Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 17 jun 2014 21:01

goede keuze Yortak, veel plezier met je Aeroad

B. Banner
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:56

B. Banner 17 jun 2014 22:12

Mijn voorgaande fietsen/ frames waren gepoedercoat. Voor onderhoud zette ik deze soms in de auto wax. De matte afwerking van Canyon is redelijk vlek gevoelig. Kan ik deze ook onderhouden met bijvoorbeeld Turtle Wax of dien ik daar een speciaal middel voor te gebruiken? Is iemand bekend met Canyon Frame Protection Emulsion?

Afbeelding
Canyon schreef:The CANYON frame Protecting emulsion suits for the application on frames. You Brightens colors, smoothes fine scratches on the surface and forms a uniform temporary wash-resistant film. The frame Protecting emulsion is compatible with lacquer, carbon, basalt fiber, metal, plastic, rubber and has a UV protection.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 18 jun 2014 03:41

Yortak schreef:Na veel wikken en wegen, veel lezen op dit forum en verhalen aan te hebben gehoord van de Canyon fans in mijn omgeving, ook besloten mij bij de groep aan te melden :D (groep Canyon liefhebbers)

Sinds een tijd deed ik eigenlijk niets meer aan sport en het fietsen wat ik eerder deed stond mij altijd nog goed bij. Beleefde er altijd veel plezier aan!

Nu had ik nog een Trek Madone 5.9 die eigenlijk een maatje te klein was dus was het een goed moment om deze te vervangen door een Canyon om het fietsen weer nieuw leven in te blazen 8-)

Afbeelding

De oude :-)


En hier het resultaat van de enthousiasme:
Afbeelding
Proficiat ! Mag ik dan eens gokken ? Trek maat 58 en de aeroad in de XL ?
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
Macer77
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 mei 2012 20:48
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Macer77 18 jun 2014 07:55

@Yortak, schitterende fiets, al vind ik die rode kapjes bij de hendels iets te veel van het goede..

Het is nu 4 weken geleden dat mijn Canyon is afgeleverd en inmiddels heb ik 1.600 kilometer op mijn nieuwe bike gefietst.. Ik kan niet anders zeggen dat het een geweldige aankoop is geweest, wat een heelijke fiets. In vergelijking met mijn oude Alu Trek 2.5 rijdt het zoveel soepeler... Wel een paar keer last gehad van een tikje, maar deze heb ik er nu uit (waarschijnlijk waren het pedalen).

Als ik toch een puntje van kritiek moet geven is het dat de interne bekabeling bij erg hobbelige wegen bijhoorlijk trilt en luidruchtig is.. Maar dit komt maar zelden voor.
- Canyon Ultimate CF SL 9.0
- Canyon Speedmax CF SL 8.0
- Strava

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 18 jun 2014 08:00

Erg mooie fiets! Geniet er van!
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

Gebruikersavatar
Yortak
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2014 20:29
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar Yortak 18 jun 2014 08:50

brekson schreef:
Yortak schreef:Na veel wikken en wegen, veel lezen op dit forum en verhalen aan te hebben gehoord van de Canyon fans in mijn omgeving, ook besloten mij bij de groep aan te melden :D (groep Canyon liefhebbers)

Sinds een tijd deed ik eigenlijk niets meer aan sport en het fietsen wat ik eerder deed stond mij altijd nog goed bij. Beleefde er altijd veel plezier aan!

Nu had ik nog een Trek Madone 5.9 die eigenlijk een maatje te klein was dus was het een goed moment om deze te vervangen door een Canyon om het fietsen weer nieuw leven in te blazen 8-)

Afbeelding

De oude :-)


En hier het resultaat van de enthousiasme:
Afbeelding
Proficiat ! Mag ik dan eens gokken ? Trek maat 58 en de aeroad in de XL ?
Dat klopt inderdaad :-) dat moet je vaker doen gokken, ligt je wel goed namelijk ;)
Canyon Aeroad CF 9.0 SL
Garmin Edge 810

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 18 jun 2014 08:53

Gisteren een rit gemaakt in de regen. Weg gegaan met half droog en uiteindelijk vol de regen meegepakt. Ging verbazend goed op 1 x lichtelijk slippen bij een stoplicht (is ook logisch gezien daar meer rubber ligt) en slecht 20-30% remkracht hebben op de afdaling.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yortak
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2014 20:29
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar Yortak 18 jun 2014 08:56

Macer77 schreef:@Yortak, schitterende fiets, al vind ik die rode kapjes bij de hendels iets te veel van het goede..

Het is nu 4 weken geleden dat mijn Canyon is afgeleverd en inmiddels heb ik 1.600 kilometer op mijn nieuwe bike gefietst.. Ik kan niet anders zeggen dat het een geweldige aankoop is geweest, wat een heelijke fiets. In vergelijking met mijn oude Alu Trek 2.5 rijdt het zoveel soepeler... Wel een paar keer last gehad van een tikje, maar deze heb ik er nu uit (waarschijnlijk waren het pedalen).

Als ik toch een puntje van kritiek moet geven is het dat de interne bekabeling bij erg hobbelige wegen bijhoorlijk trilt en luidruchtig is.. Maar dit komt maar zelden voor.
Ja klopt inderdaad denk dat ik binnenkort even op zoek ga naar zwarte kapjes. En inderdaad een heerlijke fiets om op te rijden.

Gelukkig nog geen last gehad van geluid van de interne kabels.

Jij iig ook veel km plezier op je nieuwe Canyon :D

@elboutero thnxs, ik heb zo'n gevoel dat dat helemaal goed gaat komen
Canyon Aeroad CF 9.0 SL
Garmin Edge 810

tallguy
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:38

tallguy 18 jun 2014 10:10

Voor degene die, net zoals ik, geïnteresseerd zijn in de Canyon Endurance CF 8.0 (die nog niet beschikbaar is) hebben ze de prijs verhoogd van € 1.599 naar € 1.699.

Waarschijnlijk is de vraag groot naar de nieuwe 5800-groep.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 18 jun 2014 10:35

Endurance = Endurace ;)

tallguy
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:38

tallguy 18 jun 2014 10:59

:) je hebt helemaal gelijk.
Ben overigens benieuwd hoe de zwart/rood kleurstelling er in reallife uitziet.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 18 jun 2014 11:25

tallguy schreef::) je hebt helemaal gelijk.
Ben overigens benieuwd hoe de zwart/rood kleurstelling er in reallife uitziet.
Het was meer een algemene opmerking trouwens ;-) ikzelf dacht ook dat het Endurance was totdat ik het filmpje zag op Youtube :lol: :lol:
Denk gewoon aan Dura Ace met "en" ervoor... endurace 8-)

Plaats reactie