Het dopingtopic 2.0
Dan ben ik wel weer benieuwd welke gepakte renners uit die landen ook echt de gevangenis in zijn gegaan, omdat ze gepakt hebben.mda1 schreef: Dé reden dat de renners in Spanje, Italie en Belgie niet bekennen zoals Nederlanders, Duitsers en Amerikanen, is dat als je in NL bekent, je een krantenartikel en een interview krijgt, en als je in Belgie of Spanje bekent je een gevangennisstraf krijgt. Reken maar dat als Boogerd een jaar gevang in het vooruitzicht was gesteld bij een bekentennis hij nu nog zijn kaken stijf op elkaar had gehouden...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Ik las dit pas ook in een (vrij vilein) stukje van Mart Smeets; klopt echter niet helemaal: Museeuw - jarenlang België's renner nummer 1 - heeft uiteindelijk ook (al lang) bekend - zij het ook pas (en da's een constante) 1° nà zijn carrière, en 2° omdat hij ècht niet anders kon. Frank VdB, die andere grootheid, hoefde (net als Bruylants) zelf niets te bekennen, de feiten spraken voor zich, en die brave Ludo Dierckxens was als enige zo onnozel dingen toe te geven die hem niet eens werden aangewreven. Nico Mattan heeft het ook impliciet toegegeven, maar daar lag eigenlijk al lang niemand meer van wakker. Steels en Van Petegem, andere toppers van dezelfde generatie, werd vooralsnog niks gevraagd, dus waarom zouden zij ineens beginnen praten (zoals Ludo is er tenslotte maar één), Bruyneel is zijn geloofwaardigheid sowieso voor altijd kwijt (nu zelf met bekentenissen komen om zijn blazoen op te poetsen - waarom doen ze het anders? - zou wat belachelijk zijn), en Axel Merckx zal ook wel geweten hebben wat er in de wereld te koop was (en wààr): met of zonder bekentenissen denk ik dat niemand zich nog veel illusies maakt, dus wat doet het er eigenlijk toe?timo2.0 schreef: In Nederland bekent de ene na de andere renner en in het buitenland lachen ze zich een bult om die rare "Ollanders". Belgen, Italianen, Spanjaarden, ze houden allemaal hun mond dicht.
Pas eens die hele Rabo-bal aan het rollen ging koos de ene renner na de andere eieren voor zijn geld, gewoon omdat het zonlicht loochenen nu eenmaal nog een slechter alternatief was. Dus om nu te zeggen dat die Ollanders zoveel grootmoediger zouden zijn: nou... (mogelijk barst de Mapei-etterbuil ook nog wel eens open - al werden eerdere beschuldigingen over collectief georganiseerde doping tot dusver niet hard gemaakt)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Dario, wie beweert dan dat die "Ollanders" grootmoediger zijn? Volgens mij is dom (in de ogen van de Belgen, Italianen en Spanjaarden) geen synoniem voor grootmoedig. Wat die "rabo-bal" betreft: het zwijgen van de oud-raborenners uit België en Spanje is ook een gegeven.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
http://www.nu.nl/sport/3360753/mollema- ... oedig.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onomertaësk felle kritiek van Mollema en Boom.
Ook omdat dat nou ook weer 2 renners zijn waarvan 'men' zegt dat het nou toch wel tijd wordt dat ze eens echt grote prijzen gaan pakken, dat ze teveel gepamperd zijn etc. Zou het zijn omdat ze echt clean zijn?
Onomertaësk felle kritiek van Mollema en Boom.
Ook omdat dat nou ook weer 2 renners zijn waarvan 'men' zegt dat het nou toch wel tijd wordt dat ze eens echt grote prijzen gaan pakken, dat ze teveel gepamperd zijn etc. Zou het zijn omdat ze echt clean zijn?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Haha, Mollema laat zich ook altijd een reactie ontlokken. Wat voor nut heeft om je mening te gaan zitten verkondigen? Kan nog weleens verkeerd uitpakken....
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
Nee, dat was wel de toon in het stukje van Mart Smeets, althans: de niet-Ollanders in kwestie lijken er toch een ander (katholiek, allicht ) moraliteitsbesef op na te houden, zodat dat 'dom' in die optiek louter sarcastisch wordt...timo2.0 schreef:Dario, wie beweert dan dat die "Ollanders" grootmoediger zijn? Volgens mij is dom (in de ogen van de Belgen, Italianen en Spanjaarden) geen synoniem voor grootmoedig. Wat die "rabo-bal" betreft: het zwijgen van de oud-raborenners uit België en Spanje is ook een gegeven.
Wat het zwijgen van oud-Raborenners betreft: zoals gezegd ligt de geloofwaardigheid van Bruyneel toch al aan diggelen, dus wie maalt daar nog om? En Nuyens en Freire blijven inderdaad in de luwte, tja: allicht omdat ze zich op een veilige afstand bevinden en dus voorlopig niet met de rug tegen de muur staan...
Laatst gewijzigd door dario op 06 mar 2013 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik weet het niet, maar ik vind het verdacht als renners hun mening niet hardop spuien tegen doping, dus ik vind het goed wat Boom en Mollema zeggen (ervan uitgaande dat ze clean rijden!)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Zeker voor renners die rechtstreeks benadeeld werden door bewezen dopinggebruik van concurrenten: als die clean zijn hebben ze inderdaad alle reden om hun ongenoegen uit te schreeuwen; gek genoeg gebeurt dat nauwelijks... (zo'n Schleck die zegt dat je Armstrong niet te hard mag veroordelen, die bekent toch impliciet dat hij ook boter op het hoofd heeft?) In het geval van jonge Rabo-renners snap ik ook dat ze zich willen distantiëren van vroegere (?) praktijken binnen die ploeg. Maar als ze er geen directe aanleiding toe hebben wordt het ook wel wat vermoeiend op den duur, vrees ik... Zo'n De Gendt (laten we hem het voordeel van de twijfel geven) heeft allicht wel andere dingen aan zijn kop: renners moeten zich in de eerste plaats profileren door te koersen, en niet door meningen te spuien. (en leg me nu aub niet in de mond dat ik beweer dat renners géén meningen mogen spuien: dat staat er nl. niét!)
Dat dus.dario schreef:Zeker voor renners die rechtstreeks benadeeld werden door bewezen dopinggebruik van concurrenten: als die clean zijn hebben ze inderdaad alle reden om hun ongenoegen uit te schreeuwen; gek genoeg gebeurt dat nauwelijks...
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Michael Boogerd, Thomas Dekker, Simon Vroemen..... Ik vraag me af wie de drie andere Nederlandse sporters zijn die Stefan Matschiner van doping voorzag? Geen schaatsers en zwemmers i.i.g. volgens hemzelf. Eerder (2008) werden crosscountry-atlete Adriënne Herzog en hinkstapspringer Fabian Florant genoemd als klant van zijn managementbedrijf ISC. (Eerst genoemde heeft altijd bijzonder stellig ontkend ook maar iets met doping te maken te hebben gehad).
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/02/mat ... g-van-mij/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/02/mat ... g-van-mij/" onclick="window.open(this.href);return false;
In dat licht bezien begrijp ik ook niet dat mannen als Boom, Gesink, Mollema etc nog willen werken met Erik D en Adri v H.dario schreef:Zeker voor renners die rechtstreeks benadeeld werden door bewezen dopinggebruik van concurrenten: als die clean zijn hebben ze inderdaad alle reden om hun ongenoegen uit te schreeuwen; gek genoeg gebeurt dat nauwelijks...