Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 06 mar 2013 15:17

tennisser schreef:Michael Boogerd, Thomas Dekker, Simon Vroemen..... Ik vraag me af wie de drie andere Nederlandse sporters zijn die Stefan Matschiner van doping voorzag? Geen schaatsers en zwemmers i.i.g. volgens hemzelf. Eerder (2008) werden crosscountry-atlete Adriënne Herzog en hinkstapspringer Fabian Florant genoemd als klant van zijn managementbedrijf ISC. (Eerst genoemde heeft altijd bijzonder stellig ontkend ook maar iets met doping te maken te hebben gehad).

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/02/mat ... g-van-mij/" onclick="window.open(this.href);return false;
Adriënne Herzog toch ook in verband gebracht met Fuentes? Lees net inderdaad dat zij ook een "business relation" had met Matschiner.
Grappig mijn eerste idee was eigenlijk gelijk : oooh schaatsers!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dario
Forum-lid

dario 06 mar 2013 15:26

Gastheerg schreef:
dario schreef:Zeker voor renners die rechtstreeks benadeeld werden door bewezen dopinggebruik van concurrenten: als die clean zijn hebben ze inderdaad alle reden om hun ongenoegen uit te schreeuwen; gek genoeg gebeurt dat nauwelijks...
In dat licht bezien begrijp ik ook niet dat mannen als Boom, Gesink, Mollema etc nog willen werken met Erik D en Adri v H.
Inderdaad: enerzijds hebben die jongens zeker een punt als ze Boogerd geen held vinden (al is het ook geen kunst om hem nu plots af te vallen), maar anderzijds distantiëren ze zich dan niet van al die anderen. Tja... :roll:
Laatst gewijzigd door dario op 06 mar 2013 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 mar 2013 15:27

dario schreef:Zeker voor renners die rechtstreeks benadeeld werden door bewezen dopinggebruik van concurrenten: als die clean zijn hebben ze inderdaad alle reden om hun ongenoegen uit te schreeuwen; gek genoeg gebeurt dat nauwelijks... (zo'n Schleck die zegt dat je Armstrong niet te hard mag veroordelen, die bekent toch impliciet dat hij ook boter op het hoofd heeft?) In het geval van jonge Rabo-renners snap ik ook dat ze zich willen distantiëren van vroegere (?) praktijken binnen die ploeg. Maar als ze er geen directe aanleiding toe hebben wordt het ook wel wat vermoeiend op den duur, vrees ik... Zo'n De Gendt (laten we hem het voordeel van de twijfel geven) heeft allicht wel andere dingen aan zijn kop: renners moeten zich in de eerste plaats profileren door te koersen, en niet door meningen te spuien. (en leg me nu aub niet in de mond dat ik beweer dat renners géén meningen mogen spuien: dat staat er nl. niét!)
Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe Bram Tankink zich voelt, die in 2008 nog uitriep dat hij Ricardo Ricco nog "op z'n bek wou slaan" terwijl hij toen zelf net bij QS vandaan kwam en voor Rabo reed.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dario
Forum-lid

dario 06 mar 2013 15:30

Inderdaad: wie in die tijd wèl zijn bek opentrok, was daarom ook niet noodzakelijk zuiver op de graat (Sella was ooit ook niet mals voor Riccò - en even dagen later liep hij zelf tegen de lamp!)...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 06 mar 2013 15:32

Gastheerg schreef:
dario schreef:Zeker voor renners die rechtstreeks benadeeld werden door bewezen dopinggebruik van concurrenten: als die clean zijn hebben ze inderdaad alle reden om hun ongenoegen uit te schreeuwen; gek genoeg gebeurt dat nauwelijks...
In dat licht bezien begrijp ik ook niet dat mannen als Boom, Gesink, Mollema etc nog willen werken met Erik D en Adri v H.
Wiens brood men eet....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

