Welk smeermiddel gebruik jij ?
Het klinkt alsof je de binnenkant van de ketting, waar het uiteindelijk om gaat, niet ontvet hebt. Ik haal de ketting van de fiets en gooi hem in een potje met ontvetter. Flink schudden en even laten staan (wat bij mij vaak de volgende dag is om praktische redenen). Je kunt er dan zeker van zijn dat je ketting echt vrij van andere smeermiddelen is. Squirt zal zich vervolgens een weg naar binnen moeten banen, dit doe ik persoonlijk door in een aantal etappes te smeren de eerste keer. Daarna is het een kwestie van bijhouden.
Ontvetten is niet nodig. Na elke rit gewoon de ketting proper wrijven met een doek en nieuwe Squirt toevoegen, voor de rit ook even met een doek erover zodat het overtollige eraf is.
Je hebt nu al ontvet, dat is niet erg maar dan moet je een keer of 3 Squirt op de ketting aanbrengen zodat het goed in de rolletjes kan doordringen.
Ik heb na een rit van 10u nog steeds een stille ketting. Alleen als het erg nat is (of er water passages zijn) loopt de ketting wel eens droog. Als ik weet dat het zo'n rit wordt, pak ik zo'n mini-flesje mee om onderweg eens extra te smeren (of ik gebruik de winter-versie, die heeft er minder last van)
Je hebt nu al ontvet, dat is niet erg maar dan moet je een keer of 3 Squirt op de ketting aanbrengen zodat het goed in de rolletjes kan doordringen.
Ik heb na een rit van 10u nog steeds een stille ketting. Alleen als het erg nat is (of er water passages zijn) loopt de ketting wel eens droog. Als ik weet dat het zo'n rit wordt, pak ik zo'n mini-flesje mee om onderweg eens extra te smeren (of ik gebruik de winter-versie, die heeft er minder last van)
10 uur vind ik onder droge omstandigheden erg kort. De buitenkant wrijf je wel schoon met een doek, maar de binnenkant (tussen de schakels) niet. Zo’n ouderwets apparaatje met drie borstelwieltjes, zou dat helpen om die meuk er af te halen? Of moet ik echt met pijpenragers schakeltje voor schakeltje gaan doen? (Voor ontvetten een juwelenreiniger met Dasty)
Niet zijken maar reiden !
Ik doe geen ritten langer dan 10uur, het blijft wel langer zitten maar dat heb ik niet getest.
Je moet Squirt er NOOIT afhalen. Het werkt net door in de rollen van de ketting te kruipen en het vuil eruit te drukken. Nooit diep reinigen dus (net 1 van de redenen om het te gebruiken)
Ik druppel het gewoon op de ketting en trap draai de ketting dan rustig achteruit zodat de ketting wat wit ziet, dat een paar uur (of tot de volgend rit) laten intrekken en dus terug afvegen.
Je moet Squirt er NOOIT afhalen. Het werkt net door in de rollen van de ketting te kruipen en het vuil eruit te drukken. Nooit diep reinigen dus (net 1 van de redenen om het te gebruiken)
Ik druppel het gewoon op de ketting en trap draai de ketting dan rustig achteruit zodat de ketting wat wit ziet, dat een paar uur (of tot de volgend rit) laten intrekken en dus terug afvegen.
Wat doen jullie met het opgehoopte squirt op bijv de derailleurwieltjes?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Als je het juist gebruikt, heb je geen ophopingen aan de derailleurwieltje (elke keer je doek er even tegenhouden wanneer je de ketting proper veegt, duurt telkens 20seconden voor en 20 seconden na de rit, ik maak er een gewoonte van, ook na korte ritjes)
Enkel op het voorste tandwiel zie je soms wat restjes, die gaan er makkelijk af met een sopje met warm water.
Enkel op het voorste tandwiel zie je soms wat restjes, die gaan er makkelijk af met een sopje met warm water.
Ik gebruik het nu voor het eerst, maar zie het wel ophopen en het klinkt alsof de ketting soms droog loopt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/