Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 mar 2013 09:02

havana schreef:Volgende patiënt graag! Erik Dekker is de naam.
En wanneer gaart Breukink bekennen? Of heb ik die in de "tsunami" van bekentenissen gemist.
Live fast; die young. mijn blog

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mar 2013 09:07

Karl66 schreef:Kijk dat lijkt me nou een ideale wereld. Medicijnen worden niet meer in een regulier programma getest, maar door sporters en als je ze een keer nodig hebt, ga je niet naar je arts maar naar een dopingdealer :D :D :D Wat jouw specifieke situatie betreft, als je een middel tegen hoogteziekte nodig hebt, dan zou ik niet op zoek gaan naar epo omdat "men" zegt dat het ervoor helpt. Dan zou ik echt adviseren om naar je arts toe te gaan en een middel voor te laten schrijven.
Een arts gaat echt niets voorschrijven omdat je op vakantie op hoogte niet optimaal presteert. Gewoon even een paar dagen rustig doen dat je lichaam er op z'n minst een beetje aan kan wennen lijkt mij een vrij logisch plan als je er niet goed tegen kunt. Andere oplossing is gewoon lager blijven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 06 mar 2013 09:22

123cyclo schreef:Ok, op de wie, wat, warom, waar en hoe vragen krijgen we steeds meer inzicht. Maar wordt het nu niet eens tijd voor her openbaar mini. Om onderzoek te doen. Met al deze bekentenissen is er toch genoeg reden om te vermoeden dat er strafbare feiten zijn gepleegd? En om te achterhalen hoe een doping netwwrk in elkaar zit en nog bezig ig?
Dan zal toch eerst de wet moeten veranderen, doping is nl. niet strafbaar in Nederland.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 06 mar 2013 09:44

Het hoge woord is er uit. Nu iedereen tevreden. Boogerd heeft ook gepakt net als de rest van het peloton,kan zichzelf weer in de spiegel kijken en hoeft niet meer te liegen. En nu Dekker? En dan?

Ik moet zeggen dat de bekentenis een bevestiging is wat iedereen al dacht maar toch verraste het mij wel dat hij nu bekent.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

renec
Forum-lid

renec 06 mar 2013 09:51

Iemand opperde het al een keertje in dit topic, maar moet gelijk denk aan dit twitter bericht van het zoontje van Erik Dekker..

Afbeelding

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 06 mar 2013 10:02

renec schreef:Iemand opperde het al een keertje in dit topic, maar moet gelijk denk aan dit twitter bericht van het zoontje van Erik Dekker..

:-)

ben benieuwd naar zijn tweets.....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 06 mar 2013 10:04

rob74 schreef:
havana schreef:Volgende patiënt graag! Erik Dekker is de naam.
En wanneer gaart Breukink bekennen? Of heb ik die in de "tsunami" van bekentenissen gemist.
Had Jerommeke al bekend?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 06 mar 2013 10:15

Ts wel eerlijk dat hij meteen toe geeft dat z,n mooiste overwinningen met doping zijn behaald.

WdvB
Forum-lid

WdvB 06 mar 2013 10:18

mrcoffee schreef:Het hoge woord is er uit. Nu iedereen tevreden. Boogerd heeft ook gepakt net als de rest van het peloton,kan zichzelf weer in de spiegel kijken en hoeft niet meer te liegen. En nu Dekker? En dan?
van Bon, Groenendaal, Dekker, Knaven, Breukink, misschien van Moorsel ook wel en tig anderen, who know's, wie ga je vertrouwen?
De wielersport krijgt nu eindelijk de publiciteit die het verdient en zelf heeft afgedwongen.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 06 mar 2013 10:19

