Pagina 616 van 1870

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jun 2014 22:22
door tomtom
Stuntman Mike schreef:Nog een leuk kleurtje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8-)
Erg fraai! Maar wel door Canyon gemaakt voor Nicolas Roux/Mavic.....en hij gaat er vooral mee klimmen?! Zou hij weten dat er ook nog een (veel beter geschikte) CF SLX is ;) ?!

Re: Canyon topic

Geplaatst: 22 jun 2014 11:26
door flins
Kijkende op de Canyon site, zie ik dat er erg veel uitverkocht is momenteel, zowel in race als MTB...
Benieuwd wanneer de nieuwe modellen verschijnen op de site, zal wel weer oktober worden...

Re: Canyon topic

Geplaatst: 22 jun 2014 11:38
door dickygiovanni
Stuntman Mike schreef:Nog een leuk kleurtje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8-)
Zeker fraai. Wat zouden de wachttijden wel niet zijn wanneer ze daar in Koblenz standaard de fietsen zo net in de lak zouden zetten..

Re: Canyon topic

Geplaatst: 22 jun 2014 15:07
door B. Banner
Weet iemand waar ik een alternatieve top/ headset cap kan vinden? De website verwijst naar accessoires in de shop maar daar is echter niets te vinden.
Canyon schreef: Why isn't there a headset cap on my Ultimate CF/AL fork steerer?
We have done this deliberately so that you can clearly see that the new Acros I-Lock headset, which was especially developed for Canyon, no longer requires a conventional A-clamp in the fork steerer.

Headset caps are available in our accessories domain.
Bron: http://www.canyon.com/_en/service/faq.html?c=1

Als alternatief, een top/ headset cap met expander zet het i-Lock onnodig onder druk? Ik kan echter geen vergelijkbare caps vinden als de geplaatste Acros cap dan een top/ headset cap met expander welke ik eigenlijk overbodig vind.

---

Edit: Acros gesloten stem cap als uit de Canyon shop nabij 29-01-2013

Afbeelding
Bron: http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... #p18115077

Re: Canyon topic

Geplaatst: 22 jun 2014 18:16
door karluk
Die is wel in de shop, maar volgens mij alleen als je via de Duitse site kijkt (elk land heeft zo zijn eigen assortiment), vreemd maar waar. http://www.canyon.com/accessories/#category=F14&id=4306

Re: Canyon topic

Geplaatst: 22 jun 2014 19:15
door B. Banner
Ah, top. Dank je Karluk.

Zojuist heb ik de vorkbuis op maat gezaagd en zit de top cap ook beter. De vorkbuis valt nu netjes in de uitsparing waardoor de top cap beter aansluit. Vanwege het aantal spacers was dit af fabriek niet mogelijk en was de top cap er relatief makkelijk af te halen was. Hij lag op de spacers waar hij nu een randje van de vorkbuis omsluit.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 22 jun 2014 23:49
door arnoudrace
spacer boven stuurpen zou alleen esthetisch nut hebben. Ik laat enkele mm's ruimte boven stuurpen. Die kunststof topcap monteer ik meestal zonder de o-ring. Zit krap zat.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 jun 2014 14:02
door lnnrtlnnrt
@knutmo: Ik woon in Zuilen en heb een Canyon AL uit 2013, een kijkje nemen is altijd mogelijk, een stukkie samen fietsen kan ook. Stuur maar PB.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 jun 2014 19:14
door didi641
tomtom schreef:
Stuntman Mike schreef:Nog een leuk kleurtje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8-)
Erg fraai! Maar wel door Canyon gemaakt voor Nicolas Roux/Mavic.....en hij gaat er vooral mee klimmen?! Zou hij weten dat er ook nog een (veel beter geschikte) CF SLX is ;) ?!
Die CF SLX heeft hij ook hoor. ;) In dezelfde kleuren en afmontage.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 jun 2014 20:56
door wasbeer2006
Ik denk dat het persoonlijke voorkeur is wat er beter is voor klimmen. Zeker voor die kliene mannetjes met korte benen heb je nog wat drop met een aeroad.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 jun 2014 21:32
door karluk
wasbeer2006 schreef:Ik denk dat het persoonlijke voorkeur is wat er beter is voor klimmen. Zeker voor die kliene mannetjes met korte benen heb je nog wat drop met een aeroad.
En toch klimmen ze er niet mee....

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 jun 2014 21:46
door wasbeer2006
Dan ben ik op zoek naar een goede rede..... bij scott doen ze het ook bijna niet en ook daar snap ik niet waarom.
Een aeroframe is altijd sneller met de huidige regels.

De aero frames zijn daar qua geo ook nog eens gelijk. Prive snap ik het nog omdat je die fietsen lichter kan maken, al is dat ook maar 2 tot 300 gram.

zal wel een commerciele zijn