannesmonsieurpinot schreef:Zowel de eerst gemonteerde shimano lagers als de c bear lagers er uittikken kostte echt veel moeite (erg veel met de hamer slaan dus). Is misschien ook frame afhankelijk?
Er was vanaf het begin al iets raars met die aansluiting di2 batterij, had ik inderdaad beter op moeten letten. (dat specifieke kabeltje klikte niet goed.
in de cup zit een randje waartegen je met de tool tikt (BBBT 90.3). Het irritante was wel dat de de SRAM cups verschillende diameter hebben (22 vs 24 mm), en de BBT te dik is voor de 22 mm (ik zou de 24mm kant er dus niet uit kunnen tikken).
Punt is dat de meeste FMs niet eens weten wat pressshit betekent, laat staan dat ze weten hoe ze het moeten monteren.
Veel makkelijker om zelf de tools hiervoor in huis te hebben.
Anders moet je weer afspraak maken met fietsenmaker want vaak kunnen ze zoiets niet tussendoor.
Ben je weer gebonden aan openingstijden en moet je fiets wegbrengen/later weer ophalen.
En kosten van tools heb je er na 2 a 3 keer zelf doen wel weer uit.
Anders moet je weer afspraak maken met fietsenmaker want vaak kunnen ze zoiets niet tussendoor.
Ben je weer gebonden aan openingstijden en moet je fiets wegbrengen/later weer ophalen.
En kosten van tools heb je er na 2 a 3 keer zelf doen wel weer uit.
Bij cafe Spaak hier kun je gewoon langsrijden en mag je gratis en voor niks sleutelen, mbv het complete Parktool-assortiment (monsieurpinot zou gek worden....)