Of toch iets Van die Aertdaniel1975 schreef: ↑13 jul 2023 16:21 Kennen jullie die mop van die renner die gisteren verkouden en niet fit was…..
tour 2023
Alaphilippe deed het ook al, met succes. Waarom niet trouwens.
Je kan ook het omgekeerde doen: in de Tour zo rijden dat je op het WK tekort komt. Nu moet ik precies aan iemand denken....
En helpt en passant het team aan 3 ritzeges, gaat zelf in de aanval en kleurt een etappe. Wie weet nog wel meer. Ondanks dat het een voorbereiding is laat ie al meer zien dan renners die het hun hoofddoel hebben gemaakt. Niks mis mee. (al had ikzelf graag gezien dat ie meer in de aanval zou rijden)
-
- Forum-lid HC
Ik vind dat ook niet zo,n probleem. De tour is vooral sprinten en klassement en dan blijven er een paar etappe,s over voor de overige.
En voor VDP en VA is het er niet makkelijker op geworden.
Als die twee wat willen moeten ze samen afspreken, want als er 1 mee is werkt dat niet.
En in een ronde wordt het niveau veel gelijkwaardiger als met een eendagkoers
Niemand lijkt ook echt goed deze tour en dan bedoel ik het niveau van VA afgelopen jaar en jaar ervoor met MVDP.
Er steken drie man boven uit. 1 sprinter en 2 klassements mannen de rest is heel gelijkwaardig
alhoewel ik denl als mvdp de sprints niet aantrekt er wel een had kunnen winnen
En voor VDP en VA is het er niet makkelijker op geworden.
Als die twee wat willen moeten ze samen afspreken, want als er 1 mee is werkt dat niet.
En in een ronde wordt het niveau veel gelijkwaardiger als met een eendagkoers
Niemand lijkt ook echt goed deze tour en dan bedoel ik het niveau van VA afgelopen jaar en jaar ervoor met MVDP.
Er steken drie man boven uit. 1 sprinter en 2 klassements mannen de rest is heel gelijkwaardig
alhoewel ik denl als mvdp de sprints niet aantrekt er wel een had kunnen winnen
De Tour is ook eigenlijk geen koers voor het koningstandem Wout & Mathieu. Veroordeeld tot knecht en zo nu en dan de strijdlust.
Rittenkappers zijn er zat er zijn er altijd wel een paar die een topdag hebben. Ze rijden allebei eigenlijk tegen alle anderen op de top 5-10 na.
Ik zit net naar het grafiekje voor vandaag te kijken: Finish Grand Colombier.............ik had deze net een beetje uit mijn systeem gewist....
Wat een ongelooflijk onregelmatig ding is dat. Om zelf naar boven te rijden niet fijn maar voor de koers niet slecht.
Rittenkappers zijn er zat er zijn er altijd wel een paar die een topdag hebben. Ze rijden allebei eigenlijk tegen alle anderen op de top 5-10 na.
Ik zit net naar het grafiekje voor vandaag te kijken: Finish Grand Colombier.............ik had deze net een beetje uit mijn systeem gewist....
Wat een ongelooflijk onregelmatig ding is dat. Om zelf naar boven te rijden niet fijn maar voor de koers niet slecht.
Is het niet logisch dat renners als Van Der Poel in een grote ronde met een parcours als dit minder dominant zijn? De meeste van die heuvelachtige etappes zitten dichter bij een bergrit dan bij een heuvelachtige klassieker. Kan je toch moeilijk verwachten dat van die mega explosieve types voor veel spektakel gaan zorgen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Matig seizoen? Word wereldkampioen veldrijden, wint 2 monumenten en word 2e in de RVV. Doe mij ook maar zo'n matig seizoendaniel1975 schreef: ↑14 jul 2023 09:473 touretappes en het groen zou ik blind omruilen voor een uitschieter op 1 dag in een verder matig seizoen….
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Zeker het parcours van dit jaar is totaal ongeschikt voor dit type renner. Erg knap dat Pedersen het dan toch nog flikt. Verder waren alleen bergritten en sprints inderdaad. Misschien met oog om op de toekomst dit soort renners te blijven trekken niet zo slim maar we kunnen ook niet zeggen dat het saai is zo.bartdr schreef: ↑14 jul 2023 09:28 Is het niet logisch dat renners als Van Der Poel in een grote ronde met een parcours als dit minder dominant zijn? De meeste van die heuvelachtige etappes zitten dichter bij een bergrit dan bij een heuvelachtige klassieker. Kan je toch moeilijk verwachten dat van die mega explosieve types voor veel spektakel gaan zorgen?
Campagnolo Ultra Dork
Volledig akkoord. Het is niet omdat het te zwaar is voor een klassiek type, dat het geen mooie koers kan zijn. Ik wou vooral benadrukken dat ik de verwachtingspatronen rond Van Der Poel en Van Aert toch overdreven hoog vind. Deze tour is toch echt alles wat een Pogacar zonder klassement ambitie nodig heeft om veel ritzeges te boeken?
- daniel1975
- Forum-lid HC