Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
Nee, dat is een schatting geen meting. Om precies te zijn, P2M kan het verschil niet zien tussen links getrokken en rechts geduwd en vv. De software kan met de crankhoek en een paar aannames er wel iets van bakken maar het is geen aparte links/rechts meting.
Hoi.
Ik heb (sinds kort) een dubbele powermeter op een Shimano R8000 crankstel. (standaard geleverd bij mijn Giant Advanced Pro). Bij het fietsen valt mij op dat de balans (10seconden)L/R altijd ongeveer 45/55 is.
Ik heb een Garmin 510 en een 1030 beide geven dezelfde balans.
Mijn vragen:
Als de balans meer in evenwicht zou zijn heeft dat voordelen ? Zo ja welke dan ?
Lever je met een balans meer in evenwicht meer watt ?
Is het een groot verschil in balans of acceptabel ?
Misschien leveren de antwoorden wel weer vragen op, maar dat zien we dan wel weer.
Ik heb (sinds kort) een dubbele powermeter op een Shimano R8000 crankstel. (standaard geleverd bij mijn Giant Advanced Pro). Bij het fietsen valt mij op dat de balans (10seconden)L/R altijd ongeveer 45/55 is.
Ik heb een Garmin 510 en een 1030 beide geven dezelfde balans.
Mijn vragen:
Als de balans meer in evenwicht zou zijn heeft dat voordelen ? Zo ja welke dan ?
Lever je met een balans meer in evenwicht meer watt ?
Is het een groot verschil in balans of acceptabel ?
Misschien leveren de antwoorden wel weer vragen op, maar dat zien we dan wel weer.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Hier ook 55/45 gemiddeld over een rustige duurrit. Zodra ik met mijn vermogen richting omslagpunt ga verschuift het naar 50/50. In dat geval is er geen probleem. Wanneer ik mijn beenspieren intensief gebruikt is het wel gelijk.beezer schreef: ↑23 sep 2020 21:28 Hoi.
Ik heb (sinds kort) een dubbele powermeter op een Shimano R8000 crankstel. (standaard geleverd bij mijn Giant Advanced Pro). Bij het fietsen valt mij op dat de balans (10seconden)L/R altijd ongeveer 45/55 is.
Ik heb een Garmin 510 en een 1030 beide geven dezelfde balans.
Mijn vragen:
Als de balans meer in evenwicht zou zijn heeft dat voordelen ? Zo ja welke dan ?
Lever je met een balans meer in evenwicht meer watt ?
Is het een groot verschil in balans of acceptabel ?
Misschien leveren de antwoorden wel weer vragen op, maar dat zien we dan wel weer.
Je kan eens testen in blokken met wat rust er tussen: 10min rustige duur, 10min tempo, 10min FTP en dan achteraf even vergelijken.
Staat op privé, dus niet te bekijken.beezer schreef: ↑23 sep 2020 21:43 @TL@ https://connect.garmin.com/modern/activity/5582032794
dit is mijn rustige ochtendritje
Verder: wat Nuitkor zegt. (zelf ben ik altijd perfect 50/50, geen idee waarom, ook niet specifiek op getrained)
Wil je toch verder naar die 50/50 dan kunnen core-oefeningen en hoge cadans training ook wel helpen.
Hou ook de issues met dubbelzijdige metingen op Shimano crankstellen in het oog, de link staat op de vorige pagina.
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 08 dec 2013 10:25
ik had favero dual side pedals. Bijna altijd rond de 49/51 of 50/50 vermogensverhouding. Nu heb ik een Giant powermeter op ultegra cranks en inderdaad vaak 45/55 verhouding of iets in die buurt. Zal dan toch aan die meter liggen verwacht ik. De favero's helaas verkocht anders had ik ze er tegelijk onder kunnen zetten. De favero's bevielen erg goed en zijn eventueel ook mee te nemen naar een andere fiets. (Als die al niet standaard met een powermeter komt, zoals in mijn geval )
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Werkt een Pioneer powermeter alleen met de Pioneer fietscomputer? Lijkt me niet toch (is gewoon ANT+ neem ik aan)?
En heeft een Pioneer ook zo'n aanwezige unit op de linker crank, wat bij sommige frames tot clearance problemen leidt? Op de foto's zo te zien wel (een 4iiii is te dik, Stages schijnt iets dunner te zijn).
En heeft een Pioneer ook zo'n aanwezige unit op de linker crank, wat bij sommige frames tot clearance problemen leidt? Op de foto's zo te zien wel (een 4iiii is te dik, Stages schijnt iets dunner te zijn).