Cannondale
Ik laat die op al m'n Cannondales staan. Ik vind het wel iets hebben.53x11 schreef:
Wel ff die waarschuwingssticker van de staande buis pulken!
Voornaaf is een Powerway PHB-L10 (Lefty), achternaaf een Novatec D772SB (142x12 steekas)Avvocato schreef:Mooie wielen Jakkel, wat zijn dat voor naven, kan het net niet lezen?
Inderdaad, origineel is 650B, deze zijn gewone 28" racewielen.feddek schreef:Erg mooi. Welke wielmaat is het? orgineel heeft de slate toch 650b?
Jordy1507 schreef:Hallo,
Ik ben aan het twijfelen om een CAAD12 105 als nieuwe fiets te kopen.
Nu twijfel ik alleen over de framemaat.
Ben dit weekend bij de FM geweest en die zij dat voor eerder een maat 54 aangewezen is.
Zelf lijkt mij deze eerder groot en is 52 beter denk ik.
Ik ben 1m72 groot met een BBL van 76.5
Ik rij nu nog op een Vitus 992 waarvan ik geen idee heb van de maat :-p
Wat denken jullie?
Alvast bedankt
Na terug bij de FM te komen heb ik beslist om een framemaat 52 te nemen.
Ik was inderdaad verkeerd geweest met mijn BBL, dit was 78.5 i.p.v. 76,5.
In combinatie met mijn lichaamslengte van 172 cm heeft hij mij een maat 52 aangeraden.
Nu nog drie weken wachten en ik kan beginnen te rijden.
Kijk er al naar uit
Eerste crapy pic van de nieuiwe aanwinst. Voelt een beetje dubbel omdat het "moetje" was om iets nieuws te kopen, maar ik ga er vast plezier op beleven
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
-
- Forum-lid
Ik dacht even "huh", maar toen las ik je eerdere post. Snap je gevoelens, maar wel echt een tof ding dit! Als je dan toch een nieuwe moet kopen... Ga er vooral heel veel van genieten!raassie schreef:Eerste crapy pic van de nieuiwe aanwinst. Voelt een beetje dubbel omdat het "moetje" was om iets nieuws te kopen, maar ik ga er vast plezier op beleven
Die wagen kun je perfect gebruiken als gezinswagenjakkel schreef:Deze Cannondale zou wel passen op m'n oprit.
De nieuwe bike bevalt prima:-) Gisteren voor het eerst kort uitgelaten, met 2 rondjes Bakelse bossen en wat heen en weer rijden naar een nieuw rondje in Dierdonk.
Stuurt fenomenaal. Ik ben niet de beste stuurman, maar ik heb bakelse bossen al tientallen keren gereden en ook regelmatig voluit met de VN, met betere vorm. En toch redelijk wat pr'tjes, ondanks een buiteling op het einde. Iets te enthousiast en wat vermoeid
De zit is wat korter als op de VN, maar dit lijkt wat meer controle te geven. De fiets voelt alleen in het bos wat log aan als het op snelheid rechtdoor gaat. Op de weg is dat gevoel minder aanwezig.
Stuurt fenomenaal. Ik ben niet de beste stuurman, maar ik heb bakelse bossen al tientallen keren gereden en ook regelmatig voluit met de VN, met betere vorm. En toch redelijk wat pr'tjes, ondanks een buiteling op het einde. Iets te enthousiast en wat vermoeid
De zit is wat korter als op de VN, maar dit lijkt wat meer controle te geven. De fiets voelt alleen in het bos wat log aan als het op snelheid rechtdoor gaat. Op de weg is dat gevoel minder aanwezig.
Pijn is fijn, toch?
Na enkele jaren enkel en alleen Cervelo gereden te hebben, ben ik sinds vorige maand ook eigenaar van een mooi duo Cannondale's!
Plaatjes zal ik een dezer dagen even posten, als de SuperSix terug is van de FM
Allereerst heb ik een Cervelo R3 weg gedaan om te gaan rijden op een 2015 SuperSix Evo (gifgroen uiteraard )
Afgemonteerd met SRAM Force, een Quarq met Q-Rings, Cannondale stuur-pen, Fizik zadel in cannondale kleurstelling en een setje Mavic Cosmic Carbon Ultimate's moet het m'n km-vreter gaan worden als ik weer wat meer tijd heb om te trainen!
Daarnaast ook weer een nieuwe modder-flodder gekocht. 2015 Scalpel Carbon Race 29, uiteraard ook gifgroen. Afgemonteerd met SRAM XX1, Avid Juicy Ultimate's, Lefty Carbon, Rock Shox Monarch en een Prologo zadel in Cannondale kleurstelling
Plaatjes zal ik een dezer dagen even posten, als de SuperSix terug is van de FM
Allereerst heb ik een Cervelo R3 weg gedaan om te gaan rijden op een 2015 SuperSix Evo (gifgroen uiteraard )
Afgemonteerd met SRAM Force, een Quarq met Q-Rings, Cannondale stuur-pen, Fizik zadel in cannondale kleurstelling en een setje Mavic Cosmic Carbon Ultimate's moet het m'n km-vreter gaan worden als ik weer wat meer tijd heb om te trainen!
Daarnaast ook weer een nieuwe modder-flodder gekocht. 2015 Scalpel Carbon Race 29, uiteraard ook gifgroen. Afgemonteerd met SRAM XX1, Avid Juicy Ultimate's, Lefty Carbon, Rock Shox Monarch en een Prologo zadel in Cannondale kleurstelling