Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2018

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 13 aug 2018 08:55

fiedoo schreef: 12 aug 2018 19:15 Wie zei trouwens hier een tijdje terug dat de Nederlanders betere sportlui hebben dan de Belgen?? :roll: :lol: Na deze europese kampioenschappen zou ik toch maar stilletjes zijn hoor.
Deden de Belgische sporters het dan zoveel beter dan de Nederlanders?

Ik heb ook niets met nationalisme maar ben wel gek op feiten. Altijd handig zo'n medaillespiegel

https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_ ... llespiegel

Nederland: 15 x goud, 15x zilver, 13x brons
België: 6x goud, 5x zilver, 8x brons
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 13 aug 2018 18:09

fiedoo schreef: 12 aug 2018 19:15 Op belgische forums zijn er reacties als zou VDP zich heel onsportief gedragen hebben (elleboogstoot) tov Van Aert. Persoonlijk vond ik dat er niks aan de hand was. Mooie prestaties van de tenoren van een kleine sport.
Zijn er dan Belgische wielerforums waar activiteit is? Zou me verbazen.
Was overigens niks aan de hand, VdP had wel beter direct voor de linkerkant gekozen.

codex
Forum-lid

codex 13 aug 2018 18:33

Om de 4 jaar heb je een krachtmeting op, het allerhoogste sportgebied, tussen de Belgen en de Nederlanders in de enige echte klassieke sportbattle Nederland-Belgie.

Het WK korfbal.
Dat wordt 1x in de 4 jaar gehouden. Dit vanaf 1978.

Gezien de uitslagen lijkt het me wel duidelijk wie de grootste sportnatie is.

vanaf 1978 wordt deze superconfrontatie gehouden:Nu 10 keer totaal.
De sport van spruitjes en frisse jongens en meiden en het gezamelijke douchen.

Goud Nederland 9x Zilver 1x
Goud Belgie 1x Zilver 9x

Nog meer.

eerlijk is eerlijk. ik ben bij 2 demonstraties van Raymond Ceulemans geweest en dat is de grootste Belgische sporter aller tijden voor mij.

en in Nederland is de grootste sporter vanzelf Reinier Paping.Uitleg overbodig.
Dat was in 1963 gelijk de grootste sportprestatie, die ooit door een op 2 benen lopende mens, is gepresteerd.

Zie je ook gelijk wat het exacte verschil is tussen belgen en nederlanders op sportgebied. ;)

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 13 aug 2018 18:38

Korfbal..... en dan een WK, het wordt maar in 2 landen gespeeld.

:mrgreen: :mrgreen:

Tijanus
Forum-lid

Tijanus 13 aug 2018 20:00

codex schreef: 13 aug 2018 18:33 en in Nederland is de grootste sporter vanzelf Reinier Paping.Uitleg overbodig.
Dat was in 1963 gelijk de grootste sportprestatie, die ooit door een op 2 benen lopende mens, is gepresteerd.

Zie je ook gelijk wat het exacte verschil is tussen belgen en nederlanders op sportgebied. ;)
Bijna geheel eens.

Zoals Reinier zelf ook al opmerkte, was zijn grootste prestatie in 1963 dat hij die dag Jeen versloeg. Waarmee de grootste sportprestatie wellicht van "Reinier '63" was, maar over een langere periode gezien Jeen toch de grotere sportman was.

Niet in de laatste plaats wegens het weigeren van de hem aangeboden lauwerkrans van 1956. Ik schat dat Jeen wel eeuwig de enige zal blijven die en een Elfstedentocht gewonnen, en Elfstedenoverwinning geweigerd heeft.
Veel epischer wordt het niet.

codex
Forum-lid

codex 13 aug 2018 23:03

Bedankt Tijanus voor je toevoeging.
Dat waren legendarische mannen.Inderdaad veel epischer wordt het niet of het moet de 11stedentocht worden ,die Maarten vder Weijden deze aankomende week gaat zwemmen! ....................om geld in te zamelen voor de kankerstichting.Hij heeft tot nu toe al ruim700.000 euro binnen gehaald. Waanzinnige kerel is dat.

en verder moeten we de ¨discussie"over nederlandse en belgische sporters maar niet te serieus nemen. ;)

En we hebben definitief ,sinds vandaag ,met Jacobsen een tweede sprinter van uitzonderlijke klasse.! Dat gaan mooie sprints worden de aankomende jaren in de Tour en vele wedstrijden.! :)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 13 aug 2018 23:40

Een sluwe Vos verliest nooit haar streken en wint door een tactische meesterzet de Crescent Vargarda in Zweden. Voor mijn gevoel is ze echt weer terug op haar oude niveau en wordt ze enkel van het veelwinnen van voorheen afgehouden doordat de concurrentie aan de top in de breedte veel sterker is geworden van vroeger.

Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 aug 2018 10:53

Vos zojuist op instagram...
Short for words yesterday, but after a night of sleep still... ...just Waow!! #VargardaWWT
Geweldig hoe blij ze ondanks haar buitengewone palmares nog is met zo'n zege. Heeft uiteraard ook alles te maken met de manier waarop ze won en vooral de jaren van fysieke tegenslag en dat ze eindelijk een streep zet onder haar reeks van tweede plaatsen in WorldTour wedstrijden.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 14 aug 2018 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 14 aug 2018 11:02

Gisteren live zitten kijken maar echt ongelooflijk knap hoe ze die laatste bocht nam en met zoveel snelheid uit die bocht een gat had wat ze ook gewoon even groot hield met een sprintend peloton achter zich,
Ach, ik zeg ook maar wat

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 aug 2018 11:14

timo2.0 schreef: 14 aug 2018 10:53 Geweldig hoe blij ze ondanks haar buitengewone palmares nog is met zo'n zege.
+1
Hebben we het thuis regelmatig over als we zitten te kijken. Dat vind ik echt zo, zo, zo geweldig aan haar. PASSIE in de allergrootste chocolade letters.
En een voorbeeld en inspiratie voor vele!

Echt iedere keer heerlijk om te zien :winkthumb:

marsvos
Forum-lid

marsvos 14 aug 2018 12:36

Der Patzerwagen naar LottoJumbo. Lekker voor de sprinttrein?

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 aug 2018 12:36

Die sprint van Jacobsen gisteren... Start op de middenlijn, gaat in een mooie rechte diagonaal naar het hek (de man in het wit erachter moet ervoor inhouden), en op de streep zit hij weer op de middenlijn.

Nou is sprinten in een rechte lijn best lastig. En daarom wordt een beetje zwieren hier en daar meestal niet bestraft. Maar dit gaat 2 maal de halve weg over....
Zijn de regels zo vaag of ruim, of is dit een Nederlander bij de Nederlandse tour, die de etappe mag houden?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie