Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 03 apr 2015 09:47

Wat mij betreft een gemiste (marketing) kans van Pina. Frame zal er alleen maar duurder en mogelijk ook kwetsbaarder van worden. Dat terwijl andere merken met hun speciale, op comfort gerichte, frames goede zaken doen.
Abide.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 03 apr 2015 10:51

Mooie inpassing van het gebruik van een elastomeer. Vergelijkbaar als wat trek doet met hun isokoppeling tussen zadelpenbuis en bovenbuis. Vooral interessant om te zien dat dit systeem geen echte bewegende onderdelen heeft en dus storingsgevoelig zou moeten kunnen werken. Bewegingen zijn namelijk maar marginaal lijkt me.

Weet iemand of de liggende achtervork scharnierend is opgesteld? of is het de bedoeling dat de flex van de elastomeer dermate klein is dat de liggende achtervork dient te buigen (al is het minimaal)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 03 apr 2015 10:57

Parijs-Roubaix is 50 kilometer over kasseien maar 200 kilometer over asfalt. Leuk als je een vijfde van de koers meer comfort hebt maar ik hoop voor Wiggins dat het geen vermogensverlies op het asfalt veroorzaakt of in een eventuele eindsprint. In het verleden waren dit namelijk precies de issues waar renners met geveerde raceframes tegenaan liepen en in de uitleg van Sky en Pinarello hoor ik ze ook enkel over de voordelen op de stenen. En we hebben in de jaren negentig nog wat voorbij zien komen op dat gebied. Onderstaande fiets waarmee Greg Lemond Parijs-Roubaix reed doet mij qua constructie van de achtervering alvast erg aan de Pinarello denken...

Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16422
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 apr 2015 11:03

F0RZA schreef:Nieuwe Dogma K8-S van Team Sky voor (o.a.) RVV. En jawel, met ingebouwd veersysteem.
....
Zou deze fiets Wiggins ook naar een zege in Parijs-Roubaix gaan helpen?
Een vering en toch hoge velgen behouden.

Niets meer dan een gimmick van de marketing boys bij Pina.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 03 apr 2015 11:05

timo2.0 schreef:Parijs-Roubaix is 50 kilometer over kasseien maar 200 kilometer over asfalt. Leuk als je een vijfde van de koers meer comfort hebt maar ik hoop voor Wiggins dat het geen vermogensverlies op het asfalt veroorzaakt of in een eventuele eindsprint. In het verleden waren dit namelijk precies de issues waar renners met geveerde raceframes tegenaan liepen en in de uitleg van Sky en Pinarello hoor ik ze ook enkel over de voordelen op de stenen.
Dit oude probleem is inmiddels toch ook al verholpen bij de betere fully mountainbikes waarbij de invering onder het fietsen minimaal is. De isospeed techniek van Trek levert toch ook geen problemen met vermogensverlies?

Er zit natuurlijk verschil tussen een vering en een trillingsdemper. Een elastomeer is bij uitstek geschikt om trillingsdoorgave te verminderen en een zeer lichte mate van vering toe te laten. Het gaat hier om uitwijkingen van 2 à 3 mm en geen 100mm+ veerweg zoals bij jou voorbeelden.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 03 apr 2015 14:41

Heeft Brailsford soms media training gehad bij Jonathan Ive? Het is net alsof ik naar de uitleg van de nieuwste Iphone zit te kijken.

http://www.pinarello.com/en/multimedia/ ... esentation


Dit staat trouwens in het verkeerde topic: Marc Cameron heeft het in het filmpje over een "Pinerola Bike", lijkt me meer een naam voor een kopie uit China. En hij had het ook over een Pinarolo en dat is eer eentje die gemaakt is van Chocolade...denk ik.
Afbeelding

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 04 apr 2015 18:38

Net mijn nieuwe frameset Dogma F8 opgehaald bij 12Go Biking. Perfect geholpen en helemaal geen dozenschuiver zoals Vos.

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 04 apr 2015 18:42

Waar blijven die foto's dan? ;)

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 04 apr 2015 19:00

Foto's zullen zeker volgen als de fiets volledig klaar is en opgebouwd.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 05 apr 2015 11:42

Mij benieuwen of ze er vanmiddag nog voordeel van gaan hebben...
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 003&type=1

Als de marketing net zoveel blabla is al bij hun geveerde mtb... Mooi filmpje, maar voor de rest... https://www.youtube.com/watch?v=Yn7bTKb48S0. Daarvan rijden er weinig rond en profs heb ik er ook nooit op zien rijden... Misschien is de F8 gewoon veels te stijf in alle richtingen en alleen bedoeld voor mooi egaal en droog asphalt. Je ziet er toch regelmatig aardig wat renners mee onderuit gaan... Om het nu op de oude Cannondale Scalpel manier op te lossen bij een racefiets... Flex van de liggende achterbrug en elastomeren?? Elastomeren zijn maar beperkt houdbaar volgens mij en vraag me af hoe de staat is na meer dan 100km.... K2/Proflex is in het verleden ooit begonnen met elastomeren op de mtb, net als een aantal vork fabrikanten... Echt duurzaam is dat niet en de eigenschappen verminderen ook vrij snel... Ik zie alleen niet of de uiteindelijk fiets van Pinarello nu nog steeds elastomeren gebruikt. Demper zit er iets anders uit...

Maar wie weet wint er vanmiddag wel een Pinarello en heeft dat aan de fiets gelegen... ;). De oplossing voor gewoon een goed comfortabeler frame zoals de andere merken doen lijkt me overigens beter in meerdere opzichten...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16742
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 apr 2015 12:05

Suntoro schreef:K2/Proflex is in het verleden ooit begonnen met elastomeren op de mtb, net als een aantal vork fabrikanten... Echt duurzaam is dat niet en de eigenschappen verminderen ook vrij snel...
Als je je F8 zo aantreft wordt je in ieder geval niet vrolijk:
Afbeelding
:mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 05 apr 2015 12:17

:lol: Lijkt wel of die elastomeren zijn vervangen door een stukje huisvlijt met gebakken banaan... :mrgreen:

Plaats reactie