WdvB
Forum-lid

WdvB 06 mar 2013 15:34

daniel1975 schreef:Tuurlijk, sponsoren moeten zich terugtrekken. Wordt lastig als Specialized, Cannondale en Trek niks meer in de wielersport kunnen doen.... Deze merken bestaan bij de gratie van de topsport. Dan kan de consument zich niet meer vergapen/identificeren met die Sworks, die legendarische cols, etc.
Een groot deel van de sponsoren is onlosmakelijk zakelijk verbonden met de topsport.
En MB afdoen als gelukzoeker slaat nergens op. Dan kun je die hele generatie afschrijven als gelukzoekers.
http://nos.nl/video/481358-boogerd-beke ... bruik.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij doet het er (op 1:00) met een schamper lachje van af dat ie spijt heeft "dat ie niet in een andere periode wielrenner is geweest"...... alsof er in die andere periode wel clean werd gereden, alsof ie in die andere periode niet had gedoped. De ploegen lagen niet voor het oprapen voor Michael Boogerd.... oh, wat zielig, het slachtoffer.... maar als je hem ziet slikken tijdens zijn spijtbetuiging dan weet je wel zeker dat ie nog steeds een act ophoudt. Het enige waar ie spijt van heeft is dat ie niet langer de act kan ophouden, dat ie wel moet bekennen om nog een beetje geloofwaardigheid te behouden. Maar denk maar niet dat dit slachtoffer ook maar iets aan materiële welvaart vrijwillig gaat inleveren, hij is geen haar beter dan de gemiddelde bankdirecteur of Antilliaanse bolletjesslikker.

Op standpunt.nl (radio 1) wordt zelfs gesuggereerd dat MB slachtoffer is van het systeem.... en die nepwielerjournalist van de televaag is het er nog mee eens ook. Ook zijn familie schijnt alles gewoon geweten te hebben. Tien jaar lang de boel bedonderen vanuit het warme knusse vangnet van je familie.

Joost Posthuma werd ook nog geïnterviewd, die begon ook al te stotteren wanneer hij zou komen met een bekentenis..... maar Matschiner had hem nooit genoemd, dus nee, hij was clean..... Yeah right, maar wel tijdens het interview zo snel mogelijk over gaan op een ander onderwerp, namelijk dat er een streep getrokken moet worden onder het verleden en dat de hetze niet ten koste moet gaan van de jonge generatie. Geen verontwaardigde reactie van Posthuma te betreuren.

En Pieter Weening? ben jij als laatste Nederlandse Tour-etappe winnaar ook zo clean? En Tankink, die was toch zo verontwaardigd over Ricco?? Gespeelde boosheid of balen dat een collegarenner op amateuristische betrapt wordt? Wie is nog te vertrouwen nu overduidelijk blijkt dat renners niet te vertrouwen zijn, dat artsen niet te vertrouwen zijn en dat dopingcontroles niet te vertrouwen zijn. Triest, triest zootje bijelkaar.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 mar 2013 15:44

Grappig, ik zie in je hele lange verhaal geen enkele verwijzing naar de quote van mij erboven.
Less is bore

tennisser
Forum-lid

tennisser 06 mar 2013 15:52

Gastheerg schreef:
Precies.

Geldt ook voor:
renec schreef:Iemand opperde het al een keertje in dit topic, maar moet gelijk denk aan dit twitter bericht van het zoontje van Erik Dekker..
Afbeelding
Zo'n jongen zal zich toch ook steeds meer achter de oren gaan krabben. De ene na de andere collegaploeggenoot bekent terwijl zijn vader in dezelfde periode de zeges 'schoon' aaneen zou hebben geregen.... :?

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 06 mar 2013 16:38

WdvB schreef:[
Joost Posthuma werd ook nog geïnterviewd, die begon ook al te stotteren wanneer hij zou komen met een bekentenis..... maar Matschiner had hem nooit genoemd, dus nee, hij was clean..... Yeah right, maar wel tijdens het interview zo snel mogelijk over gaan op een ander onderwerp, namelijk dat er een streep getrokken moet worden onder het verleden en dat de hetze niet ten koste moet gaan van de jonge generatie. Geen verontwaardigde reactie van Posthuma te betreuren.
Op Wielerupdate wordt anders het volgende beweerd:

"Posthuma: "Boogerd moet loon terugbetalen"

Als het aan oud-wielrenner Joost Posthuma ligt, levert Michael Boogerd een deel van zijn loon en prijzengeld in over de periode dat hij doping heeft gebruikte. Posthuma zei dat woensdag tegen Radio 1 naar aanleiding van de dopingbiecht van Boogerd in NRC.next. Posthuma is van mening dat Boogerd, maar ook alle andere renners die dopinggebruik hebben bekend, een boete zouden moeten krijgen. "Nu komen ze er makkelijk vanaf. Even met de billen bloot en dan gaan ze weer verder." De voormalig ploeggenoot van Boogerd zei verder niet verrast te zijn over bekentenis van de Nederlander, maar gaf wel aan niets te hebben gemerkt van het dopinggebruik. De twee reden in 2005 en 2006 samen voor de Raboploeg."

Er staat me bij dat Posthuma ook in verband werd gebracht met het Humanplasma verhaal, als dat klopt dan is dit wel erg hypocriet.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 mar 2013 19:25

http://www.cyclingnews.com/news/landis- ... -jellyfish" onclick="window.open(this.href);return false;
Floyd Landis has reacted to the news that Michael Boogerd has confessed to doping by telling Cyclingnews that the admission is "too little too late".

Landis, who won the Tour de France in 2006 before being stripped of his title for a positive testosterone test, served a two year ban before coming clean and admitting to his doping past. In a tell all interview with Paul Kimmage in 2011 Landis told the story of how he and Boogerd had shared doping stories during the 2006 race. Landis told Kimmage that he had a blood transfusion done during the Tour, and it resulted in a bruise on his arm. “The next day I rode alongside Michael Boogerd and he pointed to my arm. Then he pointed to his arm and he made a gesture of: 'I have the exact same thing',” he told the former Sunday Times writer. At the time Boogerd laughed off the accusation stating that he had never taken performance enhancing drugs – despite links to organised doping during the late 90s and 2000s at Rabobank.

After the Kimmage interview Boogerd told the Dutch press that, “He [Landis] did not say that I've used drugs, but he insinuates it. He knows what he did and therefore can only assume that I did the same." Boogerd, who retired after the 2007 season, said he did not know why Landis mentioned him. “Maybe it's because of our argument in the Tour in 2006. He showed no respect for the yellow jersey and I called him an arrogant jellyfish.”

On Monday night Boogerd confessed to taking several doping products during a decade of his 14 year long career. In recent weeks he has faced criticism for upholding an innocent stance even after confessions from several former Rabobank teammates but on Monday he told NOS that he used EPO, cortisone and blood transfusions. Rather surprisingly he denied ever doping for the Tour de France, a race in which he won two stages and finished inside the top ten. “Sooner or later these guys will realise that half confessions only lead to confessions about those confessions at a later date. There are guys who called me a cheater for four years and then a liar for three more. It’s too little, too late,” Landis told Cyclingnews after reading the news on Wednesday. After being stripped of the Tour title in 2006 first place went to Spain’s Oscar Periero. Landis later accused the Spaniard of doping during their time at Phonak in 2005, an accusation the Spaniard denied. “I’m looking forward to Periero’s half confession one of these days as well,” Landis said.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dario
Forum-lid

dario 06 mar 2013 19:27

Hm Boogerds verhaal is niet altijd even consistent.
Bij de profs '"moest je wel gebruiken, omdat je anders gewoon niet meedeed", maar anderzijds zijn zijn zeges niet noodzakelijk besmet, aangezien hij "ook hele perioden niet gebruikte"...
En hij kwam in contact met doping doordat er in het peloton over werd gepraat, maar van een dopingcultuur binnen de eigen ploeg was hij niet op de hoogte. :roll:

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 mar 2013 19:31

scepticus schreef:
Gastheerg schreef:
Wiens brood men eet....
Ik maak gelukkig andere keuzes! Eet je maar een keer een half jaar geen ossenhaas. Je rug recht houden is een stuk makkelijker uitleggen aan je kinderen dan dat je jaren de boel belazerd heb.

Plaats reactie