Erg fraai! Maar wel door Canyon gemaakt voor Nicolas Roux/Mavic.....en hij gaat er vooral mee klimmen?! Zou hij weten dat er ook nog een (veel beter geschikte) CF SLX is ?!Stuntman Mike schreef:Nog een leuk kleurtje:
Canyon
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Zeker fraai. Wat zouden de wachttijden wel niet zijn wanneer ze daar in Koblenz standaard de fietsen zo net in de lak zouden zetten..Stuntman Mike schreef:Nog een leuk kleurtje:
Weet iemand waar ik een alternatieve top/ headset cap kan vinden? De website verwijst naar accessoires in de shop maar daar is echter niets te vinden.
Als alternatief, een top/ headset cap met expander zet het i-Lock onnodig onder druk? Ik kan echter geen vergelijkbare caps vinden als de geplaatste Acros cap dan een top/ headset cap met expander welke ik eigenlijk overbodig vind.
---
Edit: Acros gesloten stem cap als uit de Canyon shop nabij 29-01-2013
Bron: http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... #p18115077
Bron: http://www.canyon.com/_en/service/faq.html?c=1Canyon schreef: Why isn't there a headset cap on my Ultimate CF/AL fork steerer?
We have done this deliberately so that you can clearly see that the new Acros I-Lock headset, which was especially developed for Canyon, no longer requires a conventional A-clamp in the fork steerer.
Headset caps are available in our accessories domain.
Als alternatief, een top/ headset cap met expander zet het i-Lock onnodig onder druk? Ik kan echter geen vergelijkbare caps vinden als de geplaatste Acros cap dan een top/ headset cap met expander welke ik eigenlijk overbodig vind.
---
Edit: Acros gesloten stem cap als uit de Canyon shop nabij 29-01-2013
Bron: http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... #p18115077
Die is wel in de shop, maar volgens mij alleen als je via de Duitse site kijkt (elk land heeft zo zijn eigen assortiment), vreemd maar waar. http://www.canyon.com/accessories/#category=F14&id=4306
Ah, top. Dank je Karluk.
Zojuist heb ik de vorkbuis op maat gezaagd en zit de top cap ook beter. De vorkbuis valt nu netjes in de uitsparing waardoor de top cap beter aansluit. Vanwege het aantal spacers was dit af fabriek niet mogelijk en was de top cap er relatief makkelijk af te halen was. Hij lag op de spacers waar hij nu een randje van de vorkbuis omsluit.
Zojuist heb ik de vorkbuis op maat gezaagd en zit de top cap ook beter. De vorkbuis valt nu netjes in de uitsparing waardoor de top cap beter aansluit. Vanwege het aantal spacers was dit af fabriek niet mogelijk en was de top cap er relatief makkelijk af te halen was. Hij lag op de spacers waar hij nu een randje van de vorkbuis omsluit.
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
spacer boven stuurpen zou alleen esthetisch nut hebben. Ik laat enkele mm's ruimte boven stuurpen. Die kunststof topcap monteer ik meestal zonder de o-ring. Zit krap zat.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48
@knutmo: Ik woon in Zuilen en heb een Canyon AL uit 2013, een kijkje nemen is altijd mogelijk, een stukkie samen fietsen kan ook. Stuur maar PB.
Die CF SLX heeft hij ook hoor. In dezelfde kleuren en afmontage.tomtom schreef:Erg fraai! Maar wel door Canyon gemaakt voor Nicolas Roux/Mavic.....en hij gaat er vooral mee klimmen?! Zou hij weten dat er ook nog een (veel beter geschikte) CF SLX is ?!Stuntman Mike schreef:Nog een leuk kleurtje:
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik denk dat het persoonlijke voorkeur is wat er beter is voor klimmen. Zeker voor die kliene mannetjes met korte benen heb je nog wat drop met een aeroad.
En toch klimmen ze er niet mee....wasbeer2006 schreef:Ik denk dat het persoonlijke voorkeur is wat er beter is voor klimmen. Zeker voor die kliene mannetjes met korte benen heb je nog wat drop met een aeroad.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dan ben ik op zoek naar een goede rede..... bij scott doen ze het ook bijna niet en ook daar snap ik niet waarom.
Een aeroframe is altijd sneller met de huidige regels.
De aero frames zijn daar qua geo ook nog eens gelijk. Prive snap ik het nog omdat je die fietsen lichter kan maken, al is dat ook maar 2 tot 300 gram.
zal wel een commerciele zijn
Een aeroframe is altijd sneller met de huidige regels.
De aero frames zijn daar qua geo ook nog eens gelijk. Prive snap ik het nog omdat je die fietsen lichter kan maken, al is dat ook maar 2 tot 300 gram.
zal wel een commerciele zijn