
Ik ben al even aan het afwegen of ik eventueel één van bovenstaande S-Works aan te schaffen...…… vind ik al heel wat......

Maar goed, ieder z'n budget.

Fiets Magazine nr. 4-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Dit vroeg ik me ook al af. Slechtweerfiets misschien?daniel1975 schreef: ↑21 sep 2018 12:25
Gefeliciteerd, maar ik snap er echt geen hout van. Even twee van deze dure fietsjes aanschaffen, terwijl je prima met 1 van de twee uit de voeten kunt.
Tja, ik vond beiden mooi, kon niet kiezen en heb een andere hobby gestaakt waarmee er budget vrij kwam.daniel1975 schreef: ↑21 sep 2018 12:25Gefeliciteerd, maar ik snap er echt geen hout van. Even twee van deze dure fietsjes aanschaffen, terwijl je prima met 1 van de twee uit de voeten kunt.Daveke2 schreef: ↑19 sep 2018 17:54
Handtekening gezet onder een mooie order!
Ergens de komende maanden gaat langzaam aan een tweetal fietsen geleverd worden met de volgende specs;
Framekits: Venge & Tarmac 2019, beiden Disc. Kleur Satin Black - Silver Holo
Groepen: SRAM eTap Disc met Quarq’s in de crank. 11-28 cassette, 52-36 Q Rings en Ultegra pedalen worden overgezet van mijn huidige fietsen
Wielen: ENVE ses 7.8 en 5.6 in Disc
Afbouw: S Works AeroflyII stuurtjes, zadel afhankelijk van de Retul meting maar Wrs een Power.
Bandjes: Continental GP4000SII in 25mm.
Ja, die zijn vrijwel nieuw en op mijn Cervelo’s zitten ook Ultegra pedalen
Ik denk wel dat met slecht weer die schijfremmen me heel veel beter bevallen. Desondanks gaan de Cervelo’s ook gewoon met slecht weer de schuur uitDesertstorm schreef: ↑22 sep 2018 10:03Dit vroeg ik me ook al af. Slechtweerfiets misschien?daniel1975 schreef: ↑21 sep 2018 12:25
Gefeliciteerd, maar ik snap er echt geen hout van. Even twee van deze dure fietsjes aanschaffen, terwijl je prima met 1 van de twee uit de voeten kunt.![]()
Ik was vandaag in de Specialized Concept Store in Apeldoorn en daar moet jij maar nooit en te nimmer heen gaan want dan had je toch echt de boot en huis moeten verkopen.
Zou het losse S-Works frame bestellen en dan een Ultegra DI2 laten monteren. Ultegra 8000 DI2 werkt echt perfect, net zoals Dura-Ace. Het enige verschil is gewicht. .Zorro schreef: ↑22 sep 2018 18:39Ik was vandaag in de Specialized Concept Store in Apeldoorn en daar moet jij maar nooit en te nimmer heen gaan want dan had je toch echt de boot en huis moeten verkopen.
[*]Pfff. S-Works Tarmac Disc 2019 of Specialized Tarmac Disc Pro?
Qua geometry maakt het geen fluit uit. en komt het zeer nauw overeen met mijn huidige BMC (waar ik wel iets meer reach mag hebben en dat krijg ik met beide Species).
[*]Wielen in de S-Works Tarmac Disc 2019 zijn de CLX50 terwijl de Specialized Tarmac Disc Pro de CL50 variant erin heeft zitten. Zelfde velg, geen aero spaken en geen keramische lagers (who cares). Wel DTSwiss 350 internals.
[*]Frame van de S-Works Tarmac Disc is Fact 12r en iets van 150gram lichter dan de 10r variant te vinden bij de Specialized Tarmac Disc Pro.
Het zal me jeuken die 150 gram en tevens niet belangrijk voor mij.
[*]Groepset op de S-Works Tarmac Disc Dura-Ace Di2 9150/70 t.o.v Ultegra Di8050/70 op de Specialized Tarmac Disc Pro.
Tja, Met Dura-Ace betaal je altijd de hoofdprijs voor wat lichter.
Voor zover ik kan vinden schakelt Ultegra electronisch prima al moet ik nog wat huiswerk voor doen.
[*]Reden om in eerste instantie naar de S-Works Tarmac Disc zeer wel door de S-Works Power Cranks maar daar schuilt ook nu mijn probleem. 52X36 (Praxis 110bcd) is voor mijn gebruik niet optimaal (ik rijd nu 50X39 en dat voldoet prima in Nederland)
Binnenblad naar 39 kan niet want Praxis heeft die alleen in 130bcd.
Dan zou 53X39 een optie zijn maar dan moet ook de 110bcd spider vervangen worden door een 130 variant en tevens zie ik geen heil in een 53 voorblad.
50X34 dan (110bcd) maar Praxis heeft zover ik kan vinden geen losse 39 110bcd kettingbladen.
Ik laat er de Ritzelrechner nog eens op los of 52X36 zo problematisch is als ik denk. Wellicht valt het mee.
Met de Specialized Tarmac Disc Pro zou ik anders het 52X36 crankstel eruit kunnen flippen en vervolgens een Stages Ultegra R8000 50X34 dubbelzijdig erin waarvan het binnenblad vervangen is door een 39.
Shimano zal weer zeggen dat het niet mag/kan maar het werkt voor zover ik weet.
Nog een stukje huiswerk![]()
Voor het prijsverschil S-Works Tarmac Disc (€10.499) t.o.v. Specialized Tarmac Disc Pro(€6599) is nog wel wat ruimte om die crank aan te passen op laatstgenoemde.
Ik heb geen haast en ga mijn huiswerk maar eens doen. Morgen is het toch ^%#$ weer.
Bij Colormonkey in Geraardsbergen spuiten ze je Specialized frame volledig a la carte met behoud van je fabrieksgarantie.daniel1975 schreef: ↑24 sep 2018 14:58 Als ze custompaint ook binnen een acceptabele levertermijn kunnen leveren vind ik dat wel een nette meerprijs!