amclassic-fan schreef:
Karl66 schreef:Kijk dat lijkt me nou een ideale wereld. Medicijnen worden niet meer in een regulier programma getest, maar door sporters en als je ze een keer nodig hebt, ga je niet naar je arts maar naar een dopingdealer :D :D :D Wat jouw specifieke situatie betreft, als je een middel tegen hoogteziekte nodig hebt, dan zou ik niet op zoek gaan naar epo omdat "men" zegt dat het ervoor helpt. Dan zou ik echt adviseren om naar je arts toe te gaan en een middel voor te laten schrijven.
Een arts gaat echt niets voorschrijven omdat je op vakantie op hoogte niet optimaal presteert. Gewoon even een paar dagen rustig doen dat je lichaam er op z'n minst een beetje aan kan wennen lijkt mij een vrij logisch plan als je er niet goed tegen kunt. Andere oplossing is gewoon lager blijven.
Tsja, dat lijkt me geen oplossing als je maar een weekje op vakantie gaat in de Alpen om te fietsen of wintersporten. Ik denk dat ik binnenkort toch maar even langs mijn huisarts ga om te kijken wat hij me kan voorschrijven, of naar wat voor een soort persoon hij me kan door verwijzen. Het gaat me ook niet op de prestatie, maar wel om het genieten van het fietsen op hoogte. Want ik wil wel boven de 1500m tot 3000m kunnen fietsen met mijn bikematen zonder fysieke problemen. Tijd voor acclimatiseren is er in een week haast niet. Het gaat wel, maar met erg veel moeite, terwijl in NL meestal gewoon mijn bikematen bij houd (meestal zelfs harder). In de Alpen wil geen blok aan het been zijn van de groep omdat het niet lekker gaat.

Ik dacht misschien dat er gebruikers waren onder de forumleden (want kan me niet voorstellen dat er niemand gebruikt, als profs al het een en ander achter elkaar toegeven). Maar misschien is het sowieso wel een probleem om in Zwitserland en Italië met drugs/dope te gebruiken, wat in Nederland wel "legaal" zou kunnen vanwege het drugs beleid in Nederland. Geen idee of er daar straffen voor zijn in Italië en Zwitserland.

Acclimatiseren is het remedie, maar er zouden toch snellere oplossingen moeten zijn... Oplossing zou zijn door te gaan trainen in Nederland met ijle lucht, zodat ik in de vakantie gewend aan ben. Echter heb ik niet de middelen waar Boogaard wel gebruik van heeft kunnen maken.

Ik vind het ook wel een beetje hypocriet dat iedereen hier zo graag wil horen dat profs het een en ander gebruikt hebben. Alsof dat allemaal zo verrassend is. Tuurlijk zijn er ook een heleboel niet gebruikers geweest, maar ook een heleboel wel gebruikers bij de profs. Zo zullen er altijd middelen zijn die legaal zijn, maar ook middelen die illegaal zijn... ;)

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 06 mar 2013 10:29

mrcoffee schreef:Ik moet zeggen dat de bekentenis een bevestiging is wat iedereen al dacht maar toch verraste het mij wel dat hij nu bekent.
Er gaan geruchten dat Matschiner donderdag als getuige bij de zaak Rasmussen gehoord wordt, en daar flink uit de school gaat klappen. Ik denk dat Michael dit voor wilde zijn.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 mar 2013 10:41

WdvB schreef:
mrcoffee schreef:Het hoge woord is er uit. Nu iedereen tevreden. Boogerd heeft ook gepakt net als de rest van het peloton,kan zichzelf weer in de spiegel kijken en hoeft niet meer te liegen. En nu Dekker? En dan?
van Bon, Groenendaal, Dekker, Knaven, Breukink, misschien van Moorsel ook wel en tig anderen, who know's, wie ga je vertrouwen?
De wielersport krijgt nu eindelijk de publiciteit die het verdient en zelf heeft afgedwongen.
In Nederland bekent de ene na de andere renner en in het buitenland lachen ze zich een bult om die rare "Ollanders". Belgen, Italianen, Spanjaarden, ze houden allemaal hun mond dicht.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie